Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Automatyczne włączanie radio po przekręceniu stacyjki.


sycuu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Posiadam audi a4 b5 z 1995 roku. Chciałbym aby radio automatycznie włączało się podczas przekręcenia kluczyka w stacyjce i wyłączało się po wyciągnięciu kluczyka. Czy taka modyfikacja jest możliwa? sprawdzałem i po żółtym i jak i czerwonym przewodzie mam 12v~, potem wyciągnąłem wiązkę do końca i zauważyłem że idzie jeden przewód który jest po prostu rozdzielony na dwa (żółty i czerwony - to tak naprawdę ten sam kabel). Moje radio to blaupunkt buenos aires 200, jego zmiana wchodzi jak najbardziej w grę. Jeżeli jest taka modyfikacja możliwa prosiłbym o jakiś poradnik bądź dokładne wytłumaczenie, sam domyślam się, że pewnie trzeba przeprowadzić kabel od stacyjki do radia. Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez sycuu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak szły dwa kable zółty i czerwony to czasami wystarczyło zamienić zółty z czerwonym i wszystko grało. Zrób zdjęcie kostki i wrzuć to może coś Ci pomożemy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, jutro wrzucę, dzisiaj i tak nie byłoby za bardzo nic widać, ale tak jak piszę idzie jeden czerwony kabel i dzieli się na dwa poprostu - żółty i czerwony


Ok, jutro wrzucę, dzisiaj i tak nie byłoby za bardzo nic widać, ale tak jak piszę idzie jeden czerwony kabel i dzieli się na dwa poprostu - żółty i czerwony

http://naforum.zapodaj.net/889af200eb57.jpg.html#code
http://naforum.zapodaj.net/81c0b6e51dac.jpg.html

Tak jak mówiłem będzie trzeba przeprowadzić kabel jeżeli się nie mylę od zapłonu do radia, pytanie tylko jak to zrobić, przeszukałem forum ale nie znalazłem nic o tym aż się w sumie zdziwiłem. Przydałby mi się jakiś poradnik przynajmniej od czego do czego pociągnąć kabel itp. Z góry dziękuję za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W radiach żółty to + podtrzymania pamięci ustawień ( np.stacje radiowe) a czerwony to + roboczy. Podepnij czerwony po stacyjce a żółty do stałego + .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak po prostu mam przeprowadzić kabel od stacyjki (zapłonu - czyli od tego miejsca gdzie po przekręceniu kluczyka będzie pojawiać się 12V) do kabla czerwonego od radia i to załatwi sprawę? Powiedzcie mi jeszcze czy moje radio ma w ogóle taką opcję włączania przy zapłonie (blaupunkt buenos aires 200)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A można jakoś to rozwiązać tak jak chce sycuu tylko żeby do tego jeszcze dało rade radio włączyć bez włączania zapłonu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że jak przekręcisz kluczyk (zapłon) i przekręcisz go spowrotem w pozycję 0 (czyli pozycję startową, jak wkładasz kluczyk, tylko że juz po przekręceniu go na zapłon i wróceniu do niej) radio bedzie cały czas grało do czasu aż nie wyciągniesz kluczyka z stacyjki. Co do włączania radia bez zapłonu dam ci znać jak zrobię czy ta opcja będzie dostępna, a zabieram się w piątek już.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie przewody sprawdzałes i w zadnym wiecej nie masz plusa po stacyjce? Jesli nie ma to tez mozesz pociagnac plus po stacyjcie z wlacznika od wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W citroenach niektórych jest fajny patent że radio automatycznie włącza się po stacyjce ale można je też włączyć przyciskiem bez kluczyka :) To jest fajna opcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można poszukać bezpiecznika który jest po stacyjce. Miernik załatwi sprawę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Instalacja audi jest wyposażona w dwa kable +12V. Jeden czerwono-niebieski ma napięcie cały czas do podtrzymania ustawień i drugi czerwony po stacyjce utrzymuje napięcie do momentu wyjęcia kluczyka ze stacyjki. Szukajcie a znajdziecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam jeszcze trzeci plusowy od oświetlenia. Gdy światła zapalam radio mi przygasa:) w googlu są schematy co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można jeszcze pociągnąć nowy przewód od aku z bezpiecznikiem, choć teraz w radiach już są bezpieczniki, to lepsze rozwiązanie, bo nie trzeba stać na zapłonie gdy czeka się w aucie ;) To chyba najprostszy sposób

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam że ja podpiąłem się na początku pod sterownik od dmuchawy, jednak to był największy błąd i nie polecam gdyż dmuchawa dostaje napięcie przez opornik i jak dmuchawa jest wyłączona to radio świetnie działa, jak włączymy dmuchawę automatycznie jest zbijane napięcie na radiu do zera i radio się wyłącza. Tak w sumie jeździłem przez 3 tygodnie, jednak od wczoraj posiadam oryginalne radio audi chorus ten nowszy model oczywiście, jak ktoś słucha wyłącznie radia tak jak ja to polecam. Podłączamy takie radio i jest ono automatycznie włączane przy zapłonie przez tak zwany moduł komfortu. Zdecydowanie najlepsze rozwiązanie tak mi się wydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...