Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AEB Wymiana koła pasowego w alternatorze


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Od dłuższego czasu borykam się z wibracjami paska alternatora. Sprawdziłem jeszcze dzisiaj jaki mam alternator i zauważyłem że mam na zwyklym kole pasowym. Dzwoniłem do ASO i po numerze VIN pan stwierdził że mam mieć alternator ze zwykłym kołem pasowym. Słyszałem że są dwie wersje. i nie wiem czy wkońcu mam mieć zwykłe koło cz z sprzegiełkiem jednokierunkowym. Co teraz musze zrobi żeby było dobrze. Czy można zamienić te koła ze zwykłego na sprzęgiełko??. Czy do tej czynności musze zdemontować przód autka??. Co proponujecie. Dzieki za pomoc

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko jasne :). Także chętnie bym se zamontował te sprzęgiełko bo mam dokładnie taki sam problem. Powiedzcie jak je dokładnie wymienić. Rozumiem że alternator musze wyciągnąć. Czy musze przód demontować?? Czy po wyciągnięciu alternatora poprostu odkręcam koło pasowe, zakładam sprzegiełko i gotowe ?? :D. Dzieki za pomoc. ps. nie lepiej zamiast tego sprzęgła założyć nowy napinacz ??:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy w miarę dobry napinacz to koszt ok 150-200zł.

Sprzegiełko alternatora firmy Valeo ok 140zł.

Poza tym zwykłe koło pasowe dużo szybciej wykańcza napinacz jak i pasek osprzętu.

Najlepiej jest zdemontować cały alternator, trzyma się tylko na dwóch śrubach.

Z tym, że jedną jest problem bo nie chce wyjść do końca bo blokuje o sprzęgło wiskotyczne wentylatora(tz wiskoza).

Być może masz już wyłamana żeberka bo ktoś coś tam szybciej próbował grzebać to Ci wtedy wyjdzie.

Możesz także delikatnie odchylić pas przedni ale to trochę roboty.

W sumie to widzę że masz silnik 1.8 to może normalnie wyjdzie.

Edytowane przez pinciol77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki wielkie za odpowiedź. Poczytałem trochę i faktycznie dobry pomysł z tą zamianą koła. Muszę popatrzeć na visko jak to wygląda. Szczerze przód mam super spasowany i nie chce ruszać bo nie poskadam tego :D. Jeżeli visko nie ma wyłamanych tych żeberek to co można zrobić.?? teraz musze tylko dobrać to sprzęgiełko. Wieczorkiem nagram film jak pracuje ten napinacz żeby zobrazować jak mocno to drży. :) Dzięki za pomoc jeszcze raz :) ps. Co do paska alternatora. To mój obecnie całkiem nieźle wygląda. Nie jest szczególnie mocno popękany i przetarty to też on nie jest :). Wymieniać czy zostawić ?

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie po prostu przeciąłem tą śrubę, wyciągnąłem i założyłem nową ok 0,5 cm krótszą, nie przeszkadza to w niczym bo i tak sporo gwintu łapie.

Ja bym założył nowy pasek, nie duży koszt a pewnie i na długo spokój.

Ale jak sądzisz, że Twój jest ok to możesz założyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.youtube.com/watch?v=IVz7Ty42xw4

Tu jeszcze dołączam filnik z tym cykaniem napinacza


Może ktoś jeszcze po obejrzeniu filmiku się wypowie??. Czy lepiej tuningować alternator ( mam nie oryginalny ale zgodny numerami OEM) czy zostawić alternator fabryznie i wymienić napinacz na nowy. Koszt sprzęgiełka do mnie to 130zł a napinacza 170. Co proponujecie ?


Więc tak. Wymieniłem jednak napinacz bo ten był zdecydowanie zuzyty :) Efekt, to błoga cisza :D. Do pewnego momentu hehhee. Otóż jak autko chodzi sobie na luzie to troszke miota tym napinaczem. Jednak gdy dodam gazu tzn. gwałtownie na sekundę otworze przepustnice, to wtedy zatelepie tym paskiem jak cholera i słychać pojedyncze stuknięcie w napinaczu. Fakt w porównaniu do staregoi to niebo i ziemia. Dla mnie to trochę za mocno ten pasek lata. Nie wiem teraz czy montować do tego i sprzegiełko na alternator czy uderzyć w temat koła pasowego bo chyba ono uszkodzone, bo co innego ?. ps. przy okazji zauważyłem ze po tym gwałtownym dodaniu gazu na 1 sek. cos zatelepie silnikiem, jakby się zadławił. Przy delikatnym dodaniu gazu nie ma takiego efektu. Czy to normalne ze po gwałtownym dodaniu gazu (podczas postoju na biegu jalowym) silnik zatelepie i tak jakby się zadławił na pół sekundy a później się wkręca normalnie ?? Coś czuje że mam jeszcze walnięta poduchę pod silnikiem bo jak ruszałem z podniesioną maską to widziałem jakby silnik chciał wyjść górą :D. Co sądzicie o tym. Dodam jutro filmiki podglądowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacz nie będzie gładko i całkowicie bez telepania pracował dopóki nie zamontujesz sprzęgiełka na alternatorze.

Rozpędzony alternator daje duży opór na napinacz jak i na pasek.

Zrobisz jak uważasz.

Co do poduszek to najlepiej we dwoje sprawdzać. Jeden siedzi w aucie zaciąga ręczny i rusza do przodu i do tyłu a drugi obserwuje po kolei. Dobrze jest to sprawdzić na kanale bo od spodu też można sprawdzić także poduszki pod skrzynią biegów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem ci dlaczego trochę sceptycznie patrze ( a raczej patrzyłem na to sprzęgiełko) W ASO uzyskałem info że wszystkie altki do mojego silnika szły ze zwyklym kołem pasowym. Pomyślałem że tak musi być a mozntaż sprzęgiełka to taki trochę półśrodek, szukałem przyczyny. Napinacz zapięlem se nowy bo stary był mhhh mocno zuzyty. Nowy działa super, ale to nie jest to :D Teraz naprawde myśle że chyba lepiej założyć sprzegiełko niż wymieniać koło pasowe korbowodu za 759zł. :/ Mam nadzieje że zniweluje to te całe wariacje paska :0. Musze tylko znaleśc instrukcje montażu tego sprzęgiełka bo kolko łatwo jest przykręcić, za to widze że sprzęgiełko jest na gwincie, czyli je się przykręca zamiast śruby. tak ??? To sprzęgiełko ma też taki poprzeczny gwint i za cholere nie wiem po co on. W zestawie nie ma żadnych srub czy kluczy do wkręcania. Całą czynność chcę wykonaać przy pomocy klucza pneumatycznego. Proszę o ewentualne rady bo u mnie w mieście to mechanicy są chyba z kosmosu. Idiota powiedział za usługe 200zł bo musi odsunąć pas przedni. Jak przyjechałem do niego z altkiem za 25 min był lekko w szoku buahha. :D.

Co do poduszek. Wezme mojego brata w weekend za tydzień i pojedziemy do mnie na firme i z kanału obejrze te poduchy. Czy one są olejowe czy to zwykła guma ?? Rozumiem że jak bedą ślady oleju to poducha do kosza :). Ponadto widziałem że jest jakiś taki odbojnik pod chłodnicą zamontowany. Możesz przybliżyc zasadę działania tego odbojnika ?? W ten odbojnik wchodzi taki jakby bolek od łapy silnika i opiera się dosyć mocno o dolną jego część. Wnioskuje że raczej powinien być w centralnej części tego odbojnika tak ?? :D. Przepraszam za być może głupiee pytania :). Dopiero uczę się AUDI :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do przykręcenia sprzęgiełka potrzebny jest specjalny klucz, odkręć alternator zdemontuj koło pasowe i zawieź do warsztatu niech Ci przykręcą( ja tak robiłem bo nie miałem tego klucza) koszt nie powinien przekroczyć 20zł.

Nie wiem jakie poduszki masz w 1.8T u mnie pod silnikiem są olejowe a pod skrzynią zwykłe gumowe. Zwróć uwagę czy poduszki nie są popękanie, zgniecione, zaolejone, zerwane.

Odbojnik nie powinien się opierać, powinien być mniej więcej centralnie ustawiony, ponieważ może przenosić niepotrzebne drgania na karoserię. Jest on z tego co pamiętam regulowany na fasolkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok to tylko poczekać do dziesiątego na wypłate i jedziemy z koksem. W tym miechu już wymieniłem DV napinacz wielorowkowy no i paski. To razem jakieś 400zł :D. w zeszłym miesiącu kapitalka silnika tj. 1800 a w lutym sprzegło z dwumasą i jeden wachacz :) w sumie 2300 :D. Żona jest już trochę wkur.... w szczególności że jej focus czeka na naprawy hehehe. Odświerze temat po 10, muszę tylko sprzęgiełko znaleśc. Co mozecie polecić. Na co zwrócić uwagę przy zakupie ? No oprócz średnicy koła :D


Zamontowałem sprzęgiełko koszt 250zł. Efekt, żadnej różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...