Skocz do zawartości
IGNOROWANY

pierwszy VAG w zyciu, prosze o porade


fcunited

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie, oraz proszę tylko o wyrozumiałość (szydera moze byc ale pod małym naciskiem, żebym sie w niej nie pogubił).
Posiadam swoje Audi napoczątu lipca tamtego roku, najeździłem się Nią (ok 14tys. km od lipca do maja br.)- myślę że to warto zaznaczyć. Miesiąc temu zauważyłem dużo zwiększone spalanie o około 1l/100km, a auto mi służy dla osobistych spraw. Jako Laik diagnostyczny pojechałem na komputer (w upalny dzień, a auto było bardzo mocno nagrzane) do znajomego mechnika. Znajomy po podłączeniu pod komputer stwierdził że przepływomierz jest do wymiany, zauważyłem tylko zwiększone spalanie nic więcej. Zorientowałem się w temacie przepływomierzy i zdecydowanie ten wydaje mi się najodpowodniejszy (zamontowany w aucie mam ten sam)- przepływomierz powietrze BOSCH 0 986 280 202, w inter carsie. Już byłem gotowy jednak coś poszło nie tak i wpadłem na pomysł żeby sobie samemu zbadać samochód VAGiem 3.11 2. Zdobyłem potrzebne rzeczy (najtrudniej było zdobyć laptopa z wgranym i działającym systemem XP - tutaj pozdrowienia dla mojego imiennika- Kamila).


Dzisiaj po długich siłowaniach się z rzeczami martwymi (a bardziej jej złościlowścią), odpaliłem VAG i mam takie coś, niestety zlepek zrobiony w paincie z printscreenow ;)


JUZ KONCZĘ Moi Drodzy Czytelnicy.

Wklejam zdjęcie skanu co mi wykazało.
-pierwszy blad to niskie napięcie aku (auto stało 3dni)
- drugi i trzeci blad mialem od zakupu samochodu, małe zaniedbanie a już prawie rok będzie miało :/...

286zw4x.jpg

Pytania mam w sumie tylko 2 jak na tyle opowieści:
1) Czy tamtego feralnego dnia na przepływomierz mogł miec niski stan aku (dziwny zbieg okolicznosci ok. 7 dni później padło auto :)- nieruszane przez 7 dni). Naładowałem aku już zaraz po awarii. Jest taki jeden błąd - 16487 - w VAGu, który sugeruje niski poziom baterii.
2) Odnosi się do pierwszego, jak jeszcze mogę sprawdzić przepływomierz abym był pewien że jest OK, i zająć się kosmetykami - tymi w drzwiach, i czujnikami park.



Dziękuję bardzo mocno i serdecznie za dotrwanie do końca tego tematu, najbardziej oczekiwałbym samych rzetelnych komentarzy które będą mi w stanie pomóc, ale nie wykluczam tych innych tak samo przeczytam i postaram się do nich jakoś (lub nie) odnieść.

Pozdrawiam :) !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsza opcja to zrobienie logów dynamicznych lecz zapewne nie dasz rady ,ze względu na słabą znajomość VAG .Akumulator nie ma żadnego wpływu na działanie przepływomierza.Jedyną opcją na tą chwilę jaka możesz zrobić to odepnij wtyczkę od przepływki i się przejedz -jeśli będzie lepiej to znaczy ,że przepływomierz jest do wymiany .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag bez problemu dziala na win 7, na forum jest dostępny vcds 1.2 ściągnij i będzie działał. Przeplywke można sprawdzić miernikiem lub vagiem robiąc logi dynamiczne 3,8

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do sprawdzenia przepływki to na postoju raczej nie możliwe, potrzebne logi dynamiczne z kanałow 002+033 i 115+118+020. Sprawdz jeszcze jakie wartości są w kanale 032.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest benzyna tylko PD

Edytowane przez lukaszooo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak mam auto w benzynie, któs moglby w skrocie opisac jak zrobic te logi dynamiczne ? pawelek23 napisal dobrze- jestem zielony z VAGa bo pierwszy raz sie nim zajmuje, a chciałbym sie nauczyc :) aktualnie nie mam czasu bo dziennie w pracy do późna jestem, ale na weekend zajmę sie tym i powinienem zrobić te logi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No fakt patrzyłem na profil Pawełka. Jak zrobić logi masz super opisane w podwieszonym temacie działu diagnostyka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fcunited zrób tak jak poniżej :

próba dynamiczna

Jedna uwaga zanim zacziesz robić logi :Wchodzisz w Vaga-Select-01Engine-08 Meas Block-ustawiasz z jakiego bloku będziesz robić loga na dole z prawej strony będziesz miał guzik z napisem LOG wciskasz go ruszasz autem aż uzyskasz bieg trzeci zwolnij do 1500 obrotów w tym czasie jak masz 1500 obrotów wciskasz w tym samym czas przycisk START w VAGU jak i pedał gazu do końca(Pedał gazu musi być do końca wciśnięty w innym przypadku log nie wyjdzie prawidłowo) .Trzymasz pedał gazu aż osiągniesz 4200 obrotów na 3 biegu w tym czasie naciskasz STOP w Vagu pusczasz gaz i to tyle .Narazie zrób każdą grupę osobno .Good Luck

Filmik dla pewności :

https://www.youtube.com/watch?v=TxZp0y05tS0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brak czasu spowodował, że dopiero dzisiaj mogłem wykonac logi dynamiczne: 003, 011, 002+033, 115+118+020, 032 . Przy okazji sporo sie ucząc obsługiwać VAG (mam windowsa 8.1 i VAga 3.11 2n Release- odpaliłem "jako administrator" i wszystko działało prawidłowo).

Oto logi:

http://vaglog.pl/log_219421.html

http://vaglog.pl/log_219422.html

http://vaglog.pl/log_219423.html

http://vaglog.pl/log_219424.html

http://vaglog.pl/log_219425.html

Prosze o opinie co jest nie tak: głownie chodziło przypomne o badanie przepływomierza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sugeruj się opisami jak logować dla diesli, w logach krecimy auto do maks obr. czyli dla 1.8t jest to ok 6,5 tyś.

Co do głównego twojego zmartwienia czyli przepływomierza jest on jak najbardziej ok, czyli mechanik jak zwykle sie rozminął z powołaniem, zresztą widac to było po stwierdzeniu że jest uszkodzony sprawdzając go na postoju.

Problem u Ciebie jest inny mianowicie jest jakiś problem ze sterowaniem turbiną i tym trzeba by się zająć, przed tym zrób jeszcze raz logi z kanałów 003+115, i 020+118 do odcinki z pedałem cały czas w podłodze.

Edytowane przez ?ukasz13
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Vag bez problemu dziala na win 7, na forum jest dostępny vcds 1.2 ściągnij i będzie działał. Przeplywke można sprawdzić miernikiem lub vagiem robiąc logi dynamiczne 3,8

Nie moge nigdzie znależć tego VCDS1.2?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i znow po dluzszym czasie walki z złościlowścią rzeczy martwych robiłem dwa pozostałe wymagane logi dynamiczne:

http://vaglog.pl/log_221138.html
http://vaglog.pl/log_221137.html

czekam na dalsze instrukcje co jest nie tak z turbo, ewidentnie da sie odczuć jej 'szarpanie' dziwnie chodzi niestety :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z samym turbo jest ok, problem jest ze sterowaniem, musisz obejrzec wszystkie wezyki dochodzace do n75 sprawdzic czy sa szczelne, jesli tak to trzeba wyjac n75 przedmuchac sprawdzic jak dziala a w ostatecznosci podmienic na inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziekuje za sprawdzenie przeplywomierza i turbo :) zastosuje sie do powyzszych porad i dokonam odpowiednich oględziń :)

dzisiaj dodatkowo usunąłem błędy związane z drzwiami, (2 kabelki w nich były przerwane, niestety przy samej kostce, wiec musialem ją obejsc). Lusterka,zamykanie drzwi z kluczyka, zamykanie (i otwieranie) szyb z kluczyka i FIS działaja az miło.

Address 46 -------------------------------------------------------

Controller: 8E0 959 433 J

Component: Komfortgerát T85 0112

Coding: 06752

Shop #: WSC 63351

2 Faults Found:

01801 - Door Warning Lamp: Drivers Side (W30)

57-00 - Electric Circuit Failure

01802 - Door Warning Lamp: Pass Side (W36)

57-00 - Electric Circuit Failure

Zostaly mi takie bledy ktore musze usunac, problem w tym ze w drzwiach kierowcy jest miejsce na wiązke kabla i lampke ale ich nie ma. Jest mozliwosc wyłączenia tego modułu(??) w VAG zeby to omijał ?

@UPDATE 20.06.2015

witam ponownie, dzisiaj sprawdziłem zawór N75 + wężyki odchodzące od niego. Sprawcą awarii okazała się nie trzymająca opaska na jednym z połączeń, przy okazji uciekał mi tamtędy olej. Dwie rury zostały wymyte w wodzie z płynem, osuszone i ponownie wszystko zamontowane z uwzględnieniem dokładnego dokręcenia i założenia opasek ściskających. Po krótkiej przejazdzce auto zbiera się lepiej, jak będę miał więcej czasu to zabiore je na autostrade i tam dokładnie obadam sprawe.
th_20150620-122119_1434810837.jpg
pod zaznaczonym elementem opaska nie trzymała, oleju troche uciekało przez to i mam nadzieję że to wpłasnie owa przyczyna powodowała brakującą moc turbo.


Pozdrawiam serdecznie i bardzo bardzo mocno dziękuję każdemu który udzielał mi rad w tym temacie. Dziękuję także za wyrozumiałość zwłaszcza Łukasz13 ! :)

Edytowane przez fcunited
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...