Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem przy wymianie oleju w skrzyni automatycznej


R4ZOR

Rekomendowane odpowiedzi

Podaj kod błedu zapisany w sterowniku skrzyni biegów.

Ps. Mam już wszystko potrzebne do wymiany.

Na weekend przyszłego tygodnia (w tygodniu auto potrzebne do dojazdu do pracy) i jak będzie dobra pogoda zajme się wymianą filtra i oleju, dodatkowo wyczyszcze sterownik hydrauliczny.

O efektach napisze jak tylko będę mógł.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, na początek masz do sprawdzenia instalację skrzyni.

Musisz sprawdzić napięcia a zwłaszcza czy jest odpowiednia masa.

Jak będę na PC i jeśli tylko chcesz to mogę Ci podrzucić kompletny manual tej skrzyni w którym jest opis napięć oraz co jest sterowane danym pinem z wtyczki od komputera skrzyni.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hezen gdybyś mógł mi to podrzucic to byłoby git. Nie wiem jak sie do tego zabrać ale jak podeslesz mi manual to spróbuje to ogarnąć. Z gory dzięki :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj link do manuala http://www9.zippyshare.com/v/ZVYwxeL3/file.html
Od 13 strony jest wszystko nt. pinów wychodzących z ecu skrzyni.
Ciężko było zdobyć (dosłownie) ten manual ale może się przyda Tobie i potomnym az do wygasniecia linka :)

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

@EDIT:

Witam ponownie.

Wczoraj spuściłem olej ze swojej skrzyni i jednak był ciemniejszy niż na fotkach które wrzuciłem w jednym z postów w tym temacie: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/321547-problem-przy-wymianie-oleju-w-skrzyni-automatycznej/#entry4531573

Dodam jeszcze że był rzadki jak woda oraz przy przelewaniu z jednej bańki do drugiej strasznie się pienił, co wskazuje na jego mocne zużycie.

Zeszło 4L oleju, kolejne 0.5L zeszło po poluzowaniu sterownika hydraulicznego.

Po oględzinach i diagnostyce sterownika hydraulicznego wiem już co jest powodem szarpania między 2-3.

Otóż wyrobiło się gniazdo oraz przekładka sterownika gdzie pracuje kulka ze sprężynką:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0fd1c4b3d9516d04.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4a83075c0a581713.html
Cały sterownik wyczyszczony, sprawdzony pod względem pęknięć i itp, elektrozawory sprawdzone - oporności w porządku.

Z zaworkiem Lock-UP na szczęście jest w miarę dobrze, bo aluminiową tulejkę muszę tylko leciutko z zewnątrz spolerować papierem wodnym - na tulejce widać małe ryski i wytarcia (nie zmienił koloru na grafitowy) no i w gnieździe sterownika nie chodzi zbyt lekko choć tragedii nie ma , a wewnętrzny zaworek jest koloru grafitowego i leciutko pracuje w tulejce :)

W misce oleju dużo szlamu z tarczy Lock-UP, na szczescie żadnych opiłków.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż wyrobiło się gniazdo oraz przekładka sterownika gdzie pracuje kulka ze sprężynką:

Co planujesz z tym zrobić? Da sie to jakoś naprawić , czy raczej wymiana tej przekładki ?

Edytowane przez R4ZOR
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba szukać całego sterownika hydraulicznego lub samej tej częsci z uszkodzonej skrzyni.

Ja na szczęscie czekam już za fotkami, gdyż gościu ma rozłożoną taką skrzynię w której padł wsteczny, a do swojego auta kupił drugą skrzynię.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

EDIT:

Podrzucam kolejne fotki, może komuś się przyda:

http://www.fotosik.pl/u/grzegor91/zdjecie/4/album/1797997

http://www.fotosik.pl/u/grzegor91/zdjecie/5/album/1797997

http://www.fotosik.pl/u/grzegor91/zdjecie/6/album/1797997

Dodam jeszcze że sprężynka także została uszkodzona - ułamany jeden zwój, nie nada się do ponownego założenia z powodu mniejszej/słabszej sprężystości.

EDIT2:

Jestem po wymianie oleju, filtra, czyszczeniu sterownika hydraulucznego i po wymianie uszkodzonej części o której pisałem wyżej.

Po ponownym kodowaniu skrzyni, przywróceniu ustawień fabrycznych sterownika oraz adaptacji pedału gazu objawy szarpania z 2 na 3 oraz przeciąganiu podczas zapinania 4 biegu na rozgrzanym oleju, całkowicie ustąpiły.

Wczoraj przejechałem ok 30km i nic niepokojącącego oprócz jednej sytuacji w której po odwiezieniu kolegi do domu i ponownym odpaleniu auta, skrzynka nie ciągła jak powinna... nie ślizgała się jakoś bardzo mocno ale musiałem upuszczać gazu żeby zmieniła bieg na wyższy.

W sterowniku zero błędów, a podejrzenia padły na zaworek TCC, choć mało prawdopodobne żeby się zacinał tym bardziej że zregenerowałem go na "zicher".

Drugie podejrzenie padło na zacinający się główny zawór ciśnienia przez zbyt mocne dokręcenie sterownika hydraulicznego - po skręceniu sprawdzałem ten zawór i płynnie pracował ale może metale się nagrzały, przez co rozszerzyły i zaczął się przycinać?

Mam tyle materiałów nt. tej skrzynki a nigdzie nie pisze z jaką siłą dkoręcać sterownik hydrauliczny i śruby miski olejowej.

Jeśli ktoś wie to proszę o pomoc.

Edytowane przez Hezen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...