Skocz do zawartości
IGNOROWANY

W korku zalacza sie ECON - nie mozna wyłączyć


szymo092

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

To mój pierwszy post na forum.

Mam problem z klimatyzacją. Otóż kiedy odpale autko jest wszystko ok. Klimatyzacja chłodzi - przy ustawionej temp. 21 st. odczuwalny jest chłód - dlatego wnioskuję że czynnik chłodzący jest. Problem pojawia się wtedy, gdy stoję samochodem w korku albo np. na parkingu. Wtedy co jakiś czas słychać taki szum, od czasu do czasu pojawi się para na przedniej szybie, aż w końcu włączy się tryb ECON, którego nie mogę wyłączyć(FILM). Dodam, że podczas jazdy nigdy nie dojdzie do takiej sytuacji. Jedynie podczas postoju.

Jako załącznik podaję link do filmiku: https://youtu.be/DU_t-j1Mz7s

Proszę o pomoc, porady, sugestie.

Pozdrawiam,

Szymon.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podłącz pod vaga, pewnie cisnienie wzrasta i stad ten problem, albo skraplacz nie daje rady, albo wentylatory stoją i stąd efekt w korku na postoju, sprawdz czy wisko kręci oraz przy mocnym nagrzaniu włącza się drugi bieg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A urządzeniem Bluetooth OBD II i aplikacją Torque raczej nie dam rady, czyli trzeba podjechać do jakiejs stacji diagnostycznej? A tak przy okazji: czy można mieć jakiś program na komputer który obsługuje ten interfejs Bluetooth typu VAG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja spytam kiedy byłeś ostatnio nabijać klimę? bo niema co wnioskować tylko robić to raz do roku. Może być też zabrudzona "zapchana" dysza rozprężna.

Edytowane przez xcentriq
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochod posiadam od czerwca tamtego roku i problem ten już był. Wiem ze takie rzeczy nalezy czesto robic, ale nie przypuszczalem ze moze to być spowodowane nie nabita klimatyzacja, skoro podczas jazdy chlodzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może chłodzić natomiast wg komputera jak mierzy poziomy ciśnień między tą stroną wysoką a niską, tym bardziej że na postoju jest mniejszy skok sprężania i może nie dobić odpowiedniego ciśnienia stąd powiedzmy tryb awaryjny bez sprężania. Kolega "execuiter" pisał o tym. Diagnostyka VAG powinna to wykazać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, dziekuje. Odezwe sie jak bede po diagnostyce komputerowej.

Okej, dziekuje. Odezwe sie jak bede po diagnostyce komputerowej.

Witam ponownie,

Pozyczylem komputer z programem Polski Vag oraz kabelek od znajomego. W zakladce Klimatyzacja>>bledy: bylo cos takiego:

713 - silownik do klapy recyrkulacji-v113 zablokowany lub brak napięcia - blad sporadyczny

716 - silownik do klapy recyrkulacji-v113 zablokowany lub brak napięcia

Usunalem te bledy i czekalem az nagrzeje sie silnik i wlaczy sie ECON. Tak tez sie stalo. Nastepnie znow sprawdziłem bledy i bylo tam coś takiego :

819 Nie znany kod bledu. Sygnal za duzy

Kiedy usunalem ten blad econ sie wylaczyl ale klima nie dzialala.

Nastepnie zrobilem test wyjsc i kiedy byl test wentylatora to on sie nie kręcił.

Dodam ze po tym wszystkim zasiłem auto, odpalilem i sie przejechalem i klimatyzacja na Lo chlodzila bardzo mocno.

Wiecej rzeczy nie potrafię sprawdzic w Vag. Prosze o jakas instrukcje jak posprawdzac te parametry, poniewaz nie znam sie na tym.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie skończyły się szczotki w wentylatorze, albo moduł.

U mnie są dwa eletryczne wentylatory, najpierw przestał chodzić jeden, a w nie długim czasie drugi. Myślałem że padł moduł, a to szczotki w wentylatorach. Dodam tylko, że musiałem kupić drugie silniki, bo sprężyna dociskajaca szczotkę, gdy ta się skonczy, niszczy komutator.

Zagrzej porządnie silnik, aż ruszy wiskoza i zobacz czy wtedy klima bedzie działać na postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Problem rozwiązany, okazalo się ze jeden z czterech kabli wchodzacych do sterownika wentylatora byl wyrwany.

Dzieki za wszystkie rady,

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego D5103 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...