Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Błąd 17705 P1297 nierówna praca na wolnych obrotach 1200obr/min


Valdasxxx

Rekomendowane odpowiedzi

Zacznij od sprawdzenia zaworka odpowietrzenia skrzyni korbowej. Jest on po kolektorem ssącym w gumowym trójniku. Ma on w jedną stronę przepuszczać a w drugą nie. W moim przypadku to on był winny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a miałeś też taki błąd?bo u mnie jest taki 17705 P1297 Connection turbocharger to throttle valve: pressure dropped .

to chyba znaczy że spadek ciśnienia między turbiną a przepustnicą ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

macie pany

17705 / P1297 / 004759 - Spadek ciśnienia pomiędzy Turbo i przepustnicy (sprawdź DV!) Ewentualne objawy
  • Światło wskaźnik usterki (MIL)
  • Utrata mocy
Możliwe przyczyny
  • Wyciek Węże i / lub rury między komponentami
  • Zawór regulacji ciśnienia doładowania (N249) uszkodzony
  • Uszkodzony zawór przełączający
  • Brudne Korpus przepustnicy
  • Wyciek próżni
Możliwe rozwiązania
  • Sprawdź, węży i ​​przewodów między komponentami
  • Sprawdzić / wymienić zawór kontrolny ciśnienia doładowania (N249)
  • Sprawdź / Wymień Zawór rozdzielczy
  • Sprawdzić / Clean Korpus przepustnicy
  • Sprawdź, czy wyciek (ów) Vacuum tym systemie PCV
U
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był P1297 oraz wypadanie zapłonu .

No to może to samo bo też zapłon wypada tyle że obroty 1200 na ciepłym zamiast 800

Dzięki

A jeszcze mam pytanie może ktoś wie jak rozumieć te wszystkie błędy

Kod kłopotu :004 17705 P1297 Connection turbocharger to throttle valve: pressure dropped .

a potem wyświetla jeszcze

Kod kłopotu004: 16891 P0507 Idlenair Value of control system: resistanc RPM higher than e too expected small

Kod kłopotu 002: 17536 P1128 Bank 1 Value of mixture resistanc adaptation (e too mult) :system small too learn

Kod kłopotu 003:17544 P1136 Bank 1 sporadic Mixture adaptation (add ):system too lean

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie na dniach będę wszystko sprawdzał. Dam znać jak już rozwiąże problem.Pozdrawiam


jacek70 czy to ten zawór

http://www.ww.w.noweczesci.pl/zawor-odmy-skrzyni-korbowej-vaico,c,0-162-v109710-0/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie ten.
chodzi o taki 035 103 245A
jesli ten zaworek jest odpowiedzialny za takie zachowanie to jest sposob na sprawdzenie. na odpalonym silniku ściśnij wężyk od kolektora ssącego który idzie do trójnika pod kolektorem w którym siedzi ten zaworek. Jeśli objawy ustaną to masz winowajce. U mnie tez był ten błąd przy uszkodzonym zaworku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś sprawdzałem i wychodzi na to że u mnie to ten zawór ZawĂłr odmy skrzyni korbowej VAICO V109710 | NoweCzesci.pl . Najpierw odkręciłem korek od oleju i zauważyłem że zasysa powietrze.Więc wykręciłem ten zawór i zatkałem ręką odpowietrzenie, praca silnika się ustabilizowała ten zawór powinien mieć chyba mębranke w środku i przepuszczać tylko w jedną strone ( u mnie przepuszczał w obie ) więc zamówiłem nowy w aso bedzie na jutro cena 131 zł. założę i jutro będe wiedział czy jest OK mam nadzieje że bedzie po temacie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten zawór ma mębranę ale puszcza w obie strony

pewnie kasę wydałeś nie potrzebnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co nie można go oddać ? no może masz racje bo zanim odkręciłem ten zawór to ściskałem są rurkę i pomagało. Ale ten duży to w ogóle wyglądał na pusty w środku

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten duży zawór zwany też grzybem jest przelotowy i reguluje podciśnieniowo przepływ oparów z odmy silnika,praktycznie jak jest drożny to jest sprawny

inaczej już ze śrubą odpowietrzającą znajdującą się w gumowym trójniku odmy,puszcza na zewnątrz a w momencie doładowania ma się zamknąć żeby turbo nie pchało ciśnienia do komory korbowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten duży zawór zwany też grzybem jest przelotowy i reguluje podciśnieniowo przepływ oparów z odmy silnika,praktycznie jak jest drożny to jest sprawny

inaczej już ze śrubą odpowietrzającą znajdującą się w gumowym trójniku odmy,puszcza na zewnątrz a w momencie doładowania ma się zamknąć żeby turbo nie pchało ciśnienia do komory korbowej

to jak myślisz od razu jutro w serwisie powiedzieć że się pomyliłem i nie brać tego grzyba i zamówić ten zaworek 035 103 245A ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie inaczej

u Palmowskiego się zaopatrujesz?

tak a co?

nie inaczej

u Palmowskiego się zaopatrujesz?

A może najpierw pod serwisem włożę grzyba bez opasek i zobaczę co będzie, jak będzie żle to wtedy oddam?

Edytowane przez Valdasxxx
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzyba odpuść sobie. Kup zaworek i po sprawie. O ile to faktycznie jego wina bo puki co nie jest to potwierdzone w twojej furze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś czuję że jak nie sprawdzisz całej odmy i szczelności dolotu wraz z przepustnicą włącznie i zaworkami i wężykami pod kolektorem ssącym to będziesz wymieniał części na szczęśliwy traf

diagnozowałeś to auto tak w ogóle ? czy tylko odczyt błędów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

coś czuję że jak nie sprawdzisz całej odmy i szczelności dolotu wraz z przepustnicą włącznie i zaworkami i wężykami pod kolektorem ssącym to będziesz wymieniał części na szczęśliwy traf

diagnozowałeś to auto tak w ogóle ? czy tylko odczyt błędów ?

Przeglądaliśmy szczelność węży i kasowaliśmy błędy ale jak dziś znajomy ściskał ten wężyk pod kolektorem to tez pomagało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...