Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[AVJ] Kolektor wody? proszę o pomoc


Audi a4 b6 1.8 T

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,od niedawna jestem posiadaczem audi a4 b6 1.8 T 150km,okazało się że ubwya płyn chłodniczy,mam pytanie,bo mechanik stwierdził że jest kolektor wody i załamał mnie ceną nowego,gdyż w tym modelu jest to całość z termostatem i kosztuje po zniżkach 350zł...nie znam się na mechanice,ale zapytam czy tak to rzeczywiście wygląda? bo powiedział mi że do innego modelu to króciec wystarczy i koszt ok 20 zł,ale powiedział mi że to akurat nie pasuje i trzeba całość. Proszę o podpowiedzi i pozdrawiam.

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co rozpoznaję i biorę na logikę to chyba 3??? będę to miał w ręku po 20 to wtedy będę wiedział...myślę że chodzi o termostat z czujnikiem jak mechanik to nazwał kolektor wody jako całość.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok ,dzięki


Tak to jest to czyli termostat i cała obudowa wraz z czujnikiem,gość przeraził mnie ceną,,,a allegro można kupić za 170zł firmy Behr, nie wiem tylko czy to coś co nie zepsuje się na drugi dzień, u mnie musi być pękniecie gdzieś na obudowie bo uszczelki są w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poszukaj używki z tym samym numerem co masz pełno tego jest wymień nowe oringi na pewno dłużej podziała niż te zamienniki ja bym tak zrobił.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żadna używka!
kup Behra oryginalnego i będzie wszystko okey. Ja kupowałem właśnie z allegro za 180zł oryginał Behra i jest wszsytko jak należy. A miałem taka sytuacje że króciec zaczał przeciekać.


w oryginale siedzi Behr dlatego polecam kupić Behra

Edytowane przez kawowy19
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mechanik stwierdził że to termostat ma wyciek to co da wymiana tej zaślepki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,dzięki za wszelkie info....wymieniłem całą obudowę termostatu,zobaczymy co dalej....ale znowu nie mam dobrych wieści....gdyż mechanik stwierdził,że przewody po nagrzaniu są zbyt twarde,ten dolny słabo się nagrzewa....uszczelkę pod głowića wykluczył,ciśnienie w miarę stygnięcia auta szybko spada...podejrzewa że pompa wody siada...temperatura sztywno 90 trzyma jak narazie...muszę pomyśleć i zbierać kasę na rozrząd...skoro już będzie rozebrane wszystko...może polecicie jakiś zestaw w dobrej cenie?? pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skoro mechanik stwierdził że to termostat ma wyciek to co da wymiana tej zaślepki?

Kosztuje grosze a później ciężko zlokalizować wyciek. Ja wymieniałem chyba z 5 razy termostat zanim znalazłem ze winna jest zaslepka znajdująca się za nim. Dodatkowo w USA kupując termostat zaslepke masz w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie zauważyłem, że w pozycji oznaczonej numerem 14 na w/w schemacie, zbiera mi się płyn do chłodnicy. Czy tam jest jakiś korek? Bo u mnie widać na wierzchu oring i nic więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tam jest bodajże podkładka

a możesz zrobić zdjęcie i podesłać jak to powinno wyglądać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz zauważyłem, że mam urwany ten plastikowy łepek. Teraz w ASO są śruby metalowe z miedzianą podkładką. Tylko jak wykręcić tą śrubę z urwanym łbem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...