Vassyli Opublikowano 18 Czerwca 2015 Opublikowano 18 Czerwca 2015 (edytowane) Witam . Oto taki błąd z którym się borykam tydzień 2.0 TDI BRD , wymieniłem już klapę kolektora o numerze 03g128063C na inną i to samo. po zdjęciu węża i przekręcenie w stacyjce klucza klapa lekko sie wychyla . wyjmuje kluczyk z stacyjki i klapa delikatnie drgnie tylko a przecież powinna zamknąć sie oraz otworzyć. podejrzewam jeszcze gdzieś kabel przetarty ale wiązka wygląda na całą . Może ktoś wie gdzie prowadzą kable z kostki klapy gaszącej może podłącze je bezpośrednio i sprawdzę czy to wina kabla czy klapy do d*py . Znaleziono 1 błąd: 004136 - Sterowanie klapą kolektora ssącego P1028 - 009 - przerwa Ramka zamrożona: Stan błędu: 01010100 Priorytet błędu: 1 Częstość błędu: 1 Wew.licznik błędów: 40 Przebieg: 0 km Wskaźnik czasu: 0 Ramka zamrożona: Obroty silnika: 1984 /min Moment obrotowy: 8.0 Nm Prędkość: 67.0 km/h 9.75 % Napięcie: 13.79 V Ilość powietrza/Obr.: 376.1 mg/suw Ciśnienie: 1107.6 mbar Dodam że w output test klapa normalnie się zamyka i otwiera ? A drugą sprawą jest DPF który nie chcę przejść w tryp wypalania. ma 101% zapełnienia i nawet w trybie serwisowym nie chce sie wypalić. Edytowane 19 Czerwca 2015 przez Vassyli
Pawelkiwi Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 Jeśli w output test Ci działa to raczej coś na kostce nie łączy lub przewód któryś pęknięty i przy zapalonym silniku, od wibracji przerywa. DPF-a przy takim zapełnieniu nie przepalisz. Wymień softwerowo DPF na nowy, odepnij czujnik różnicy ciśnień (wężyki) i dopalaj.
Vassyli Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2015 A mógłbyś to opisać jaśniej ? Jak wymienić softwera dpfa , i który to wężyk różnicy ciśnień ?
Pawelkiwi Opublikowano 21 Czerwca 2015 Opublikowano 21 Czerwca 2015 W programie diagnostycznym którym dysponujesz przejdź procedurę zmiany DPF-a. Wężyki czujnika różnicy ciśnień - dwa gumowe wężyki idące z DPF-a do czujnika różnicy ciśnień.
Vassyli Opublikowano 21 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 21 Czerwca 2015 Ale jak przejśc "procedurę zmiany DPF-a." krok po kroku jest to gdzieś opisane ?
Musashi Opublikowano 22 Czerwca 2015 Opublikowano 22 Czerwca 2015 skoro masz 101% zapelnienia tzn ze w DPF-ie poziom popiolow przekroczyl wartosc dopuszczalna. DPF do plukania, wymiany ew. usuniecia. byc moze procedura wymiany cos pomoze jednak watpie. roznica cisnien na czujniku, nie ulegnie zmianie po tej operacji. wiec ecu bedzie wciaz odczytywalo wartosc wskazujaca na koniecznosc wymiany.
Vassyli Opublikowano 22 Czerwca 2015 Autor Opublikowano 22 Czerwca 2015 jakim płynem najlepiej wymyć go ? Skoro i tak muszę go wyjąć to przynajmniej przygotuje sie do tego.
Musashi Opublikowano 23 Czerwca 2015 Opublikowano 23 Czerwca 2015 to nie kwestia mycia, tylko usunięcia popiolu z DPF. Popiół nie ulega spaleniu, to pozostałość spalania, która jest już niepalna, pozostając w filtrze, blokuje przepływ spalin.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się