Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Odma A4 B8 2.0TDI


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam !!! Mam problem z olejem silnikowym ktory zalewa mi turbine najprawdopodobniej jest zapchana ODMA mam zapytanie czy jest w tej ODMIE jakis filterek do wymiany lub czy mozna ja wyczyscic czy tez tylko sama wymiana wchodzi w gre .Czy duzo jes pracy przy demontazu czyszczeniu tego elementu

Opublikowano

Tylko wymiana. Ewentualnie po demontażu przeczyścić i sprawdzić czy to coś dało. Zawsze zostanie ta stówka w portfelu ;)

Opublikowano

Witam Wojciechu mam ten sam problem co ty również wrzuca mi olej na turbinę i dalej na przepustnicę z tego co się orientowałem odma w silniku 2.0 tdi cr nie wiem czy akurat taki posiadasz jest zintegrowana z pokrywą zaworów czy możesz powiedzieć jak sobie poradziłeś z problemem pozdrawiam.

Opublikowano

jaki numer części ma odma w 2,0 TDi

Opublikowano

Koledzy jak sobie poradziliście z tą odmą?

Czy ten grzybek (klapkę) na separatorze można jakoś zdemontować i wyczyścić czy cała pokrywę zaworów?

Opublikowano

Mozna sciagnac dekielek tego grzybka.pod nim jest membrana ze sprezynka.serwis sprzedaje cala pokrywe zaworow za okolo 1000zl

Opublikowano
W dniu 4.03.2018 o 08:46, quadral20004 napisał:

Mozna sciagnac dekielek tego grzybka.pod nim jest membrana ze sprezynka.serwis sprzedaje cala pokrywe zaworow za okolo 1000zl

ktoś może potwierdzić że da się ta odme rozebrać bez ścigania pokrywy?

Opublikowano
8 godzin temu, quadral20004 napisał:

Po co pytasz jak nie wierzysz.rozbieralem to wiem co pisze!

może napiszesz jak?próbowałem ten dekielek zdjąć ale nie chce tego połamać.mówimy o 2,0 tdi cr

Opublikowano

On jest jakby caly zatrzasniety dookoła .trzeba cos cienkiego i dlugiego np pozadny mocny noz.fakt ciezko ale zejdzie.a po co chcesz to sciagac?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

mam problem z kopceniem na wolnych obrotach.wyczytałem że może to być odma A przez zły termostat mogła się trochę zatkac.zamówiłem już cała pokrywę z odma i będę zmieniać mam nadzieję że coś pomoże 

Edytowane przez Bartekmt07
Opublikowano

MOże trochę odnowię temat

Odma 2.0 tdi 170 km silnik CAHA miał ktoś problemy i co najważniejsze jak ją przeczyści (jeśli się da) albo jak zdemontować bo nic nie mogę znaleśc 

Jakieś podpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Ostatnio tez zauważyłem wyciek z przepustnicy w mojej slicznotce. Odkręciłem korek od wlewu oleju i ZONK bo dmucha jak z parowozu. Gdybym nie był na 100 procent pewien przebiegu to zaczynał bym się martwic. Auto ma przejechane nie całe 200tys i nie wydaje mi się żeby silnik był już na wykończeniu. Szukałem troche po różnych forach i nie znalazłem jakiejś konkretnej porady na ten temat,  wiec sam zaczynam działać. Ułożyłem sobie taki mały plan, napiszcie co o tym myślicie. .

Zdejmuje pokrywę zaworów, czyszczę wszystko, składam, testuje. Gdy nic to nie pomoże wywale co nieco z tej pokrywy i założe  separator, wejście odmy do dolotu całkiem zaslepie.

Gdy to nic nie da mam,zamiar zrewidowac wtryski i poodkładki uszczelniajace pod nimi. 

Postaram się za niedługo dać cynka czy coś pomogło, moze nagram jakiś film na yt.

Edytowane przez JaromirKalina
  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
W dniu 31.01.2020 o 20:02, Sławek a4 2.0 tdi 2008r napisał:

Potwierdzam, da się ściągnąć sam dekielek od membrany

20200131_131941.jpg

I jak to się dementuje? Bo u mnie w rurce od odmy sam szlam się pojawil,  dmuchnalem w odme to niby drożność jest 

Opublikowano

Płaskim cienkim śrubokretem trzeba podważać do okoła dekielka co 1,5 - 2cm po obwodzie, ma się wrażenie że jest na stałe ale jednak się da ściągnąć,

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Da się to wyczyścić czy trzeba kupić nowy korek?

Opublikowano

Gdyby ktoś szukał numeru pokrywa zaworów tdi 2.0 03L103469L

Zauważyłem olej przy demontażu eger-a i rury intercoolera,dlatego myślę że warto zacząć od odmy i ją wyczyścić lub wymienić. 

Opublikowano (edytowane)

Witam 

odświeżę temat : Ostatnio zauważyłem ubytek oleju i wydobywające się spaliny z korka wlewu oleju. Dym z rury biało niebieski. Odma sprawdzona i membrana cała i wyczyszczona bo faktycznie brudno od oleju. Dodatkowo w rurze odmy olej (chyba nie powinno go tam być). 

Znajomy podpowiedział mi że to podkładki pod  wtryski bo sprawdził że głośno chodzą. Że spaliny walą w układ. Sprawdziłem VCDSem i parametry dwóch wtrysków znacznie się pogorszyły. Wcześniej miałem korekty w przedziale od 0,01 do 0,4. Teraz dwa wtryski mają wartości ok ale dwa mają powyżej 1,4 korekty.  Brać się za podkładki miedziane od wtrysków ? Czy szukać gdzie indziej ?

Problem rozwiązany :) 4 wtrysk miał wydmuchaną podkładkę i nagaru było co nie miara, nie obeszło się bez frezowania gniazda. Wymieniłem na 4 wtryskach podkładki, oringi i zaślepki wtrysków i zmieniłem olej (+płukanka) wg zaleceń znajomego mechanika. Olej po 2 tys km wyglądał jak by z 10 tys przejechał. 

Edytowane przez chris061

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...