mrowa95 Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 Witam. mam problem w moim audi a4 z grzejacym sie prawym tylnym kołem. zaraz po zakupie auta zauwazyłem problem z grzejacym sie kolem, więc zmieniłem klocki i sprawdzilem zacisk. okazalo sie, ze zaciął sie tłoczek i wogóle sie nie poruszał.wyciągnąłem tłoczek przeczyscilem go przesmarowałem założylem nowe klocki i przez tydzien czasu wszystko było w porządku. wczoraj znów koło mocno się nagrzało, lecz po godzinnym postoju, gdy koło ostygło wyruszyłem w powrotną trase i po dojechaniu sprawdziłem koło to było juz chłodne zacisk był jeszcze delikatnie ciepły,ale to przez to, ze jeszcze nie do konca wystygł przed wyjazdem. Uwazacie,że trzeba wymieniać cały zacisk? czy szukać przyczyny gdzie indziej? Dodam ,że za kazdym razem kiedy kolo sie mocno nagrzewało jechaliśmy w 5 osób. gdy jezdze sam lub z jedym pasażerem ten problem nie wystepuje. czy może to być wina zbyt mocno naciągniętego ręcznego? gdy koło się nie grzało sprawdzałem po kazdej trasie jak ciepłe są zaciski i tarcze i zawsze tarcze z tyłu były troche cieplejsze od tych z przodu. Pozdrawiam i z góry dzieki za odowiedzi
hak64 Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 Wymień linkę hamulca ręcznego. Prawdopodobnie jest postrzępiona i blokuje się w pancerzu. Problemem może też być przytarty tłoczek w zacisku.
Awra Posted June 21, 2015 Posted June 21, 2015 (edited) Jak dla mnie to nadal jest tłoczek, kup reperaturkę z tłoczkiem. Miałem to samo kiedys w passacie i tłoczek przez wżery po prostu stawał. Ewentualnie druciak i prowadnice po których poruszają się klocki też musisz odszorować na błysk. A nie doczytałem do końca, jak masz lewą i prawą stronę cieplejszą z tyłu to może rzeczywiście linka Edited June 21, 2015 by Awra
Marcin1988 Posted February 22, 2016 Posted February 22, 2016 u mnie było to samo a winowajcą były te przewody hamulcowe gumowe przechodzące nad belka bodajże jest ich 2 na każde tylne kolo wymieniłem i przestały się grzać
damian81Z Posted February 26, 2016 Posted February 26, 2016 zatarte prowadnice,tłoczek,linki,przewody,dzwignia recznego zatarta w zacisku przednie tarcze powinny byc cieplejsze od tylnych
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now