Undisclosed Opublikowano 11 Czerwca 2016 Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) Dzień dobry Rok produkcji: 1999 Silnik: 1.9 TDI AFN 110KM Kolor: LZ5L Ming Blue Pearl (DuPont F1490) Przebieg: 395 000 km (06.2020) Występowanie: - zawsze na kanale 19 CB Zanim na dobre zagoszczę na forum, chciałbym przedstawić swój samochód. Historia zakupu jest bardzo nietypowa. Audi kupiłem 5 października 2013 roku, więc post ten jest opisem z dłuższej perspektywy czasu. Poszukiwałem pierwszego, swojego własnego samochodu. Dotychczas jeździłem Fordem Fusionem z 2003 roku, który był wspólwłasnością z rodzicami. Początkowo skłaniałem się ku Mercedesowi W202 1.8 + LPG ze względu na oszczędności paliwa. Kolejne etapy mojego toku myślenia to wolnossący Mercedes W202 2.0D, Mazda 323F, Volvo V40 1.9D aż w końcu dotarłem do silników 1.9 TDI 1Z. Po wielu pozytywnych opiniach postanowiłem szukać VW Passata B4 Variant 1.9 TDI 1Z. Znalazłem egzemplarz z 1996 roku, zielone kombi z MFA, na zdjęciach wyglądał wręcz idealnie. Pojechałem na oględziny do Pruszcza Gdańskiego. Auto było w tragicznym stanie blacharskim. Wszystkie klamki były naokoło wyżarte korozją. Z właścicielem zamieniłem jedynie kilka słów, ponieważ obrócił się na pięcie i poszedł sobie. Samochód był zarejestrowany na warmińsko-mazuskich tablicach rejestracyjnych, więc jeśli ktoś zna ten samochód to pozdrawiam właściciela. Ta wizyta zniechęciła mnie do B4. Kolejnym etapem był Passat B5 Variant 90/110ps przed liftingiem. Wypatrzony srebrny egzemplarz z 1.9 TDI 90ps z Gdańska został jednak sprzedany zanim potwierdziłem przyjazd. Były to ostatnie dni września 2013 roku, rozpoczynał się kolejny rok akademicki, więc odpuściłem sobie poszukiwania samochodu z uwagi na inne zajęcia. W mojej rodzinnej miejscowości zgłosił się do mojego kuzyna, mechanika klient z A4 B5 Avant na sprzedaż. Zależało mu na sprzedaniu samochodu w ciągu jednego dnia, ponieważ mieszka za granicą, a nie chciał zabierać samochodu z powrotem do Niemiec. Był to samochód bardzo dobrze znany, w stanie wymagającym dużo pracy, ale jako solidna baza. Kupiłem go więc w ciemno będąc w oddalonym o 140 km Gdańsku, znając jedynie dane techniczne, nie widząc go nawet na zdjęciach. Cena była zachęcająca, a uważałem, że lepiej kupić samochód w gorszym stanie i samemu doprowadzić go do porządku, niż kupić drogie audi z zamaskowanymi defektami. Tym sposobem zostałem właścicielem Audi A4 B5 Avant 1.9 TDI AFN, bez modów z przebiegiem 261 tys km. Samochód wymagał wiele pracy. Poprzedni właściciel nie dbał w ogóle o stan wizualny wnętrza i karoserii. Wyposażenie i szczegóły: Samochód na rynek włoski Wersja Royal Car - nie mogę znaleźć żadnych szczegółów w internecie na ten temat. Na obu przednich nadkolach oraz klapie bagażnika widniały naklejki z nazwą wersji. Klimatronik (wiadomo, standard po liftingu) 4x elektryczne szyby Elektrycznie składane, regulowane i podgrzewane lusterka 10x airbag przednie i boczne poduszki powietrzne + kurtyny, 10 to ma oznaczeń airbag Domykanie szyb z pilota Alarm z czujnikami uderzenia (sprawdzone, 09.2014 Punto uderzyło w zderzak przedni na parkingu) 4 głośniki -> aktualnie 6 głośników (modyfikacja poniżej) 5 oryginalnych felg aluminiowych 16” 7Jx16H2 ET45 opony letnie 205/55/R16 + opony zimowe 195/55/R15 podłokietnik tylnej kanapy + otwór i futerał na narty przednie światła przeciwmgłowe trójramienna kierownica Oto zdjęcia po pierwszym praniu wnętrza samochodu (12.10.2013) A oto film, na którym uwieczniłem prace silnika. W samochodzie wymienione zostało ówcześnie sprzęgiełko alternatora, wszystkie paski, płyny eksploatacyjne, pasek rozrządu z osprzętem, kompresor klimatyzacji (załączenie powodowało jeszcze gorsze efekty dźwiękowe z powodu tarcia), ustawiono na nowo kąt wtrysku. Elementy wymagające interwencji lakierniczej zostały także pomalowane, wymieniłem zużyte elementy wnętrza na oryginalne pochodzące z aut do rozbiórki. Po wymienionych naprawach silnika dźwięk zdecydowanie się poprawił, jednak ciągle praca nie była odpowiednia: Powodem okazały się wyrobione szklanki. Obecnie AFN pracuje idealnie. Na filmie widać drgająca pokrywę wygłuszającą - powodem było zerwanie gwintu drugiej śruby - także naprawione. Samochód przez ostatnie niemal 3 lata (post edytowany 11.06.2016) przeszedł wiele drobnych zmian. Oto naprawy, których nie uwieczniłem na zdjęciach: - powróciła listwa dolna drzwi pasażera - wymiana sterownika pompy wtryskowej (zgasł 06.2014 podczas jazdy na 4 biegu i już nie odpalił) - wymiana wężyków podciśnieniowych - EGR z katem przeszli na emeryturę - wymiana bata anteny radiowej - powrót do oryginalnych głośników Nokia (poprzednie firmy "krzak" trzeszczały niemiłosiernie) - wymiana przegubów i gum - wymiana elementów przedniego zawieszenia - regulacja domyku drzwi i wymiana zamka w tylnych drzwiach - wymiana gniazda bagnetu - wymiana silnika tylnej wycieraczki po nieudanej naprawie spryskiwacza (polecam poradnik zamieszczony na forum, ale nie polecam siłowych rozwiązań, ponieważ zepsułem na rzecz spryskiwacza działającą wcześniej wycieraczkę) - korekcja zbieżności kół - nowy zacisk tylnego hamulca (brak odbicia) - wymiana spryskiwacza przedniej szyby z podgrzewaniem (sam zapchałem igłą podczas ustawiania) - wymiana czujnika temperatury zewnętrznej (-46stC non stop) A oto naprawy i modyfikacje uwiecznione fotografiami: - po pierwszych naprawach lakierniczych Audi odzyskiwało swój blask (04.2014): - czyszczenie miejsc, gdzie chyba nikt wcześniej nie zaglądał (04.2014) - nowe relingi dachowe, srebrne z rozbieranego A4 B5 2,5TDI 2000r, tutaj z zamontowanymi belkami pod bagażnik dachowy - instalacja głośników tylnych (Oryginalne Bose, 05.2015), wcześniej nie było w ogóle ani otworów ani instalacji) - usunięcie wycieków, wymiana rozrządu, kompresora klimatyzacji, szklanek (08.2015) - wymiana żarówek górnego stopu ostatnie zmiany to: - wymiana mechanizmu wycieraczek przednich, ktoś naprawiał na własną rękę, a ja dziwiłem się dlaczego mam krótszy zasięg wycieraczki niż inni - wymiana żarówek postojowych na dookólne led (przeszedł przegląd, a w razie czego mam oryginalne w schowku ) - powrót emblematów A4 i 1.9 TDI na tylną klapę (w tym miejscu chciałbym zwrócić uwage osobom, które przyklejają 4 odwrotnie - przyjrzyjcie się innym A4, czwórka jest mała i szersza w poziomie, nie przyklejajcie jej w pionie ) - odświeżenie felg 15" przeznaczonych na zimę - felgi 4B0601025K oddałem do piaskowania, ponownego malowania oraz do wymiany opon letnich na nowe 205/55/R16 Na koniec kilka zdjęć z ostatniej sesji zdjęciowej (przed ostatnimi modyfikacjami): Odbył się także mały jubileusz Samochód został sprawdzony w gdańskim serwisie Audi, przebieg jest oryginalny Tutaj zdjęcie "mojej stajni" w zimowym wydaniu, Audi w towarzystwie Fusiona, który jest w rodzinie od 2009 roku, a którego odziedziczyłem. 13 letni diesel z przebiegiem 122 tys km, zostaje jako ważna dla mnie pamiątka i auto miejskie Jak widzicie na pasku bocznym dołączyłem do forum w dniu zakupu samochodu, jednak dopiero dziś zebrałem się do napisania tej relacji. Tym postem chciałbym rozpocząć dzielenie sie z Wami moimi modyfikacjami Audi Pozdrawiam --- To do/done (aktualizacja 17.05.2018) - głośniki w tylnych drzwiach – zrobione - wymiana czarnych relingów na srebrne – zrobione - piaskowanie i malowanie felg aluminiowych – zrobione - zatkanie EGR – zrobione - aktualnie wyrzucony EGR (03.2018) - wybebeszenie kata – zrobione - folia Oracal a’la amerykańskie kierunkowskazy – zrobione - regeneracja odbłyśników – zrobione - czyszczenie soczewek i reflektorów od środka – zrobione - moduł DRL 30% mocy świateł drogowych – zrobione - ramiona wycieraczek z Passata B5 FL – zrobione - wymiana N75 – zrobione - piaskowanie i malowanie felg aluminiowych 16” 4B0601025K – zrobione - zmiana dekielków alufelg z 4B6061170 na 4B0601170A – zrobione - schowanie kabla antenowego CB radia w progach i w desce rozdzielczej – zrobione - CB radio w schowku – failed /za duże radio, nieporęczne - przełączniki pod podłokietnikiem w miejscu cupholdera – zrobione - czyszczenie kierownic turbospreżarki– zrobione - CB radio w podsufitce, nad przednim podświetleniem - zrobione - wymiana tapicerki podsufitki - zrobione - oklejenie osłon słupków A czarnym welurem - zrobione - pomalowanie osłon słupków B, C i D w czarny mat - zrobione - montaż anteny do cb radia w dachu - zrobione - wymiana turbosprężarki na AWX - zrobione (03.2018) - czyszczenie kolektora dolotowego i wylotowego - zrobione (03.2018) - wymiana kolektora dolotowego na AWX - zrobione (03.2018) - gruntowne mycie silnika - zrobione (03.2018) - płukanka i wymiana oleju z 10W40 Mobil S na 5W40 Liqui Moly - zrobione (03.2018) - malowanie blendy tablicy rejestracyjnej - zrobione - hak przyczepy - zrobione - wymiana skrzyni z 5-cio biegowej na 6-cio biegową - zrobione - sprzęgło z AVF z myślą o większej mocy - zrobione - dołożenie tempomatu - wymiana tapicerki podłogi na czarną - wymiana foteli – plany na dalszą przyszłość - wymiana zegarów na FIS (być może A6 C5) - dołożenie wygłuszenia PUR/PE - korekta lakieru - wymiana tapicerki podłogi - konsola 2-din – CB radio w kieszeni pod radiem - pomysł odwołany, cb radio powędrowało w podsufitkę - światła ksenonowe - spryskiwacze w przednim zderzaku - gruntowne polerowanie reflektorów - siatka w rolecie mocowana do dachu bagażnika - folia na przednie światła przeciwmgłowe – do zastanowienia - FMIC - wzmacniacz audio Edytowane 8 Czerwca 2020 przez Undisclosed aktualizacja 2019-06-08
PiotrasPoznań Opublikowano 11 Czerwca 2016 Opublikowano 11 Czerwca 2016 Miło widzieć osobę rozsądnie podchodzącą do zakupionego auta Ładnie wygląda, jakie plany na dalsze modyfikację?
Undisclosed Opublikowano 11 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 11 Czerwca 2016 (edytowane) Nie chcę wstawiać boxa, stawiam na długi żywot tego silnika, bez wysilania. Nie wykluczam modyfikacji mechanicznych, może w przyszłości coś związanego z turbiną jeśli obecna padnie. Jednak na razie w intercoolerze nie ma oleju więc nie zanosi się na to W sumie myślałem o zachowaniu jak najbardziej oryginalnego stanu, lub modyfikacjach z mozliwością powrotu do stanu oryginalnego. Szczerze mówiąc widzę potencjał w tym samochodzie i nie chciałbym go nigdy sprzedawać (może kiedyś żółte tablice). Na forum zauważyłem wiele osób, które powracają do B5. Jeśli kupię inny główny samochód, to chciałbym zachować a4. Z resztą sprzedaż za kilka marnych tysięcy na pewno odpada, bo tych silników już po prostu nigdy nie będzie A wracając do modyfikacji to właśnie za dwa tygodnie planuję jedną z tych odwracalnych, mianowicie kierunkowskazy a'la USA. Zamówiłem folię pomarańcową Oracal polecaną na forum. Przesyłka dotarła już do domu, jednak studiuję za granicą i wracam dopiero na stałe za dwa tygodnie. Samochód na dobrą sprawę od lutego czeka na mnie w garażu Tutaj zdjęcia otrzymanej folii: Gdy wrócę założę alufelgi 16" 4B0601025K, tyle że stare dekielki poprzedni wlaściciel przymocował na kropelkę. W dodatku jednego brakowało. Zastanawiam się nad tym czy kupić identyczne, czyli 4B0601170 (numer 4 na zdjęciu) czy 4B0601170A (numer 6 na zdjęciu) ze srebrną obwódką. Te drugie mają niby taką samą średnicę zaczepów, jednak średnica zewnętrzna jest większa, co martwi mnie w związku z rantem wokół dekielka, czy 4B0601170A pokryje go czy też uniemożliwi montaż. Edytowane 11 Czerwca 2016 przez Undisclosed
Kowi87 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Fajne zadbane autko widać trafiło w dobre ręce, ale z tym doładowaniem 1,4 to przesadziłeś totalna seria ładuje ok 1bar, po programie ~1,3bara, zrób log 011 będziesz wiedział dokładnie ile pompuje turbinka.
misiek95 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Na forum zauważyłem wiele osób, które powracają do B5. Jeśli kupię inny główny samochód, to chciałbym zachować a4. Z resztą sprzedaż za kilka marnych tysięcy na pewno odpada, bo tych silników już po prostu nigdy nie będzie Chyba doszedłem do tego samego wniosku. Mimo że oglądam się za b7 i w sumie miał bym kasiure to jakoś mam przeczucie że szkoda b5 oddawać Fajne auto, fajne podejście- będę zaglądał
radimm Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 jak żarówki wchodzą w światło 3-cie stop? Też pasuje mi kilka wymienić. Podoba mi się Twoje podejście do tematu!
Undisclosed Opublikowano 13 Czerwca 2016 Autor Opublikowano 13 Czerwca 2016 (edytowane) Dnia 13.06.2016 o 16:44, Kowi87 napisał: Fajne zadbane autko widać trafiło w dobre ręce, ale z tym doładowaniem 1,4 to przesadziłeś totalna seria ładuje ok 1bar, po programie ~1,3bara, zrób log 011 będziesz wiedział dokładnie ile pompuje turbinka. Pokazało 1,4 nie znałem fabrycznych danych dotychczas, ale teraz dało mi to do zastanowienia. Przy najbliższej okazji na pewno to sprawdzę, dzięki za uwagę Dnia 13.06.2016 o 16:55, radimm napisał: jak żarówki wchodzą w światło 3-cie stop? Też pasuje mi kilka wymienić. Podoba mi się Twoje podejście do tematu! Kupiłem żarówki Bosma 12V 1,2W T05 w opakowaniu po 10 sztuk. Zdecydowanie polecam cały komplet, ponieważ u mnie gdy wymieniłem dwie przepalone to kolejne 3 nagle się przepaliły i tak dotarłem aż do wymiany wszystkich Przy wymianie odegnij trochę styki od szklanej wtyczki, bo przy mocniejszym zamykaniu klapy mogą przestać stykać. Ja poprawiałem w ciągu pierwszego dnia po wymianie, do dziś jest wszystko w porządku. Najbliższe zmiany pojawią zapewne 27 czerwca, dziękuję i zapraszam Edytowane 26 Kwietnia 2017 przez Undisclosed
Kowi87 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 Jesli jest faktycznie takie doładowanie, to masz zwyczajnie przeładowanie na turbinie(wynik 2400+ mbar = 1,4bara), w zadanym jesli będzie 1995mbar to masz seryjny program(0,95bar), jesli będzie większa wartosć to masz soft wgrany, chipboxy podnoszą dawke paliwa wiec po logach powietrza nie pokaże zwiększonego doładowania.
radimm Opublikowano 13 Czerwca 2016 Opublikowano 13 Czerwca 2016 1,4 bar to doładowanie na program z turbosprężarką z AWX, także jakby nie patrzył zainteresuj się tematem, bo jeśli masz turbo z afn to ryzyko że odleci bardzo wysokie
pablo15005 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Opublikowano 14 Czerwca 2016 Kolego mam na sell dekielki 4M0 601 170, wiecej jak jestes zainteresowany pw
Undisclosed Opublikowano 21 Lipca 2016 Autor Opublikowano 21 Lipca 2016 (edytowane) Dziś co prawda na szybko, ale znalazłem chwilę aby wykonać zdjęcia lustrzanką przedstawiające aktualny stan samochodu Pierwsza zmiana: Folia Oracal powędrowała na kierunkowskazy Druga zmiana: - felgi 4B0601025K wróciły z piaskowania i malowania - dekielki 4B0 601 170 A zamiast dedykowanych 4B0 601 170 pasują idealnie - na felgach znalazły się nowe opony letnie 205/55 R16 Pozostałe zdjęcia wykonane dziś: Edytowane 21 Lipca 2016 przez Undisclosed
PiterA4 Opublikowano 23 Lipca 2016 Opublikowano 23 Lipca 2016 no i fajnie ale mnie razi okropnie radio cb
Undisclosed Opublikowano 4 Października 2016 Autor Opublikowano 4 Października 2016 (edytowane) Powakacyjna aktualizacja Z napraw mechanicznych konieczna była wymiana zewnętrznego, lewego przegubu. Wszystkie działania w samochodzie były w ostatnim czasie skoncentrowane wokół oświetlenia i elektryki: - czyszczenie szkieł lamp od wewnętrz, czyszczenie soczewek - regeneracja odbłyśników soczewek - czyszczenie szkieł lamp przeciwmgłowych przednich od środka oraz czyszczenie odbłyśników - montaż modułu świateł do jazdy dziennej na światłach drogowych z 30% mocy - wyrzuciłem ledowe żarówki pozycyjne, ponieważ już rozpoczynała się dyskoteka, powróciły stare W5W - wymontowałem wszystkie kratki nawiewów, odmoczyłem je i umyłem, ponieważ część nie chciała się już poruszać. Przylutowałem także przewody lewego nawiewu kierowcy, ponieważ któryś z poprzednich włascicieli wyrwał je prawdopodobnie bawiąc się zamykaniem nawiewu. Podświetlenie znów działa - instalacja CB radia ze stałego plusa i masy spod śruby przy bezpiecznikach w tym miejscu odwołam się do komentarza no i fajnie ale mnie razi okropnie radio cb Ja jestem starej daty pod tym względem i nie potrafię jeździć bez cb radia, więc dla wygody jest na wierzchu. Aż żałuję, że dziś mało kto wie co znaczy "73", "10-4", nie wspominając już o propagacji fal. Często (obecnie cały czas) jeżdżę z podpiętym miernikiem SWR, więc zabudowa np we wnękę pod regulacją wysokości świateł byłaby niewygodna Miałem tez problem z końcówką kabla antenowego, gdyby nie miernik nie wiedziałbym, że byłem bliski spalenia końcówki mocy. Obecnie na 19 kanale mam SWR 1.0-1.1 Ad. 4. CB radio już nie jest zasilane z gniazda zapalniczki, dzięki czemu nie muszę już używać 5-cio metrowego przedłużacza gniazda w bagażniku Miernik współczynnika fali stojącej powędrował oparty o wnękę na monety w tunelu środkowym, dzięki czemu na bieżąco mogę kontrolować stan zestrojenia anteny z samochodem. Ad.1-3. Po jeździe po zmroku moim drugim samochodem stwierdziłem, że tak w sumie to w Audi nie widzę nic Rozpocząłem poszukiwania problemu. Pomiary napięcia na żarówkach nie ukazały problemu z elektryką. Postanowiłem więc wyjąć soczewki i odbłyśniki soczewek z lamp. Stan prawego odbłyśnika: Stan lewego odbłyśnika: Zakurzona soczewka: Audi podczas operacji: Postanowiłem oddać odbłyśniki do regeneracji. Jako, że samodzielnie je wymontowałem, o tyle koszt usługi był niższy. Niestety nie jest to tania rzecz - koszt regeneracji jednego odbłyśnika to 80zł (Reflektory Samochodowe, Gdańsk ul. Jasna 1). Po regeneracji odbłyśniki prezentują się następująco: Lewą lampę co jakiś czas polerowałem pastą Tempo. Jest to lampa z 99 roku i co jakiś czas polimer, z którego jest zbudowana ulegał starzeniu na skutek promieniowania słonecznego i temperatury. Z kolei prawa lampa została wyprodukowana w 2001 roku. Obie to oryginały Valeo. Każdorazowo po wypolerowaniu lewej lampy miałem niedosyt. Okazało się, że problem tkwił po wewnętrznej stronie lampy, była najzwyczajniej brudna Cały zestaw (nie licząc jednego dekielka z wiązką) przed ponownym montażem: Soczewki po umyciu: A oto porównianie przed i po: - samochód odniesienia: Ford Fusion 2003, żarówki H4 Philips - a4 przed regeneracją odbłyśników: - a4 po regeneracji odbłyśników: Ostatnie zdjęcie porównawcze może nie jest odpowiednie. Jest ono wykonane z Osramami Cool Blue Hyper 5000K, których już się pozbyłem. Te światła nie nadają się do jazdy nocą. Wyglądają fajnie w soczewce niczym xenony, ale nic poza tym. W międzyczasie zamontowałem moduł świateł do jazdy dziennej wykorzystujący żarówki świateł drogowych. Światła te świecą z 30% mocy świateł drogowych, przy czym parametrem zredukowanym jest napięcie prądu. Światła podłączyłem tak, aby zostały włączone przy wzroście napięcia w instalacji do 13,2V i włączonej stacyjce, a wyłączały się przy włączeniu świateł mijania, co daje mi możliwość jazdy na światłach do jazdy dziennej z włączonymi światłami pozycyjnymi z tyłu (tak, znam definicją świateł DLR, wiem, że tylne pozycje powinny być wyłączone, ale chciałem mieć możliwość udawania świateł mijania światłami DLR, na codzien jeżdżę bez pozycji ) Dodatkowo zamontowałem wyłącznik po masie korzystając z włącznika domowego jaki miałem pod ręką. Przy włączonych DLR kontrolka świateł drogowych świeci się z 30% swojej mocy, czyli lekko się tli Efekt DLR: f/2.8 1/80s f/2.8 1/100s f/2.2 1/2s A oto efekt pracy nad lampami Valeo: - tutaj jeszcze z Osram Cool Blue Hyper 5000K A tutaj ze zwykłymi żarówkami H7: Światła mijania + pozycyjne (f/2.8 1/100s) Światła drogowe (f/2.8 1/100s, utrata ostrości przez natężenie światła) Efekt po zmroku z odległości 2m Światła do jazdy dziennej (f/2.2 1/2s) Światła mijania (f/2.2 1/2s) Światła drogowe (f/2.2 1/2s) Światła drogowe + przeciwmgłowe (f/2.2 1/2s) [ Wyżej wspomiane Osramy powędrowały do przednich świateł przeciwmgłowych. Używam je w sumie tylko do doświetlania zakrętów DK20 i do wyszukiwania saren i jeleni w rowach, więc mogą zostać w nich użyte. Nie świecę kierowcą ciężarówek po oczach, wyłączam je jak tylko się zbliżają. Po lewej Osram, po prawej standardowy Philips: Dziś zajrzałem także pod samochód i wyprostowałem osłonę lewego przegubu, ponieważ nienaturalnie się ułożyła w dwóch miejscach. Natomiast kolejnym zadaniem, z którym chcę się zmierzyć to instalacja alarmu z jakim kupiłem samochód: Początkowo gdy otwierałem samochód wszystkie kierunkowskazy migały po 2 razy, a przy zamykaniu 1 raz. Z biegiem czasu zauważałem, że prawa strona samochodu nie nadąża za lewą, następnie przy dwóch mignięciach lewej strony prawa strona dawała tylko jeden sygnał, a obecnie migają tylko kierunkowskazy z lewej strony. To samo dotyczy kontrolek w zegarach, tylko lewa strzałka się zapala. Być może założę osobny temat dotyczący tego wątku, jednak jeśli ktoś ma jakiś pomysł jak to naprawić to proszę o komentarz. Wiązka, która wychodzi z centralki umieszczonej pod tylną kanapą biegnie z tego co zauważyłem za tylną kanapę, choć może się mylę i po prostu wchodzi w próg i biegnie do przodu samochodu. Przy bezpiecznikach jest elektroniczny element który widać na zdjęciu z przełącznikiem DLR, leży on na półce po regulacją wysokości świateł i kompletnie nie wiem do czego służy. #edit: prawdopodobnie element alarmu, który zamieściłem na zdjęciu to tylko czujnik przechylenia samochodu. Tym bardziej nie wiem gdzie szukać przyczyny problemu z kierunkowskazami :/ Edytowane 4 Października 2016 przez Undisclosed
Jachyr Opublikowano 5 Października 2016 Opublikowano 5 Października 2016 Widze blachy GBY a w profilu Gdansk ? dobrze dzialasz tylko ten bialy przelacznik i zderzak z przodu z ta ozdoba pod tablica nie bardzo pasuje do b5. Pozd
Undisclosed Opublikowano 5 Października 2016 Autor Opublikowano 5 Października 2016 (edytowane) Widze blachy GBY a w profilu Gdansk ? dobrze dzialasz tylko ten bialy przelacznik i zderzak z przodu z ta ozdoba pod tablica nie bardzo pasuje do b5. Pozd Jak najbardziej, studiuję w Gdańsku, a trzeba się dorobić, żeby zmienić adres zameldowania Byłem za to w dziale promocji urzędu miasta Gdańska po ramki Jestem z Gdańska, dostałem za darmo Przełącznik jest niewidoczny, a ta ozdoba to dzieło poprzenich bądź wcześniejszych właścicieli, jeżdżę z tym 3 lata i przyzwyczaiłem się, taki wyróżnik. Ramka jest w pełni demontowalna, trzyma się na 4 zaczepach. Nie razi mnie to, wolę to niż te wszystkie naklejki s-line, które są tak bardzo popularne Edytowane 5 Października 2016 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 6 Października 2016 Autor Opublikowano 6 Października 2016 Bytów czy Miastko? Miastko Pytanie mnie zaskoczyło, bo mało kto wie gdzie to jest Miastko dostaje tablice rejestracyjne z literami M, N, P lub R + dowolna po wyróżniku
Jachyr Opublikowano 6 Października 2016 Opublikowano 6 Października 2016 O i ja sie czegos dowiedzialem:) Bytów pozdrawia:)
Undisclosed Opublikowano 23 Listopada 2016 Autor Opublikowano 23 Listopada 2016 (edytowane) O i ja sie czegos dowiedzialem:) Bytów pozdrawia:) Ja akurat trochę tym się interesuję Z racji, że tablice GBY są równolegle wydawane przez dwa urzędy miejskie, jest rejonizacja liter po wyróżniku. I tak (rozwiń spoiler): Starostwo Powiatowe w Bytowie wydawało tablice: GBY A***, C***, E***, F***, G***, H***, J***, K***, L***, S***, V*** - pierwsze rozdanie, gdzie * to liczby od 0-9 Drugie rozdanie: GBY **A#, gdzie "#" to litera z pierwszego rozdania, czyli wyżej wymienione A-V GBY **C# GBY **E# GBY **F# GBY **G# GBY **H# GBY **J# GBY **K# GBY **L# GBY **M# GBY **N# GBY **P# GBY **R# GBY **S# GBY **V# Trzecie rozdanie: GBY A#** GBY C#** GBY E#** GBY F#** GBY G#** GBY H#** GBY J#** GBY K#** GBY L#** GBY M#** GBY N#** GBY V#** GBY P#** GBY R#** GBY S#** Czwarte rozdanie: GBY *A**, *C**, *E**, *F**, *G**, *H**, *J**, *K**, *L**, *S**, *V** - czyli znów pojedyncze litery bytowskie, tym razem na drugim miejscu po wyróżniku Piąte rozdanie: GBY **A*, **C*, **E* Natomiast Urząd Miejski w Miastku wydawał tablice: GBY M ***, N***, P***, R*** - pier wsze rozdanie Drugie rozdanie: GBY **AM - **AR - analogicznie drugą literą po literze zmiennej jest M, N, P lub R GBY **CM - **CR GBY **EM - **ER GBY **FM - **FR GBY **GM - **GR GBY **HM - **HR GBY **JM - **JR GBY **KM - **KR GBY **LM - **LR GBY **MM - **MR GBY **NM - **NR GBY **PM - **PR GBY **RM - **RR GBY **SM - **SR GBY **VM - **VR Trzecie rozdanie: GBY AM** - AR** - analogicznie drugą literą po literze zmiennej jest M, N, P lub R GBY CM** - CR** GBY EM** - ER** GBY FM** - FR** GBY GM** - GR** GBY HM** - HR** GBY JM** - JR** GBY KM** - KR** GBY LM** - LR** GBY MM** - MR** GBY NM** - NR** GBY PM** - PR** GBY RM** - RR** GBY SM** - SR** GBY VM** - VR** Czwarte rozdanie: GBY *N**, *M**, *P**, *R** Piąte rozdanie: GBY **M*, **N*, **P* dodatkowo w 2000 roku podczas wydawania tablic GBY A*** była to litera wspólna dla Miastka i Bytowa, dopiero kolejna, czyli GBY M*** była wydawana wyłącznie w Miastku i od niej rozpoczęto podział Aktualizacja: - moduł spalił się 1 listopada zauważyłem, że jadę na światłach drogowych i mijania pomimo, że są wyłączone. Nie mogłem ich wyłączyć. Po dosłownie chwili poczułem spaleniznę. Pitstop, odłączenie akumulatora, odkręcenie osłony pod kierownicą i skrzynki bezpieczników, przyczyna: Moduł od razu wyleciał i wszystko wróciło do normy. Jak pisałem wyżej, miałem zamontowany wyłącznik modułu na kablu masowym. Jednak odłączenie masy nie rozwiązywało problemu. Moje jedyne podejrzenie jest takie, że przewody w skrzynce bezpieczników od świateł drogowych i mijania są przewodami masowymi. Czy tak jest? Wtedy zwarcie modułu byłoby wytłumaczone - po jego nadtopieniu przekazał 100% mocy na światła drogowe i mijania (był sterowany światłami mijania, aby go wyłączały). W ramach reklamacji otrzymałem drugi moduł i zamierzam podejść do niego inaczej. Odcięcie na + przez przełącznik ASR, którego nie mam, ale planuję mieć, bezpieczniki na przewodach do świateł drogowych (niepozwalające na 100% mocy) i dodatkowo dotychczasowe odcięcie masy (jeśli przewody w skrzynce są jednak plusami) Poza tym w najbliższy weekend czeka mnie wymiana oleju, sprawdzenie czy w intercoolerze nie ma oleju, uszczelnienie kloszy świateł przeciwmglowych przednich, poniewaz po moim czyszczeniu zaczęły parować oraz wymiana przewodu tylnego lewego głośnika, ponieważ zaczął słabo grać. Edytowane 23 Listopada 2016 przez Undisclosed
Undisclosed Opublikowano 24 Maja 2017 Autor Opublikowano 24 Maja 2017 (edytowane) Czas na aktualizację sporą 12.2016-05.2017 Tegoroczna zima obfitowała w mojej okolicy bardzo często w gołoledź. Nie raz samochód był uziemiony przy garażu, bo nawet nie byłem w stanie do niego zejść po skarpie. Trudne warunki sprzyjają za to wynalazczości - stary odkurzacz Zelmer w wersji limitowanej na zimę Na początku grudnia zdarzyła mi się niemiła niespodzianka. Ktoś za bardzo zbliżył się do mojego zderzaka i uciekł. Nie wiem nawet konkretnie gdzie to się wydarzylo, bo sporo jeździłem samochodem tego dnia i nie oglądałem go naokoło. Monitoringi zostały sprawdzone i nic nie zauważono Dodatkowo pojawiły się nowe, delikatne rysy spowodowane emerytami/rodzicami z dziećmi/niemyślącymi ludźmi (dowolne wybrać) parkującymi na gdańskiej Zaspie. Cała dzielnica jest zaprojektowana na standardy PRL, czyli brak odpowiedniej liczby miejsc parkingowych,wszędzie krzaki, busz i ptaszyska. Czasem jeżdżę 20 minut w kółko, żeby zaparkować wieczorem, a jak już zaparkuję to ktoś nie przytrzyma swoich drzwi i rysuje mój lakier. A jeśli nie to, to ptaki chodzą po dachach – i wcale nie najgorsze są zabrudzenia, ale rysy, które powstają gdy owe ptaszysko tańczy po dachu lub po masce jedząc bułkę, którą emeryt wyrzucił przez okno dla biednego ptaszka. Pewnego dnia po otwarciu maski zauwazyłem dziwnie wyglądający przedmiot przyczepiony do otuliny klapy - coś a'la sztywna pianka poliuretanowa. Była to obgryziona bułka, która zakleszczyła się między maską, a pokrywą silnika. Bliżej niezidentyfykowane stwory pakują się do komory silnika i wciągają swoje jedzenie. Powiesiłem 5 kostek domestosa, na razie bułka nie powróciła Próbowałem spakować CB radio do schowka. Kupiłem przedłużkę kabla mikrofonowego, którą wyprowadziłem przy gnieździe wtyku zapalniczki. Wymieniłem cały kabel antenowy na Satec RG-58 Premium, już bez beczek, tylko w jednym kawałku. Poprowadziłem go progami, w pełni schowałem na całej długości aż do bagażnika. Lokalizacja w schowku jednak nie zdała w ogóle u mnie egzaminu. Pomimo ASC (automatyczna blokada szumów) lubię grzebać przy RF-gainie, zmieniać głośność. Sięganie do schowka było bardzo niewygodne, więc na razie radio wróciło na swoje miejsce, ale są już nowe plany. Mianowicie myślę o włożeniu konsoli 2DINowej i zainstalowaniu radia w kieszeń między radiem, a klimatronikiem. Jedynie będzie konieczne wyprowadzenie zewnętrznego głośnika. Na czas, gdy CB było w schowku, zamontowałem nieużywany głośnik Unitra Tonsil z fiata 126p i muszę przyznać, że byłem zaskoczony jego jakością Nie mogłem ustawiać za dużej głośności, ponieważ opór głośnika jest inny niż dedykowany. W między czasie wymieniłem oba przeguby, do których jakoś miałem ostatnio pecha. Teraz już się pilnuję, żeby parkować samochód z wyprostowanymi kołami. Materiał nie będzie ulegał takim naprezeniom zginającym gdy większość czasu będie w naturalnej pozycji na wprost. Trzymam się także bliżej osi jezdni, żeby nie zgarniać brudu z pobocza, zawsze mnie tego tata uczył wbrew instruktorowi przypominającemu o ruchu prawostronnym Powrócił moduł DRL, tyle że przezornie z wyłącznikami zarówno na stalym plusie, plusie po stacyjce i masie. Tym sposobem mogę wyłączyć go całkowicie bez obaw i zapomnieć o nim w razie potrzeby. Początkowo zamontowałem przełączniki dźwigniowe a'la w samolocie. Umieściłem je we wnęce pod regulacją wysokości świateł. Przełączniki po 2 zł okazały się strasznym szmelcem i spowodowały zwarcie, które uniemozliwiło mi wyłączenie modułu nawet wymuszając odcięcie światłami mijania. Tak więc na trasie, na poboczu rozkręcałem osłonę pod kierownicą i odłączałem moduł z pasażerami z blablacaru na pokładzie Teraz w samochodzie są solidne przełączniki kołyskowe polskiej produkcji zamontowane na nowym kokpicie, który pojawił się w miejscu cupholdera pod podłokietnikiem. Jest to zmiana odwracalna. W każdej chwili można przywrócić oryginalny element. Masę wziąłem na miejscu, spod nakrętki, a plusy ciągnąłem spod listwy podwójnie izolowanymi przewodami pod deską rozdzielczą. Panel okleiłem folią Oracal, która została z kierunkowskazów Przy okazji odkryłem jaki syf mieścił się pod dźwignią hamulca ręcznego. Odnalazłem zapalniczkę elektryczną do wtyku, nawet nie wiedziałem o jej istnieniu, a poprzedni właściciele pewni byli zbyt leniwi, żeby to rozbierać. Znalazlem także kawałki szyby pasażera, która została wymieniona na nową z 2013 roku także przez moich poprzedników. Dodatkowo umieściłem tu wyłącznik zasilania CB radia i przyszłościowo wyłącznik wideorejestratora oraz gniazda 12V, które pojawi się w schowku, gdzie będę mógł ładować telefon (nie znoszę luźnych kabli na kokpicie, ładowarek itp.) Pod tunelem środkowym znalazłem przewód z wtyczką wyglądającą na RJ45. Podejrzewam, że to pozostałość po telefonie, jednak do dziś nie znalazłem odpowiedzi na pytanie co to jest. Pojawiły się wyczekiwane ramiona wycieraczek z passata B5 FL oraz dedykowane do nich wycieraczki AeroTwin. Różnica jest nieporównywalna, zarówno jeśli chodzi o ich zbieranie jak i wygląd z wewnątrz Pojawił się przycisk ASR, o którym już wspominałem. W planach jest montaż przekaźnika i wykorzystanie przycisku do innych funkcji. Na razie jedynie podłączyłem jego podświetlenie. Ze starego przycisku zawszę mogę wykorzystać zaślepkę i wyrezać z niej logo innej funkcji. W skrócie: trafił się, to wziąłem Pierwotnie miał służyć do DRL jednak przy 3 odcięciach to nie miałoby sensu. Nagminnie zostawiam włączone światło w bagażniku, więc na razie skłaniam się ku modyfikacji polegającej na wykorzystaniu go jako wyłącznika. Przełącznik od środka: Wiedziałem, że tylne hamulce są już w kiepskim stanie, ale czekałem na przegląd, aby usłyszeć co mi powie diagnosta. Tymczasem usłyszałem, że hamulce są OK. Więc pociągnąłem temat: - no wie pan, na moje oko to one są do wymiany - (diagnosta przypatruje się) no może wizualnie to i są, ale hamują jeszcze dobrze… Były do wymiany, oto zdjęcia: Dwa tygodnie po przeglądzie zaczęły tak mocno trzeć podczas jazdy, że myślałem że to łożysko i zaraz stracę koło. A4 dostała nowe tarcze tylne, nowe klocki i zestawy naprawcze zacisków. Przednie tarcze zostały także wymienione, ponieważ pojawiło się spore bicie, odczuwalne aż wizualnie na desce rozdzielczej. Tarcza została wypaczona prawdopodobnie przez wjechanie w wodę przy rozgrzanym stopie. Spore przygody miałem związane z geometrią kół Konieczna była korekcja, ponieważ jedna opona po zimie ewidentnie odbiegała na krawędzi od pozostałych. Pojechałem więc do WORDu w Łomży, gdzie starszy pan zajmuje się geometrią. A wyglądało to tak: - eee, jakbym wiedział przez telefon, że to audi to bym się nie zgodził… jak tu dojść… no bo takie duże koło, ile to ma? 16 cali?... Bo tu jest ten wielowahacz i to jest tak u góry i ja tu nie mogę odkręcić…nie dojdę tam... tu klienci przyjeżdżają na przegląd, pan do mnie więcej nie przyjedzie, a oni tak... Poddał się, nic nie zapłaciłem i pojechałem do innego łomżyńskiego warsztatu. Tam młoda ekipa wzięła audi na podnośnik, sprawna akcja, gotowe. Przychodzi właściciel warsztatu, żeby zabrać mnie na jazdę testową (taki standard wszystkich usług). Jedziemy, a tu samochód skręca sobie w lewo Wracamy, pracownicy dostają uwagi i podchodzą do drugiego podejścia. Po x minutach meldują, że skończyli. Jedziemy na jazdę testową, a samochód jeszcze bardziej zjeżdża w lewo :D Trzy razy robili korekcję zbieżności. Przy trzeciej jeździe próbnej wszystko było ok, a właściciel tłumaczył się, że mam bardzo szerokie opony (hmmm standardowe 205) i to tak utrudnia robotę Po tygodniu pojechałem wykonać zbieżność we Fusionie w małym warsztacie w Miastku. 20 minut, jeden starszy pan, spokojny, bez żadnych komentarzy wykonał to perfekcyjnie Teraz już wiem, gdzie jechać kolejnym razem, a które miejsca omijać. No i czas na wisienkę na torcie, mianowicie dotknął mnie słynny błąd zwiastujący problemy z doładowaniem. 17958 – charge pressure: control deviation P1550-3510 – Intermittent Samochód wpadał w tryb awaryjny zazwyczaj przy 100-120 km/h. Przeładowanie o 0,4 bara. Przy delikatnym przyspieszaniu nie było żadnego problemu. Przy wyprzedzaniu nie mogłem wcisnąć gazu do podłogi, tylko delikatnie, powoli rozpędzać audi. Wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniowe na nowe – brak rezultatu. Zakupiłem przy okazji swój kabel diagnostyczny. Wybrałem kabel niebieski, chiński kabel od Viakena. Taki kompromis pomiędzy niewiadomym chińczykiem, a sprawdzonym kablem. Nie narzekam, kabel w pełni się sprawdza. Używam VCD-lite 1.2. Ale wracając do turbiny - Wymieniłem zawór N75, ponieważ mój miał wyłamane mocowanie wtyczki. To jednak nic nie zmieniło. Wymieniłem filtr powietrza, sprawdziłem intercooler, wyczyściłem wszystkie połączenia przewodów gumowych ze sztywnymi, wyeliminowałem wszystko, aż byłem pewny, że pozostało nieuniknione – turbosprężarka. Tak poruszała się sztanga przy wymuszeniu logiem A tak wyglądała w środku Kierownice spalin były zapieczone w sadzy. Po wyczyszczeniu samochód dostał drugie życie i zaczął wesoło pogwizdywać Ja już tego praktycznie nie słyszę, ale nowi pasażerowie rozglądają się za karetką na sygnale gdy przyspieszam Turbina nie puszcza oleju, a wirnik jest ok. W intercoolerze także nie ma oleju co mnie bardzo cieszy https://youtu.be/mryld8gKtDc Dodatkowo wymieniłem wszystkie wężyki podciśnieniowe na silikonowe Samco (3mm i 4mm) i usunąłem pocenie się oleju przy nakrętce pokrywy zaworów Małej regeneracji doczekała się także tablica rejestracyjna. Zbyt często ją wycierałem i krawędzie znaków zaczęły się wycierać. Taśma izolacyjna + marker permanentny w pełni pomogły Na wymianę czeka silnik tylnej lewej szyby. Mam całą ramę z osprzętem i szybą od innego B5, tyle tylko, że na szybie jest ..8 I zdjęcia dawcy Ciągle waham się nad zakupem wideorejestratora. W sumie jedyny model jaki mi odpowiada to W1GH, ale za każdym razem gdy podchodzę do tematu to wkurzam się, że wydając pieniądze nadal nie mam pewności czy ktoś mnie nie oszuka wciskając model z nieoryginalną płytą główną. Z drugiej strony wszystkie są sprowadzane z Chin przez Aliexpress z niezłą marżą, na której każdy chce zarobić więc też wolałbym sam kupić z pominięciem polskiego pośrednika. Jednak nie ufam chińskim ogłoszeniom jeszcze bardziej niż polskim i tym sposobem zniechęcony ciągle nic nie kupiłem. Na koniec aktualne zdjęcia B5tki, na razie tylko wykonane telefonem, ale już niebawem czas na letnią sesję z lustrzanką :) Wszystkie te modyfikacje są raczej niskobudżetowe, nie pojawia się tu nic szczególnego. Jednak chcę, aby ten temat był aktualny :) W nadchodzacy weekend przybędzie kolejny tysiąc na wyświetlaczu: 328 Edytowane 26 Maja 2017 przez Undisclosed
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się