Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] A4 Avant 1999 Mingblau Pearl by Undisclosed


Undisclosed

Rekomendowane odpowiedzi

Zmiany zmiany :) Czas na większą modyfikację

Pod koniec lipca tapicerka podsufitki zaczęła się odklejać. Chciałem ją wyczyścić, kiedyś prałem ją odkurzaczem piorącym, teraz poprawiałem vanishem na mokro i brud zaczął schodzić razem z klejem :P W sumie jestem zadowolony, ponieważ poprzedni właściciel palił papierosy i cała jest żółtawa. Próbowałem podkleić materiał wtryskując klej w sprayu z leroya przez otwory uchwytów bocznych, ale na nic się to nie zdało. Skończyło się na tymczasowych złotych pinezkach.

20394481_1615187061827331_1236868714_o.thumb.jpg.3bcf374137c9d25981d83c5d552347d6.jpg

20424763_1615187458493958_459837802_o.jpg.23fffc51a61e8fd079f2d1948d4a4811.jpg

Zasugerowałem się tematem  @Kowi87

i zakupiłem materiał. Czarny welur powędruje na słupki, tutaj zasugerowałem się MB W202 w wersji Sport. Sufit pokryty zostanie popielem. Klej Bonaterm AS BT 2l

Screenshot_2.png

Prace ruszają w najbliższy weekend :)
 

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo bardzo ładna Audiczka kolego :) powodzenia w modzeniu, i oczywiście z przyjemnością będę obserwował rozwój tematu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Klej póki co sprawdza sie, kilka razy auto stało na upałach 30-35stopni i nic nie odparzyło, wiec klej moge polecić. jak bedziesz nansił klej to smaruj dwie płaszczyzny, producent tak zaleca. Ja wnęki i wszelkie mocne zagiecia przeszyłem dodatkowo czarną nicią. Pierw przyklej płaską płaszczyzne podsufitki i najelepiej zostaw to na noc, klej ściagnie materiał. Na drugi dzień weź sie za klejenie boków i zagieć podsufitki, jak zrobisz to jednoczesnie, duże prawdopobieństwo że materiał sie ponapina a to w efekcie naprezy wszystkie zagiecia i będzie sie odklejał. A jak zrobisz to na dwa etapy to ładnie środek osiądzie a boki bez naciągania całosci będą sie ładnie rozkładać. 

Przy uszczelkach drzwi docinasz na 0 krawędź, przy szybie czołowej i tylnych szybach bocznych(avant) materiał zawijasz, ja dodatkowo przeszyłem. Wszystkie otwory docinaj praktycznie na 0 jak juz klej zwiąże na wyjętej podsufitce. Docinanie w aucie to tragedia, noi przygotuj sobie skalpel, idzie jak masło.

Edytowane przez Kowi87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Kowi87 napisał:

Klej póki co sprawdza sie, kilka razy auto stało na upałach 30-35stopni i nic nie odparzyło, wiec klej moge polecić. jak bedziesz nansił klej to smaruj dwie płaszczyzny, producent tak zaleca. Ja wnęki i wszelkie mocne zagiecia przeszyłem dodatkowo czarną nicią. Pierw przyklej płaską płaszczyzne podsufitki i najelepiej zostaw to na noc, klej ściagnie materiał. Na drugi dzień weź sie za klejenie boków i zagieć podsufitki, jak zrobisz to jednoczesnie, duże prawdopobieństwo że materiał sie ponapina a to w efekcie naprezy wszystkie zagiecia i będzie sie odklejał. A jak zrobisz to na dwa etapy to ładnie środek osiądzie a boki bez naciągania całosci będą sie ładnie rozkładać. 

Przy uszczelkach drzwi docinasz na 0 krawędź, przy szybie czołowej i tylnych szybach bocznych(avant) materiał zawijasz, ja dodatkowo przeszyłem. Wszystkie otwory docinaj praktycznie na 0 jak juz klej zwiąże na wyjętej podsufitce. Docinanie w aucie to tragedia, noi przygotuj sobie skalpel, idzie jak masło.

Dobre rady, przydadzą się każdemu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki @Kowi87 za cenne rady, które się przydały :) Misja podsufitka została ukończona. Napisałem wczoraj na podstawie swoich doświadczeń tutorial, który wrzuciłem tutaj:

Dodatkowo napisałem osobny tutorial na temat montażu anteny do cb radia w otworze dachu i cb radia w podsufitce

Aby zachować ciągłość zdarzeń w wątku, tutaj również po krótce streszczę wykonane zadania :)

Lista zakupów została nieco zmodyfikowana, zamiast ciemnego popielu zaproponowano mi jasny popiel, ponieważ musiałbym dodatkowo czekać na dostawę. Nie miałem tyle czasu, a chciałem wykorzystać 4 dni wolne na robotę. Nie żałuję tej decyzji, być może z czarnymi słupkami byłoby za ciemno w samochodzie. Tak jak jest teraz podoba mi się.

Co zrobiłem:

- demontaż podsufitki

- sprawdzenie obecności bocznych kurtyn - jest OK na całej długości kabiny :)

- zerwanie starej tkaniny i oczyszczenie podsufitki

- naklejenie nowej podsufitki

- wycięcie otworu do montażu cb radia ponad przednią lampką oświetlenia kabiny

- montaż cb radia po dachem, w miejscu silnika szyberdachu

- montaż oryginalnej główki anteny Sirio o gnieździe PL i wtyku LC-27 w dachu

- nowa instalacja elektryczna i antenowa cb radia

- oklejenie osłon słupków A czarnym welurem

- pomalowanie osłon słupków B, C i D na na czarny mat

- ponowny montaż

- wymiana przedniej lampki oświetlenia - przyłożyłem za duży moment siły w miejscu przykręcania śruby

 

Zdjęcia podczas pracy:

797194f72c4af3b0med.jpg

7460a9ce29a672c5med.jpg

958a98102780e0b6med.jpg

4ee722ff12622ed0med.jpg

27ef1520e537d6a4med.jpg

b340403aa473b3a2med.jpg

2fd0183d0b1078e8med.jpg

a6fc1b3135e51fa8med.jpg

96b44f5fda4b80d7med.jpg

a62fd7dfa172c72bmed.jpg

6afb75199e2a1b2cmed.jpg

133155126cec6eb6med.jpg

92c6ec2824728944med.jpg

dae99249ee27c4f4med.jpg

b4c3622a5a316224med.jpg

Montaż oryginalnej główki PL  Sirio z wtykiem LC-27

f930895642851cffmed.jpg

5ddd9dc19f7d239dmed.jpg

5f5dc7ab240d3467med.jpg

e27a43a1894ba272med.jpg

44afafdeccc1d7f9med.jpg

daeb42abe041a4abmed.jpg

b6389221cdb34d86med.jpg

ca2da8082763e617med.jpg

051dccd5500bb33amed.jpg

a153a42a75d48222med.jpg

c4a50795e2215d6bmed.jpg

184c3e85587618dcmed.jpg

fa08e5aec7737253med.jpg

a287bb1227a4065fmed.jpg

99dbc60d0afab876med.jpg

fa979ee555522c1amed.jpg

f41d83f39d548f34med.jpg

0f0da75c175ef41amed.jpg

400ee110777c4b26med.jpg

Ponowny montaż:

b54b70e9f95313e9med.jpg

74fc57309cdcc9c7med.jpg

Wymiana przedniej lampki:

6e8717b2ff72843cmed.jpg

f97cd083b7aa3601med.jpg

Efekt końcowy:

5645304b0c13a6f8med.jpg

80e5f273a5058c06med.jpg

65d9a9f2e1457b4fmed.jpg

dd4bad98256f9685med.jpg

ffe260bb117bb096med.jpg

a7fd6a5e8a4420c9med.jpg

cc3aa0965bf4eccemed.jpg

77b0e2bcf8329f28med.jpg

003b2d7da995ada4med.jpg

Edytowane przez Undisclosed
dodatkowy link
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, Arek8888 napisał:

Ładna robota :thumbup1: Nie myślałeś o czarnej podsufitce?

Nie, nie chcę udawać S4 skoro to nie będzie nigdy S4 :) W takim wypadku kupiłbym oryginalną. Jak pisałem, początkowo zamówiłem ciemny welur, ale nie czarny, jednak nie było go na stanie i zaproponowano mi taki jak mam teraz i nie żałuję. Od początku wzorowałem się poliftowym MB W202 w wersji Sport: czarne słupki + popielata podsufitka i jestem zadowolony :)

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesienna aktualizacja :)

Zmiana opon, przebieg: 338 063 km

Dotychczasowe opony zimowe w mojej ocenie nie nadawały się już do jazdy w nadchodzącym sezonie. Wpadły więc nowe Continentale WinterContact TS860 195/65 R15 91T. Poprzednie opony, Euro-Tyfoon Eurosnow były dodatkiem do samochodu od poprzednich właścicieli, a ja sam przejeździłem na nich już 4 zimy. Przy okazji odświeżyłem doraźnie felgi zimowe obu samochodów czarnym matem. Fusion także jeździ w zimę na Continentalach - ContiWinterContact TS760.

8eb8a29c6739c395m.jpg

91333c5c074a1d31m.jpg

a3f11476d6049b78m.jpg

f9e12bd9a63b0281m.jpg

b2fdde58bbb403c6m.jpg

A4 otrzymała wyczekiwany wideorejestrator :) Wybór padł na Mio MiVue C325, nierzucający się w oczy, z zadowalającymi parametrami nagrywania w nocy i w przystepnej cenie. Rejestrator zasilany jest z szyny pod kolumną kierowniczą, z plusa po stacyjce. Dorobiłem dodatkowe gniazdo w schowku pasażera, gdzie podłączony jest oryginalny zasilacz Mio. Dalej przewód biegnie słupkiem A i nad podsufitką do kamery. Przewód widoczny jest dopiero przy samym wideorejestratorze :) Przy lepszej pogodzie zastąpię zdjęcia wideorejestratora lepszymi ujęciami.

0ac42cd4704f3335m.jpg

5696cd770a420d86m.jpg

b81cd29c245827d1m.jpg

ca4c8f34d7342111m.jpg

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.06.2016 o 15:18, Undisclosed napisał:

- instalacja głośników tylnych (Oryginalne Bose, 05.2015), wcześniej nie było w ogóle ani otworów ani instalacji)

Widzę że robiłeś dziury w boczkach na głośniki. Wcześniej miałeś boczki bez maskownic głośnikowych? Jeżeli tak to jak zamontowałeś głośniki? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, boczki były bez dziur i bez maskownic. Jednak po wewnętrznej stronie boczka były otwory do skręcenia śrub i okrągłe wytłoczenie wskazujące miejsce, w którym można wyciąg dziurę na głośnik. Wyrezałem otwór wiertarką, a maskownice przykleiłem klejem na ich rogach. Niestety maskownice są czarne, bo akurat miałem dostęp do takiego audi na części za darmo. Może kiedyś wpadną granatowe. Potem pociągnąłem instajacje od kostki radia do każdego z głośników przez progi, słupek B do drzwi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Undisclosed napisał:

Jednak po wewnętrznej stronie boczka były otwory do skręcenia śrub

rozumiem że do montażu głośnika?  W takim razie szukam maskownic :D i wygłuszam tylne drzwi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, tomczas napisał:

rozumiem że do montażu głośnika?  W takim razie szukam maskownic :D i wygłuszam tylne drzwi.

Dokładnie, sztuk 3 na głośnik :) Oryginalnie maskownice są montowane na kołkach, których końcówki musiałem wycinać, żeby je wyjąć bez połamania z boczków dawcy. U siebie wyciąłem je do zera, dlatego użyłem kleju.

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako, że przegląd coraz bliżej (połowa kwietnia), turbina gwiżdże jak silnik F16, a ciśnienie doładowania powyżej 3000 rpm silnika leci w kosmos i wywołuje notlauf zawsze powyżej 140 km/h, rozpocząłem operację wymiany turbiny przy przebiegu 345400 km :) Niedługo pojawi się fotorelacja z lustrzanki i zmontowany film z operacji i przygotowań. Na razie zdemontowałem kolektor dolotowy, który wstępnie wyskrobałem z mazi i zalałem na cały tydzień olejem napędowy, niestety tylko w weekendy mam możliwość pracy przy samochodzie. Prawie wszystko udało się odkręcić bez problemów, jedynie jedna z nakrętek między turbiną, a wydechem stawia problemy, jest tak wyrobiona, że kluczem tylko pogarszam jej stan, w najbliższy weekend dalej będę z tym walczył.

Plan jest taki, że wpada turbina AWX z wężem od AWX, aby pominąć przejściówkę, która i tak wyszłaby drożej. Kolektor dolotowy na razie zostaje od AFN, myslę o jego wymianie w perspektywie zakładania FMICa. Przed uziemieniem samochodu sprawdziłem wakuometrem instalację podciśnienia przy 011 BS, która jak się okazało, spisuje się w porządku. Przy okazji AFN przejdzie z oleju Mobil 10W40 na Liqui Moly Top Tec 4100, który już czeka w garażu. Przy okazji zostaną wymienione uszczelki chłodniczki oleju, ponieważ gdzieś tam sączy się olej po bloku i brudzi cały spód silnika. Standardowo wymienię uszczelki kolektorów, filtr oleju Knecht. EGR jest już zaslepiony od 5 lat, tylko zastanawiam się czy zostawić go pod maską, czy zaślepić kolektory i pozbyć się go.

Na razie poglądowe zdjęcia wykonane telefonem:

ce2d75df99eec621med.jpg

a58fa365ebd96debmed.jpg

3e86fc4a17f881camed.jpg

d75d17792b556fd0med.jpg

2aa83075dc1338ffmed.jpg

Zastanawia mnie tylko sprawa uszczelek chłodniczki oleju. Nie rozbierałem jej nigdy, ale postudiowałem ETKĘ i nasunęły mi się następujące pytania, może akurat ktoś z Was rozwieje moje wątpliwości:

acd2385a368a1b47med.png

028117070B uszczelka chłodnicy oleju 73mm do zastosowania z 028117021E (czyli z chłodniczką, ok)

028117070B to uszczelka okrągła w płaszczyźnie prostopadłej do króćca, znajdująca się między podstawą, a chłodniczką, zespolona z uszczelką dookoła króćca wchodząca w chłodniczkę

rozumiem, że uszczelka 038117070A (59X5) dochodzi jeszcze w środek uszczelki 028117070B i znajduje się pomiędzy podstawą, a chłodniczką?

a do tego wszystkiego od strony uchwytu dochodzi pierścień uszczelniający 028117070?

Czy jeśli mówimy o wymianie uszczelki między chłodniczką, a podstawą to do wymiany są wyżej wymienione 3 uszczelki?

Między podstawą, a blokiem rozumiem, że do wymiany mamy uszczelkę 028115441C.

 

Na czas remontu na stanowisko głównego samochdu awansował Fusion :) Na zachęte dostał nową atrapę przedliftową z chromem, czyli taką jaką powinien mieć zamiast poliftowej, którą ktoś przymocował tak, że woła to o pomstę do nieba. Połamane śruby, wkręty + klej w miejsce nakrętek 8 :facepalm:

07d84f16dd3ace73med.jpg

a9c392a6c54d974amed.jpg

298f41c4e31117abmed.jpg

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czas uzupełnić „książkę serwisową” :)

Miałem w planie porządną fotorelację, ale brudne ręce skutecznie zniechęciły mnie do brania w dłoń lustrzanki podczas pracy, z resztą jak już wpadłem w ciąg pracy, to przestałem myśleć o zdjęciach ;)

Co zostało zrobione od marca do maja 2018:

- Kolektor dolotowy AFN wymieniłem na AWX 038129713AJ – 40zł łącznie z przesyłką

Do czyszczenia kolektora kupiłem Starwax, piankę w Castoramy i K2 Akra w sprayu , którą użyłem także do mycia silnika. Kolektor wypaliłem benzyną z pomocą Plaka, a następnie wyszorowałem do czysta. Wszystkie rury i węże dolowowe zostały umyte od środka.  

75b09667ab6dd9f7med.jpg

0376d527b6e27cdagen.jpg

- Wyjęcie turbiny AFN

Sprawa była skomplikowana od samego początku. Po czyszczeniu turbiny w 2016 roku musiały zostać wkręcone stare nakrętki, które teraz obrabiały się dookoła. Kupiłem klucz typu C, który widać na zdjęciu powyżej. Dzięki niemu dwie  dolne udało się odkręcić, jednak górna zjechała się całkowicie., więc w ruch poszedł brzeszczot.

dc8d01d425d07ff9gen.jpg

7b61968f06b7f376gen.jpg

29e04697bc8ec4c8gen.jpg

533d5c34640de007gen.jpg

278cbe9716a6be24gen.jpg

6e5b2b76e3904178gen.jpg

12aa8b36ea6de327gen.jpg

32af9840faa5319cgen.jpg

c4cfedcd4f21178agen.jpg

3d00d3c8625dbefdgen.jpg

Zwróćcię uwagę na wirnik po stronie zimnej i porysowany korpus. Podejrzewam, że to był winowajca tego całego gwizdu. Jako takiego luzu nie zauważyłem, co jest dziwne, ale nie miałem doświadczenia z innymi turbinami, żeby mieć jakieś odniesienie. Na moje wirnik nie poruszał się ani w płaszczyźnie równoległej, ani prostopadłej do osi.

Przed samym wysłaniem turbiny z Gdańska, kawał drogi od mojego garażu zorientowałem się, że nowa turbina nie będzie miała króćca do podłączenia oleju. Pomógł stół do pakowania zakupów w Castoramie, gdzie jest imadło i klucz do kół 17/19. Spojrzenia innych klientów na wkręconą turbinę w imadło - bezcenne :) Tutaj już zdjęcie po odkręceniu:

29a47e4cf260c871gen.jpg

- Regenerowana turbina AWX z Turbo-Oscar Oleśnica

cf028bf2fc35db5egen.jpg

Wszystkie śruby, nakrętki i podkładki kolektorów i turbiny zostały wymienione na nowe 4430d529893515afgen.jpg

 

e6bffd71e62038c2gen.jpg

b21ee235ce4edbe5gen.jpg

a61720433ea59cbagen.jpg

268cf307d7a0f60cgen.jpg

 

53b4093eb9afa814gen.jpg

Po całej akcji silnik dostał ściągnięty z Niemiec Liqui Moly Top Tec 4100 5w40 J

901a3e40c0f133b1gen.jpg

Na koniec czyszczenie narzędzi

62cda89cb995ec0fgen.jpg

iii gotowe :)

7e59a2d2f122ef4fgen.jpg

Przyszedł także czas na zmianę obuwia na letnie

ae6cc0a18cdc3d2egen.jpg

- Mechaniczne problemy zostały rozwiązane, przyszedł więc czas na estetykę. Nasza poliftowa udręka, czyli blenda klapy bagażnika. Zakwitła ponownie po 4 latach :(

d46e83fd8b7e418dgen.jpg

cff439c8e9e52e56gen.jpg

3f6f6631579c579cgen.jpg

b0f9a3ee5a4c8af4gen.jpg

Z dwóch mikrostyków, jednego padniętego, a drugiego działającego kiedy mu się to podoba zmontowałem jeden. Niestety, wtedy przestała stykać żółta wtyczka, więc wymieniłem oba na w pełni sprawne z innego polifta. Aktualnie jeżdżę z zapasową, bordową blendą, którą zdobyłem przy okazji, moja czeka w garażu na położenie koloru.

fe0746401b3d0456gen.jpg

be7ae68f12328237gen.jpg

 

Złowiłem także okazyjnie odpinany hak Bosal z instalacją plug&play i modułem, zdemontowany z Avanta 1999r. Po renowacji trafi do mojej A4.

a9983652ade90737gen.jpg

 

376b7041b5a967d3gen.jpg

5709773d13ea5106gen.jpg

 

To czego nie uwieczniłem na zdjęciach:

- wymiana prawej osłony przegubu zewnętrznego

- wymiana obu końcówek drążka kierowniczego

- korekcja zbieżności

- przegląd :D oczywiście pozytywny

 

Z nową turbospreżarką przejeździłem póki co 3000km i jest super :) Nie ma jakichkolwiek notlaufów. Na 10w40 co jakiś czas musiałem dolać trochę oleju, ale mniej niż litr między wymianami. Póki co nie zauważyłem żadnego ubytku :) Łączny koszt akcji "turbina" razem z olejem, filtrem oleju i powietrza, osprzętem z AWX wyniósł 1302zł.

 

Dawno temu wrzuciłem na forum logi wykonane po wymianie turbiny, aby je skonsultować. Nikt nic nie napisał, więc jakby ktoś miał ochotę, zapraszam

https://a4-klub.pl/topic/419873-19-tdi-afn-turbina-awx-kolektor-ssący-awx-brak-egr-i-kat/?tab=comments#comment-5280326

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26.05.2018

Wpadł nowy gadżet, wskaźnik ciśnienia doładowania :)

619bac5bdb1bd460.jpg

0eec3d21815eac9d.jpg

d026bcfc050178d8.jpg

38236bb7f2c0a6d9.jpg

f2b35037a0d6afb5.jpg

2b5c8b5fde7e2049.jpg

 

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.06.2018 Zamontowałem odnowiony hak Bosal z 08/99 od rozbieranego A4 B5 Avant Quattro. Na zdjęciach gniazdo haka zamontowane jest tak, żeby wieczko otwierało się w górę, jednak muszę je przekręcić wiązką w kierunku tabliczki znamionowej, tak żeby nie wystawała spod zderzaka, gdy gniazdo jest schowane.

e6de7aeadd07bf9fgen.jpg

597f85d3e755249agen.jpg

b1d7be674b4a5401gen.jpg

c2c2f3f6dbd61191gen.jpg

9676da59971170a0gen.jpg

ce8d09c42b336dfegen.jpg

14c37781c29e07a4gen.jpg

c43e2c740c221c2bgen.jpg

1d9e50519e18696fgen.jpg

9cf2f63f5470bdb9gen.jpg

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Póki co odpukać Audi jeździ bardzo dobrze, ale nigdy nie może być za pięknie ;)

df8f6bf63538875cgen.jpg

03ced0034a6929a8gen.jpg

Zaparkowałem na ulicy, przy której rosną kasztanowce i oto taki niepozorny kasztan stłukł mi przednią szybę. Mam do Was pytanie, czy YES-GLASS faktycznie jest marką Pilkingtona? Właśnie taką szybę zaproponowano mi w jednym z gdańskich warsztatów. Cena 330zł, za Pilkingtona 380zł. Co polecacie?

Edytowane przez Undisclosed
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pilkington jest oficjalnym dostawca szyb ja Te miałem podobny przypadek z szyba i nie cackalem się pojechałem do nich właśnie i parę godzin i po problemie

Dołożysz parę groszy więcej i będziesz miał pewność że zrobia  to profesjonalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...