Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ASN] Audi A4 B6 3.0 V6 Quattro Limousine


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Cześć.

Minął rok od zakupu mojego rodzinnego auta więc czas pochwalić się. Trochę historii, auto zostało sprowadzone ze Szwajcarii przy przebiegu 265000km. W Szwajcarii było użytkowane w firmie więc cały czas było serwisowane w ASO. Dowodem jest pełna historia auta do przebiegu 231000km w ASO w Szwajcarii. Z ważniejszych usterek dokonanych w ASO to: 06.2009r. przy 147000km wymienione katalizatory, termostat i przepływomierz, 04.2010 - nowe klocki i tarcze obu osi, 09.2010 - wymieniony system podnoszenia szyby w drzwiach przednich, 09.2011r. - akcja serwisowa - wymiana cewek.

Przed zakupem auto zostało sprawdzone w ASO w Lublinie i do zrobienia było: wymiana odboju tylnego zawieszenia.

Auto nigdy nie było "bite", wszystkie elementy mają oryginalny lakier poza małymi elementami lakierowanymi z powodu rys parkingowych. Maska, słupki, przednie błotniki noszą oryginalny lakier. Jak widać na zdjęciu poniżej, korekty wymagał tylny błotnik.

Po zakupie od razu został wymieniony rozrząd na oryginalnych częściach Audi wraz z pompą wody HEPU, wymienione łożysko przednie lewe.

Po zakupie auto wyglądało tak, jak na poniższych zdjęciach (bez dodanej lotki tylnej klapy). Stało na felgach 17" z oponami 235/45/R17 ContiSportContact (obecnie jako koła zimowe z oponami Falken 225/50/R17).

20150310_092051.jpg

20150310_092102.jpg

I od tej pory zaczęło się "modzenie".

Auto zostało oddane do lakiernika w celu pomalowania wszystkich dolnych części. Jako, że nie podoba mi się zderzak tylny S-Line, pozostał pomalowany oryginał. Z boku doszły listwy dolne od wersji S-Line. Zostały zakupione koła 18" wraz z oponami 245/40/R18 ContiSportContact 5. Dołożono ścięte końcówki wydechu o średnicy 90mm.

Lakier został poddany polerowaniu i auto wyjechało od lakiernika jak poniżej:

20150321_142126.jpg

20150321_142132.jpg

20150423_145753.jpg

Jako, że było wciąż mało a auto wyglądało jakby startowało do lotu, zmieniono sprężyny na Eibach ProKit -30mm. Tylko przód. Dodatkowo przednie chromy atrapy zostały oklejoną czarną połyskliwą folią. W tylnych oryginalnych lampach "pracują" diody LED Cree z eliminacją błędu CAN. Święcą one piękną czerwoną i pomarańczową barwą przy równomiernym oświetleniu w reflektorze. W przednich lampach zregenerowano odbłyśniki oraz wymieniono żarniki na OSRAM. W kierunkach również siedzą LED Cree. Pozycje - Philips H6W Blue Vision.

Jeśli chodzi i wnętrze - wykonano podświetlenie wizytownika oraz uchwytu na kubek, wszystkie dekory wymienione na wersję 1NK (szczotkowane aluminium), poprzednio wersja Soul, dodane osłonki przeciwsłoneczne tylnych szyb. Wykonano podświetlenie klamek z Audi A6. W RNS-E zostało uaktywnione wejście AUX pracujące z adapterem audio Belkin AirCast w celu słuchania muzyki np. z Spotify przez telefon czy tablet. W tylnym panelu oświetlenia zostały zamontowane diody Ambiente a'la przedni panel (mojego autorstwa :-)). Całe oświetlenie zmienione na LED zakupione od kolegi z forum. Kierownica czteroramienna zmieniona na trójramienną.

Całość w obecnej chwili prezentuje się jak poniżej:

20150628_105937.jpg

20150628_105948.jpg

20150628_105957.jpg

20150628_110003.jpg

20150628_110013.jpg

20150628_110022.jpg

20150628_110030.jpg

20150628_110040.jpg

20150628_110050.jpg

20150628_110059.jpg

20150628_110107.jpg

20150628_110208.jpg

20150628_110212.jpg

20150628_110228.jpg

20150628_110236.jpg

20150628_110345.jpg

20150628_110433.jpg

20150628_110743.jpg

20150628_110806.jpg

20150628_110820.jpg

Troszkę technicznie:

20150628_110309.jpg

Założona została instalacja gazowa STAG z użyciem możliwie najlepszych części - wtryski Hana 2000 itd. Zrobiona bez użycia listwy lecz bezpośrednio do kolektora.

Butla w bagażniku 55L. Na gazie używany przeważnie na trasie i przy spokojnej jeździe.

W samochodzie została wymieniona pompa wspomagania, zbiornik płynu wspomagania, maglownica złożona z oryginalnej i z wersji S4. W obecnej chwili wspomaganie działa płynnie i lekko. Wymienione zostały wszystkie tuleje przedniego zawieszenia. Wymieniony zawór sterujący podciśnieniem.

Uzupełnione wszystkie oleje (3 rodzaje, oryginały ASO) w skrzyni biegów, wymieniony płyn wspomagania (czerwony mineralny stosowany m.in. w Porsche - lepsze właściwości smarujące). Uszczelniony tylny dyferencjał. Wymieniony czujnik ciśnienia klimatyzacji. Uszczelnione zostały oba przednie reflektory z powodu standardowego ich parowania.

Za 3000km kolejny przegląd, przy którym zostanie wymieniony tylko olej, filtry, świece oraz tylne amorki.

Do zrobienia - wymiana gruszek podciśnienia (może ma ktoś na sprzedaż to chętnie kupię), wymiana wentylatora klimy.

Z wizualizacji - prawdopodobnie oklejenie lusterek za pomocą hydrografiki na carbon, lakierowanie zacisków hamulcowych na kolor czarny, założenie pakietu oświetlenia we wszystkich drzwiach.

Auto sprawia mega frajdę z jazdy, skrzynia pracuje płynnie bez żadnych szarpnięć przy zmianie i zrzucaniu biegów. Dźwięk V6 - bezcenny :)

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Fajnie zaczynasz ;) jaki to kod lakieru?

Opublikowano

Fajnie zaczynasz ;) jaki to kod lakieru?

Dzięki. Kod lakieru Moro Blue Pearl >> LZ5J/P7.

Opublikowano

Czy mi się wydaje, czy na pierwszym foto ktoś Ci wjechał w tyłek? :decayed:

Opublikowano

Czy mi się wydaje, czy na pierwszym foto ktoś Ci wjechał w tyłek? :decayed:

Haha, nie to moja służbówka (Focus). Tak parkuję, że oba mieszczą się na jednym miejscu parkingowym :) . Ale spoko, jest odstęp 2cm.

Opublikowano

butla 55 to ile netto wchodzi gazu no i ile km robisz miedzy tankowaniami?

Opublikowano

butla 55 to ile netto wchodzi gazu no i ile km robisz miedzy tankowaniami?

Dzisiaj zatankowałem 50,5l. Na baku na samym gazie miasto/trasa robię 280km. Czyli wychodzi mniej więcej 17-18l/100km.

Opublikowano

Kolego jak szukasz wyświetlacza do rnse napisz do MARCIN607 :wink: Piękna maszyna :kox:

Opublikowano

Fajne Audi. Ile za nie mniej-więcej dałeś? Szukam takiego samego i zastanawiam się czy budżet wystarczający 5000 EURO. No może bez navi i z manualem i avant :P

Opublikowano

gratulacje zakupu :) powodzenia w realizacji planów :)

Opublikowano

butla 55 to ile netto wchodzi gazu no i ile km robisz miedzy tankowaniami?

Dzisiaj zatankowałem 50,5l. Na baku na samym gazie miasto/trasa robię 280km. Czyli wychodzi mniej więcej 17-18l/100km.

Tyle pali Ci przy normalnej jeździe czy raczej pałujesz ? :)

Opublikowano (edytowane)

butla 55 to ile netto wchodzi gazu no i ile km robisz miedzy tankowaniami?

Dzisiaj zatankowałem 50,5l. Na baku na samym gazie miasto/trasa robię 280km. Czyli wychodzi mniej więcej 17-18l/100km.
Tyle pali Ci przy normalnej jeździe czy raczej pałujesz ? :)

Nie pałuję a jak już to tylko na benzynie. Raz pocisnąłem na Piaski na w trybie S na gazie i mapy mi się rozjechały. Także mocniejsza jazda tylko na benzynie. W tym tygodniu trasa/miasto przy normalnej jeździe wyszło 320km/50l czyli 15,5l gazu / 100km także wynik ok. Sprawdzałem też zasięg całości (benzyna i gaz) i wyszło mi 750km czyli średnia całości 14,5l / 100km.

Fajne Audi. Ile za nie mniej-więcej dałeś? Szukam takiego samego i zastanawiam się czy budżet wystarczający 5000 EURO. No może bez navi i z manualem i avant :P

Samo auto przy zakupie wyniosło 21kzł dokładnie rok temu. Do tej pory wyszło ok. 35kzł ze wszystkimi sprawami mechanicznymi i wizualnymi.

W końcu wyświetlacz RNS-E wygląda jak powinien. :)

Wielkie podziękowania dla kolegi Marcin607.

20150711_113443_resized.jpg

Edytowane przez Gość
Opublikowano

a może teraz pokrętła do rns -a w chromie? :naughty:

Opublikowano

a może teraz pokrętła do rns -a w chromie? :naughty:

Zamówione razem z chromowanym włącznikiem świateł. :-)

Opublikowano

super :thumbup1: a przełącznik w chromie świateł od czego ?

Opublikowano (edytowane)

super :thumbup1: a przełącznik w chromie świateł od czego ?

Właśnie dzisiaj założyłem.

Wystarczy kupić taki włącznik jak poniżej:

http://allegro.pl/wlacznik-swiatel-chrom-vw-passat-b5-golf-iv-polo-i5071513021.html

Wyciągamy nasz włącznik, mocnym i zdecydowanym ruchem wyciągamy samo pokrętło w jednym i drugim przełączniku i zamieniamy je ze sobą.

Efekt jak poniżej:

20150715_174200.jpg

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Małe mody w dnia dzisiejszego.

Zamontowany moduł DRL współpracujący z fabrycznym czujnikiem zmierzchu. W dzień świecą się światła długie na 30% jasności, w nocy, tunelu itd. automatycznie przełączają się na światła mijania (bi-xenon).

Drugi mod, jako, że chciałem mieć oznaczenie silnika z boku, a Audi nie produkuje emblematów V6 analogicznie jak w S4 V8, to zmuszony zostałem do zakupienia V6T z S4 3.0 V6T.

Cena na Aliexpress dwa razy niższa niż w Polsce a wydaje mi się, że produkt jest oryginalny (Audi pewnie też bierze emblematy z Chin). Zarówno opakowanie jak i materiał jakiego użyto do produkcji.

http://www.aliexpress.com/item/Car-Chrome-Badge-Emblem-Genuine-OEM-V6T-For-Audi-A4-S4-A5-S5-A6-S6/32236015222.html

Na samochodzie wygląda bardzo fajnie.

Fotki poniżej:

20150728_132651_resized.jpg

20150728_132722_resized.jpg

20150729_110206_resized.jpg

20150729_110216_resized.jpg

20150729_110340_resized.jpg

Edytowane przez Gość
Opublikowano

fajna sztuka i fajny motor :wink: ciekawy kolorek :naughty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...