damian19886 Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 (edited) Witam czy jest ktos w stanie mi pomoc z tym problemem? ten dzwiek dreczy mnie od 2mies i nie umiem sobie z nim poradzic.Dodam ze powyzej 1800obr nie slychac go i np jak jade czy na 1 lub 2 biegu bez gazu auto cale drży.Na poczatku myslalem ze wina moze byc zatarta sprezarka klimy ale wymienilem ja i ten dzwiek nadal jest nasluchajac to dzwiek wydobywa sie jakby od strony kierowcy u dolu.Co moge sprawdzic bo irytuje mnie on i wstyd jak ludzie sie ogladaja slyszac ten dzwiek, aha chcialbym wyczyscic egr i klape gaszaca ale nigdzie nie moge dostac uszczelek czy te uszczelki mozna kupic tylko w ASO? https://youtu.be/wAbs0Uw226k Edited June 28, 2015 by damian19886
SotoM Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 niestety 2 uszczelki - oring na klape i pod egr tylko ASO ,owal na rurke spalin do egr'u- zamiennik dostępny
piotrsob1 Posted June 28, 2015 Posted June 28, 2015 Wygląda na dwumas. Sprawdź na kanale , czy te odgłosy pochodzą miejsca w którym silnik łączy się ze skrzynią biegów (sprzęgło)
damian19886 Posted June 28, 2015 Author Posted June 28, 2015 Juz sprawdzalem powiem ze wlasnie w okolicach polaczenia silnika i skrzyni slychac ten tyrkot ale nawet po wcisnieciu sprzegla i dania na luz lekka przygazowka i nadal slychac ten odglos.Pedal sprzegla bierze mi ponizej polowy bardziej przy samym dole.Jak kupowalem auto to przy ruszaniu byl dzwiek taki stukot jakby moze lozysko? i nadal on jest i doszlo to tyrkanie.Tydz temu wracajac z trasy na jakis czas byl spokuj dzwiek ustapil a po ponownym uruchomienu silnika powrocil.
damian19886 Posted June 29, 2015 Author Posted June 29, 2015 Mam takie pytanie czy dwumase musze juz wymienic czy mozna jeszcze chwile pojezdzic? beda jakies powiklania?
piotrsob1 Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 Długo klekoczący dwumas może spowodować zmęczeniowe ukręcenie wału korbowego, a także doprowadzić do awarii skrzyni biegów
Musashi Posted June 30, 2015 Posted June 30, 2015 ponadto 1. luzy koła pływającego będą się przenosiły na sprzegło, docisk łożysko wyciskowe, powodując ich wcześniejsze zużycie. 2. może się zdarzyć sytuacja, że nie będziesz w stanie włączyć żadnego biegu.
damian19886 Posted June 30, 2015 Author Posted June 30, 2015 Kolejny wydatek ale trudno trzeba zamowic kpl dwumasa i sprzeglo.
Musashi Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 taki jest urok zakupu używanych pojazdów. a im tańsze w stosunku do średniej, tym tego typu wydatków może być więcej... na pocieszenie, w przypadku zakupu nowego, masz co prawda gwarancję ale tracisz 10% po wyjechaniu z salonu czyli jakieś 12 kpln, i następnie co rok kolejne 10% aktualnej wartości. dodatkowo trzeba ponosić koszty przeglądów, AC.... wszystko się zużywa... inne marki psują się również...
damian19886 Posted July 1, 2015 Author Posted July 1, 2015 Tak to normalne wyekspatowalo sie tymbardziej ze auto ma przebieg 207tys.Caly kpl juz zamowiony wiec tylko zostalo czekac.Nawet nowe samochody juz sie psuja czym nowsze tym mniej wytrzymalsze sa.Przypuszczam ze tez nowy soft przyspieszyl zepsucie sie dwumasy.
Musashi Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 nie tyle soft, co technika jazdy. dwumas przestaje spełniać swoją role powyżej 1300-1400 rpm. Przyspieszanie poniżej tej prędkości obrotowej, dobija koło dwumasowe. a tutaj przykładowy skutek skrajnego zaniedbania wymiany koła dwumasowego. http://a4-klub.pl/index.php?/topic/324997-nie-mozna-uruchomic-silnika-rozrusznik-nie-dziala/
piotrsob1 Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 Z moich spostrzeżeń to dwumas ma co robić do 2k RPM, i jak ktoś chce dynamicznie przyspieszyć i jednocześnie go oszczędzić, to powinien zredukować bieg do takiego, by obroty były wyższe od 2k
damian19886 Posted July 1, 2015 Author Posted July 1, 2015 Mialem wczesniej b6 z 1.9tdi i sprzeglo bralo sama gora i tak zrobilem nia 40tys i bez zadnego problemu choc calosc dwumasa i sprzeglo nadawalo sie do wymiany.Moja narzeczona czesto od nie wielkich obrotow przyspiesza i to tez napewno w jakims sensie pomoglo dwumasie,ale jak kupowalem auto to juz mi cos nie pasowalo bo cos huczalo na zimnym silniku myslalem ze moze rolka napinajaca.Kupilem auto w miare okazyjnie wiec jak doloze do niego teraz to mysle ze posluzy bezawaryjnoscia w przyszlosci:)
Musashi Posted July 1, 2015 Posted July 1, 2015 Z moich spostrzeżeń to dwumas ma co robić do 2k RPM, i jak ktoś chce dynamicznie przyspieszyć i jednocześnie go oszczędzić, to powinien zredukować bieg do takiego, by obroty były wyższe od 2k oczywiście, im wyższe obroty tym lepiej kołu zamachowemu, konstrukcyjnie zaś dwumas jest przystosowany do przenoszenia użytkowego momentu obrotowego, zwłaszcza maksymalnego. problem to specjaliści dający w palnik od 1000-1200 rpm.
damian19886 Posted July 10, 2015 Author Posted July 10, 2015 Dwumasa wymieniona.Powiem tak jezeli ktos uslyszy jakies nie pozadane odglosy dobiegajace od skrzyni biegow to od razu wymieniac dwumase bo moze ona narobic duzych szkód.
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now