Jump to content
IGNORED

[BLB] Dziwny dzwiek przy ruszaniu i w czasie jazdy


Recommended Posts

Posted (edited)

Witam czy jest ktos w stanie mi pomoc z tym problemem? ten dzwiek dreczy mnie od 2mies i nie umiem sobie z nim poradzic.Dodam ze powyzej 1800obr nie slychac go i np jak jade czy na 1 lub 2 biegu bez gazu auto cale drży.Na poczatku myslalem ze wina moze byc zatarta sprezarka klimy ale wymienilem ja i ten dzwiek nadal jest nasluchajac to dzwiek wydobywa sie jakby od strony kierowcy u dolu.Co moge sprawdzic bo irytuje mnie on i wstyd jak ludzie sie ogladaja slyszac ten dzwiek, aha chcialbym wyczyscic egr i klape gaszaca ale nigdzie nie moge dostac uszczelek czy te uszczelki mozna kupic tylko w ASO?

https://youtu.be/wAbs0Uw226k

Edited by damian19886
Posted

niestety 2 uszczelki - oring na klape i pod egr tylko ASO ,owal na rurke spalin do egr'u- zamiennik dostępny

Posted

Wygląda na dwumas.

Sprawdź na kanale , czy te odgłosy pochodzą miejsca w którym silnik łączy się ze skrzynią biegów (sprzęgło) :naughty:

Posted

Juz sprawdzalem powiem ze wlasnie w okolicach polaczenia silnika i skrzyni slychac ten tyrkot ale nawet po wcisnieciu sprzegla i dania na luz lekka przygazowka i nadal slychac ten odglos.Pedal sprzegla bierze mi ponizej polowy bardziej przy samym dole.Jak kupowalem auto to przy ruszaniu byl dzwiek taki stukot jakby moze lozysko? i nadal on jest i doszlo to tyrkanie.Tydz temu wracajac z trasy na jakis czas byl spokuj dzwiek ustapil a po ponownym uruchomienu silnika powrocil.

Posted

slychac jakby poczatek konca dwumasa.

Posted

Mam takie pytanie czy dwumase musze juz wymienic czy mozna jeszcze chwile pojezdzic? beda jakies powiklania?

Posted

Długo klekoczący dwumas może spowodować zmęczeniowe ukręcenie wału korbowego, a także doprowadzić do awarii skrzyni biegów :whistling:

Posted

ponadto

1. luzy koła pływającego będą się przenosiły na sprzegło, docisk łożysko wyciskowe, powodując ich wcześniejsze zużycie.

2. może się zdarzyć sytuacja, że nie będziesz w stanie włączyć żadnego biegu.

Posted

Kolejny wydatek ale trudno trzeba zamowic kpl dwumasa i sprzeglo.

Posted

taki jest urok zakupu używanych pojazdów. a im tańsze w stosunku do średniej, tym tego typu wydatków może być więcej...

na pocieszenie, w przypadku zakupu nowego, masz co prawda gwarancję ale tracisz 10% po wyjechaniu z salonu czyli jakieś 12 kpln, i następnie co rok kolejne 10% aktualnej wartości.

dodatkowo trzeba ponosić koszty przeglądów, AC....

wszystko się zużywa...

inne marki psują się również...

Posted

Tak to normalne wyekspatowalo sie tymbardziej ze auto ma przebieg 207tys.Caly kpl juz zamowiony wiec tylko zostalo czekac.Nawet nowe samochody juz sie psuja czym nowsze tym mniej wytrzymalsze sa.Przypuszczam ze tez nowy soft przyspieszyl zepsucie sie dwumasy.

Posted

nie tyle soft, co technika jazdy. dwumas przestaje spełniać swoją role powyżej 1300-1400 rpm. Przyspieszanie poniżej tej prędkości obrotowej, dobija koło dwumasowe.


a tutaj przykładowy skutek skrajnego zaniedbania wymiany koła dwumasowego.

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/324997-nie-mozna-uruchomic-silnika-rozrusznik-nie-dziala/

Posted

Z moich spostrzeżeń to dwumas ma co robić do 2k RPM, i jak ktoś chce dynamicznie przyspieszyć i jednocześnie go oszczędzić, to powinien zredukować bieg do takiego, by obroty były wyższe od 2k :hi:

Posted

Mialem wczesniej b6 z 1.9tdi i sprzeglo bralo sama gora i tak zrobilem nia 40tys i bez zadnego problemu choc calosc dwumasa i sprzeglo nadawalo sie do wymiany.Moja narzeczona czesto od nie wielkich obrotow przyspiesza i to tez napewno w jakims sensie pomoglo dwumasie,ale jak kupowalem auto to juz mi cos nie pasowalo bo cos huczalo na zimnym silniku myslalem ze moze rolka napinajaca.Kupilem auto w miare okazyjnie wiec jak doloze do niego teraz to mysle ze posluzy bezawaryjnoscia w przyszlosci:)

Posted

Z moich spostrzeżeń to dwumas ma co robić do 2k RPM, i jak ktoś chce dynamicznie przyspieszyć i jednocześnie go oszczędzić, to powinien zredukować bieg do takiego, by obroty były wyższe od 2k :hi:

oczywiście, im wyższe obroty tym lepiej kołu zamachowemu, konstrukcyjnie zaś dwumas jest przystosowany do przenoszenia użytkowego momentu obrotowego, zwłaszcza maksymalnego.

problem to specjaliści dający w palnik od 1000-1200 rpm.

Posted

Dwumasa wymieniona.Powiem tak jezeli ktos uslyszy jakies nie pozadane odglosy dobiegajace od skrzyni biegow to od razu wymieniac dwumase bo moze ona narobic duzych szkód.

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...