Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Blb wysokie spalanie oleju ponad litr na 1000km


SiWuS

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Dwa miesiące temu zamieniłem swoją a4 b6 1.9 tdi na a4 b7 2.0tdi o oznaczeniu silnika Blb. Po zakupie samochodu odrazu musiałem wymienić turbosprężarkę dodatkowo zmieniłem wszystkie filtry i olej. Po dojechaniu do celu mojej podróży 850km oświeciła sie kontrolka oleju pomyślałem ze mało oleju wlał mi serwisant wiec kupiłem litr na dolewkę i tak zaczela sie moja histria. Od tego czasu przejechałem 6tys kilometrów oraz wolałem ponad 6 litrów oleju. Olej nigdzie nie ucieka nie zostawia żadnych plam, silnik jest suchy. Po większym dodaniu gazu zakopci trochę ale moim zdaniem jest to normalne, wynika to z użytkowania b6. Czytałem wiele postów na ten temat lecz nie znalazłem nikogo podobnego z takim problemem. Jeśli ktoś miał podobny problem proszę napisać co jest popsute. Znajomy mechanik podejrzewa ze może być coś z wymieniona turbina nie tak. Za 2tyg będę w Polsce i chciałbym usunąć usterkę i nie ładować sie w niepotrzebne koszta typu wymieniając coś co jest dobre. Liczę na wasza pomoc.

Pozdrawiam serdecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może to znowu wina turbiny. Co na to mechanik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też sądzę że to turbina.może została zregenerowana na jakiś tanich chińskich śmieciach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam na nią rok gwarancji także napewno w tym kierunku planuje przejrzeć samochód. Narazie mam ręce związane ponieważ przebywam za granica. Niedługo będę w domu to odwiedzę to firmę. Zaczynam żałować przesiadki z b6 na b7. Jeszcze kolega powiedział ze mogą być do wymiany pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja kobieta Jeździ A2-ką 1,4 TDI, podobnie pije oliwe, i nie dymi :decayed:

Doszedłem do wniosku że dodatkowe 3 złote na 100 km będzie tańszym rozwiązaniem niż grzebanie w silniku, a i olej w nim ciągle świeży, można wymieniać sam filtr co 15kkm bo olej się w tym czasie sam wymieni prawie cztery razy :decayed::kox:

A jak Ci to mocno przeszkadza, albo na prawdę kręcisz masę kilometrów, to trzeba szukać , najlepiej jak by się coś konkretnie wysrało, wtedy było by prosto :P

A tak to mogą być pierścienie zgarniające na tłokach, uszczelniacze zaworowe, turbina, a także zwróć uwagę na ciśnienie w skrzyni korbowej silnika, może jest problem z jej odpowietrzeniem ( odmą ) :hi::)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to denerwujace nie powiem. Praktycznie co chwila oswieca sie kontrolka. Bardzo duzo jezdze w roku bym musial dolac okolo 30ltr oleju. Dlatego wolabym znalesc rozwiazanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to trzeba szukać, zaczynając od najprostszych rzeczy, czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej, kompresja na garkach, turbina na podmiankę, uszczelniacze zaworowe i jak nie pomoże to silnik na drobno i pierścionki nowe :kox:

Albo sprzedać za dobrą cene komuś kto mało jeździ i odkupić swoje stare , porządne B6 :naughty::grin:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawda jest niestety brutalna . Chyba najlepsze wyjście to sprzedać i kupić z innym silnikiem. A przy okazji młodsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, młodsze = gorsze, starsze = lepsze bo jeszcze porządnie zrobione :decayed::P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój kumpel miał ten sam problem że litr oleju wlewał na około 500-1000km okazało się że pierścienie do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem ze problem z zarciem oleju zaczęło się po tym jak turbo padło,turbo zostało zrobione i zaczęły się problemy z jedzeniem oleju,wiec dla mnie to turbo...chyba ze kolega nonstop gniecie furę do czerwoności wiec nie ma się co dziwić -w co wątpię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jak kupilem samochod to turbina juz byla padnieta wiec postanowilem ja naprawic. Wiec niewiem czy poprzedniemu wlascicielowi brala olej. Pabowie a co sadzicie o uszczelniaczu z firmy liqui moly ceratec. Polecil mi go wlac i zobaczyc co sie bd dzialo. A co do pierscieni gadalem z kolega co ma audi a6 z taka usterka. Gadal ze auto zostawia plame pod soba a pod moim samochodem nie widac nigdzie wyciekow.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak mi brał tyle oleju tez jakiś 1litr na 1000km tylko ze mi puszczał niebieskiego baka przy wysokich obrotach. Wymieniłem pierścienie, gładzie cylindra w stanie idealnym. Teraz nie bierze mi ani grama oleju. Przy takiej ilości znikającego oleju gdyby puszczala turbina musiałbyś mieć w dolocie kupę oleju i musiałby kopcic jak cholera. Ja stawialbym bardziej na pierścienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pewnie przegrzany motor i tyle.Mój bierze 1l na 10 tys czyli normalka :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Miarka sie juz przebrała w tym tygodniu zaczynam szukać przyczyny spalania oleju na poczatek chce wymienić uszczelniacze zaworowe. Mam pytanie czy mozna je wymienić w tym silniku bez sciągania głowicy. Niestety nie znalazłem żadnego linku do wymiany uszczelniaczy w 2.0tdi bez sciagania głowicy. Jeśli ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie proszę o odp w poście. Auto juz stoji na warsztacie. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli Odma jest sprawna zaczął bym raczej od turbo... Mimo że dobrze pompuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mo się nie wydaje żeby turbo puszczało litr oleju na 1000km. W dolocie powinna być w takim razie rzeka oleju.Przy tak dużych ilościach zniknia oleju prawie zawsze są winne pierścienie olejowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mogło by tyle puszczać bo tak miałem po wymianie turbawy ale kopcił jak stary ził więc musiał byś zauważyć. Jeśli w starym turbo ukręciło ośkę to jest ryzyko że zeżarło cały olej i przytarło pierścienie olejowe bądź silnik się rozbiegł i stąd te problemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak już wcześniej pisałem turbo było po regeneracji i przed utratą gwarancji zostało wymontowane i wysłane na gwarancję stwierdzili że turbo jest wporzadku ustawili jeszcze raz i powtórnie zamontowane. Niestety nic to nie dalo. Rozmawiałem z kolegą który jeździ Passatem mając podobny problem wymienił gumy na zaworach w jego przypadku to pomogło. Ja miałem na myśli wymianę pierścieni ale kolega stwierdził żeby zacząć od najtańszych podzespołów. Sam niewiem co mam dalej robić z moją niunia. Już wchodzi w grę nawet sprzedaż mam na oku skode octavię vrs 2.0tdi tylko znów te 2.0. Mimo to chciałbym rozwikłać ta zagadkę żeby następny właściciel mógł w pełnić cieszyć się marka audi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gumki zaworowe mogą puszczać ale nie litr na 1000 km. Co do kupna nowego to znowu nie wiesz co trafisz. U mnie gładzie były w stanie idealnym ale pierścienie olejowe totalnie zużyte. Tez brał ponad 1 litr na 1000km. Po wymianie pierścieni nie bierze ani grama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...