Teodor Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Witam serdecznie Czy źle wyregulowana instalacja gazowa (mapa wtrysku ) może doprowadzić do uszkodzenia , wypalenia sond Lambda oraz wypalenia katalizatora??? Ostatnio mam problem z moim audi. Na kompie wyskakuje błąd sond lambda , obydwu. Prawdopodobnie uszkodzone podgrzewanie. Natomiast jak silnik jest ciepły odczyty z sond są , po wykasowaniu błędów nie pojawią się aż następnego dnia, po wystygnięciu silnika. Ale czy to jest powodem ze na PB silnik wkręca się na obroty ale duzo wolniej? niby także powyżej 6 tys obr , ale jakby zdecydowanie mniejsza moc. Czasem około 4-5 tys obr ma jakby pauze w przyspieszeniu. Na gazie idzie jak przecinak , silnik sie pieknie wkręca . O co tu chodzi ? ( nowe sondy bede miał w przyszłym tygodniu )
mateogda Opublikowano 30 Października 2008 Opublikowano 30 Października 2008 Zużycie sond w jedenastoletnim aucie to nic nadzwyczajnego, grzałkę sondy w prostych słowach można porównać do świecącej żarówki - kiedyś się przepali. Wypalony katalizator może być tego konsekwencją. Źle wyregulowana instalacja raczej nie uszkodzi grzałki sondy ale będzie generować błędy strojenia mieszanki w ECU.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się