Wojt@s Opublikowano 26 Lipca 2015 Opublikowano 26 Lipca 2015 Od niedawna jestem posiadaczem Audi A4 B7 Cabrio i mam pewien problem z reflektorami...W samochodzie zamontowane są reflektory typu angel eyes z ledami, które słabo wyglądają, mają poprzepalane ledy i połamane dwa uchwyty...Chcę je wymienić na oryginalne, bo jestem zwolennikiem oryginału.Audi posiada spryskiwacze i czujnik poziomowania na wahaczu, więc zapewne w oryginale był tam xenon o czym może świadczyć jeszcze znalezione luźno zamknięte w lampach na przewodzie silniczki poziomowania pochodzące z lamp xenonowych o numerze 8M0941293Z racji tego że nie chciałbym zrobić niepotrzebnego zakupu, czy jest ktoś wstanie powiedzieć mi jakie lampy powinienem tam zamontować patrząc na kostki?Załączam zdjęcia w linkach bo nie wiem jak bezpośrednio je tutaj wstawić...http://www.directupload.net/file/d/4060/p43i5oi3_jpg.htmhttp://www.directupload.net/file/d/4060/wocrbpxj_jpg.htmhttp://www.directupload.net/file/d/4060/amwbd25e_jpg.htm
BeyerBrown Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 A to nie jest czasem B6 po przeróbce na B7? Bo kostka jak i nr OE silniczka wskazują na B6 Jakie masz lampy z tyłu? Jaki jest kształt jaśka w kierownicy? Możesz wrzucić zdjęcia? Podaj też nr VIN, 5 ostatnich cyfr możesz sobie odpuścić, interesuje mnie tylko rok modelowy, 10-ty znak (cyfra) Jakby co śmiało możesz zamontować tam ori bixy z B7, poza DRL-em wszystko będzie działać, łącznie z poziomowaniem Wtyczki musiałbyś jednak wymienić.
Onkel Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 Jesli autko z 2006 roku tak jak w opisie to nie ma opcji żeby było B6
BeyerBrown Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 (edytowane) Kolego, w 2006r. były jeszcze w ofercie B6 cabrio. Na rynek US na pewno w tym roczniku były pchane B6, w EU B7-ki pojawiły się już bodaj w drugiej połowie 2006r. A ETKA mówi jasno: B6: 2003-2006 B7: 2007-2009 mowa oczywiście o MY dla wersji cabrio. Jak na razie wygląda mi to na to, że sprzedawca ostro w "CH" poleciał z tym B7... Prawdę nam powiedzą zdjęcia lamp z tyłu, dolnego dyfuzora w tylnym zderzaku no i kierownicy. To trzy rzeczy, które od razu rzucają się w oczy. No chyba, że ktoś był pedantycznym rezaczem i wszystko ogarnął na tip-top A VIN da ostateczne rozstrzygnięcie tej zagadki. Edytowane 27 Lipca 2015 przez BeyerBrown
Wojt@s Opublikowano 27 Lipca 2015 Autor Opublikowano 27 Lipca 2015 Z Vin-u 10-ty znak wychodzi "5" więc modelowo powinien być B6 ale to jest mniej ważne, gdyż ja potrzebuje się zająć lampami przednimi, które są moim zdaniem rażące...co do xenonu czy bi to mam pytanie... U mnie w kostce jest 6 pinów, a jak oglądałem lampę xenonową to jest tam więcej pinów i dodatkowo jeszcze w mniejszym rozmiarze chyba ze cztery... Co od A do Z musiał bym poczynić by założyć tam oryginalny xenon lub bi?Nie mam żadnego zdjęcia tego Audi od tyłu ale mam kierownicę więc wrzucam:http://www.directupload.net/file/d/4061/r6x4s7ib_jpg.htm Ps. W czym będzie różnica porównując tylne lampy?
BeyerBrown Opublikowano 27 Lipca 2015 Opublikowano 27 Lipca 2015 MY2005 dla cabrio to na 1000000% B6, bo ja mam też auto z tego rocznika ogarniane na B7 Szacunek dla osoby przerabiającej, bo nawet licznik wymienił na B7-kowy, a przynajmniej wskazówki na zdjęciu widzę, że są od nowszego modelu Chyba, że to tylko foto przykładowe... W B6 lampy i dyfuzor w zderzaku wygląda tak: W B7 z kolei tak: Elektryka lamp ori xenon B6 i ori bixenon B7 jest niemal dokładnie ta sama, osprzęt od poziomowania na 100% będzie działać, jedynie czego nie będzie to obsługi świateł do jazdy w dzień (DRL) chyba, że dociągniesz po jednym przewodzie do każdej z lamp i wymienisz moduł MCE na nowszy (jest obszerny temat o tym w dziale elektryka). No i wtyczki musiałbyś wymienić. Pinologia jest rozpisana we wspomnianym dziale
Wojt@s Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Opublikowano 28 Lipca 2015 Nie jest to przykładowe zdjęcie tylko moje... Lampy tylne prawdopodobnie wtedy też mam od B7 ok to dzięki ): ogarnę ten temat i odszukam tych pinów
BeyerBrown Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 Coś mało masz tych przewodów we wtyczce... jesteś pewien, że masz układ samopoziomowania? Mógłbyś rozpisać jaki kolor przewodu wchodzi u Ciebie w określony pin w kostce?
Wojt@s Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Opublikowano 28 Lipca 2015 Mógłbym ale za ok 2 dni bo nie mam Audi'ka w zasięgu... W kostce mam 6 przewodów i dodatkowo mam tą małą kostkę do której podłączony był silniczek poziomowania na czterech cienkich przewodach...
BeyerBrown Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 (edytowane) A to wszystko w porządku, 10 przewodów jak masz to jest OK Bix od zwykłego ksenonu różni się tym, że w tym pierwszym przesłona odpowiada za tryb świateł mijania/drogowe a w drugim jest włączana osobna żarówka H7, robiąca za światła "długie" Więc de facto przewód włączający światła drogowe należy podpiąć pod zasilanie przesłony - i to jest cała filozofia przy przeróbce. Nie licząc wymiany wtyczki i innego rozmieszczenia w niej poszczególnych przewodów, ale to jest akurat bardzo proste jeśli się dysponuje schematem Modułów MCE i od samopoziomu nie trzeba wymieniać, no chyba, że zapragniesz mieć światełka DRL zrobione jak w oryginale, to wtedy MCE do wymiany. Ale to się wiąże z grubszą przeróbką, co jest opisane w wątku o wymianie modułu świateł Edytowane 28 Lipca 2015 przez BeyerBrown
Wojt@s Opublikowano 28 Lipca 2015 Autor Opublikowano 28 Lipca 2015 Wielkie dzięki za pomoc Więc wiem już co mam robić... kupie lampy z kostkami i zabieram się za to... W DRL nie będę się bawić...
BeyerBrown Opublikowano 28 Lipca 2015 Opublikowano 28 Lipca 2015 Jakby Ci brakowało czasem przewodu masowego, to zamiast mostkować go we wtyczce zrób to w lampie
Wojt@s Opublikowano 5 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 5 Sierpnia 2015 BeyerBrown mógłbyś mi jeszcze raz podpowiedzieć dokładniej o tym rozmieszczeniu pinów? Przejrzałem kilka tych tematów o module MCE i szczerze mówiąc nie natrafiłem na schemat tej kostki lampy, jak ją przerobić... A jedynie zrobiłem się bardziej zielony od tego :/ potrzebuję to przyswoić "na chłopski rozum" Mam lampę bix oraz kostkę do niej z kawałkiem wiązki z 11 przewodami i swoją oryginalną wiązkę z kostką i 10 przewodami...Podstawowych 6 przewodów połączyłem bo mają podobne lub te same oznaczenia zostało mi 5 po stronie kostki od bixa (biały z siwym paskiem i zielony z siwym paskiem - skręcone razem oraz brązowy, fioletowy z niebieskim paskiem i chyba czarny z niebieskim paskiem) załączam link do fotooraz zostały mi 4 przewody w mojej wiązce, wszystkie są zielone z paskami typu zółty, niebieski chyba etc...Pomógłbyś mi je połączyć?Wyczytałem też ze po podłączeniu tego trzeba jeszcze zaadoptować lampy typu bix tak?http://www.directupload.net/file/d/4070/w4scx2b5_jpg.htm
BeyerBrown Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8WFJNNldPb2VEZDA/view?usp=sharing Mam nadzieję, że powyższa rozpiska na przykładzie prawej strony pomoże Ci zamontować ori bixa z B7 w kabriolecie z generacji B6. Dla lewej lampy rozkład pinów jest dokładnie taki sam, tylko kolory przewodów są nieco inne, poradzisz sobie Jedynie kolory przewodów do sterowania silniczkami samopoziomu rozpisałem dla obu lamp. Adaptacją zajmiesz się jak już ogarniesz kabelkologię PS. Zapisz plik na dysk bo przeglądarka Google'a robi z rysunku miniaturkę --------------------------------------- Te przewody w wiązce która wychodzi z wtyczki lampy B7 nie pochodzą czasem od wersji bixa z dynamicznym doświetlaniem zakrętów (AFS)? Ile tam jest przewodów? 10 czy 11? Skręcone przewody mają właśnie AFS-y... bo pomiędzy modułem regulacji AFS a lampą AFS informacje idą lokalną magistralą CAN. Hmmm, jesteś na 100% pewien, że nabyłeś lampy bez tego bajeru? Mógłbyś zapodać numerami OE? Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez BeyerBrown
Wojt@s Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2015 (edytowane) hm... pewien nie jestem... zapodam ale dopiero w niedzielę bo nie mam teraz dostępu do tych lamp aaa i chyba jest tam 11 przewodów w kostce... ale kostki są od innego auta i lampy też od innego Edytowane 7 Sierpnia 2015 przez Wojt@s
BeyerBrown Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Jeśli masz przypadkiem AFS-y to ich okablowanie jest inne, inny jest też moduł sterujący samopoziomowaniem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się