[B5 AFN] Szrpanie podczas ruszania
0

    70 postów w tym temacie

    Witam wszytskich jako "nowy"!:)

    i odrazu mam pytanie:) (niestety nie znalazlem odpowiedzi w "historii" forum)

    ..poczytalem troche o szarpaniu na biegu jalowym w waszych A4kach i mam cos podobnego ale nie dokonca to samo:)

    ..podczas ruszania np z duzym obciazeniem (kilka osob), pod gore lub po kilku podjazdach w korku (samochod oczywiscie rozgrzany 90stopni) zaczyna stopniowo coraz mocniej szarpac samochodem.

    Wyglada to tak jakby zbyt mala dawka paliwa byla dostarczana lub docisk sprzegla byl za slaby.

    dodam ze na zimnym silniku w pierwszych 5-10min jazdy nie ma czegos takiego.

    Po kilku minutach ciaglej jazdy objaw stoniowo znika..zeby w korku znow dac o sobie znac.

    Ruszajac z 2ki nie zauwazylem tego problemu.

    Czy to sprzeglo z dociskiem do wymiany?(nie zauwazylem zeby bralo wysoko)

    Czy to kolo dwumasowe? (troche droga sprawa?)

    Czy to cos z wtryskami? (auto z konca '97 - przeczyscic tym plynem)

    Jesli temat sie zdublowal to przepraszam..

    Dzieki za jakakolwiek odpowiedz!

    pozdrawiam

    WZ

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Możliwości osobiście widzę dwie, jeśli sprzęgło nie bierze wysoko, to może być koło dwumasowe. Druga opcja to nastawnik w pompie wtryskowej.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    na VAGu nie bylo bledu zwiazanego z wtryskami.

    ..kolo dwumasowe to juz z 1000zl min?:(

    albo na sile bede chcial zeby sprzeglo bralo wysoko:)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Zależy jeszcze jaki przebieg, jeśli masz sporo nabite, a sprzęgło oryginalne, to równie dobrze może już być wykończone.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    140tys tylko...mysle ze jak na sprzeglo Audi to niezaduzo?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Trudno powiedzieć, a jesteś pewien, że poprzedni właściciel umiał jeździć i nie robił jakiś numerów z ruszaniem, itp. ?

    Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    tez mam z tym kłopoty i dopiero bede z tym robil ale obstawiam dwumasa :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Trudno powiedzieć, a jesteś pewien, że poprzedni właściciel umiał jeździć i nie robił jakiś numerów z ruszaniem, itp. ?

    Jak nie rozbierzesz to się nie dowiesz.

    "no tyz prowda" :mrgreen: a ile trwa wymiana sprzegla i / lub kola dwumasowego? mniej wiecej.. tak z 2, 3h?

    czy cos takiego byloby ok?

    http://allegro.pl/item100550593_kolo_dwumasowe_zamachowe_audi_vw_nowe_promocja_.html

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    nie wiem ile to trwa bo tego nie bede robic osobiscie tylko moj mechanik :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Wymiana potrwa tyle na ile zna się mechanik, do kilku godzin.

    Co do tego koła z aukcji to cena w miarę rozsądna tylko kwestia dopasowania właściwego do AFN.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Wymiana potrwa tyle na ile zna się mechanik, do kilku godzin.

    Co do tego koła z aukcji to cena w miarę rozsądna tylko kwestia dopasowania właściwego do AFN.

    dzwonilem do tego goscia z allegro.ma do afn-a dwumasa ale za 1290 samo koło!!! :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    No czyli lepiej rozważyć zakup używanego zamachowego od V6 lub 1Z i do tego nową tarczę z dociskiem. Powinno się zmieścić wszystko w tych 1200zł.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    łoo żesz w morde :sad: 1290zl to juz powzniejsza kasa i jeszcze montaz.

    ale caly czas mysle nad tym czy to moze nie to konczace sie sprzeglo..?

    tyle ze ono sie nie slizga a bierze dosc wysoko bardzo malo jest miejsca pomiedzy rozpoczeciem "brania" sprzegla a polozeniem puszczonego calkowicie :mrgreen:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Masz wspomaganie sprzęgła, jest autoregulujące i dociska dalej, na prawdę wiele potrzeba żeby zaczęło się ślizgać.

    Niestety zabawa ze sprzęgłem tania nie jest :sad:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    wlasnie odwiedzilem "fachowca" ..

    powiedzial ze "on by sie tym nie przejmowal dopuki nie jest to przyczyna niemoznosci jazdy"

    chory czy jakis nie teges? przeciez to mnie tak wku...rza..(zeby nie powiedziec gorzej)

    ...po kilku podjazdach w miescie nie da sie jezdzic bo telepie buda strasznie.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Ah Ci nasi rodzimi "mechanicy"... :sad: Dlatego właśnie co drugi Polak próbuje samemu dochodzić do czegoś, bo fachowców jak na lekarstwo, a serwisy są na naszą kieszeń nie do zniesienia prawie...

    Szukaj kogoś kto się zna na TDI, nie wierzę, że w Krakowie takich nie ma, popytaj wśród miejscowych.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    uwierz mi ze szukam juz z miesiac.. i sami "fachowcy"

    szlag mnie chce trafic juz ze nie ma choc jednej konkretnej osoby w tym

    miescie smoka wawelskiego :mrgreen: ktora mogla by cos zdzialac..

    powoli widze ze czytajac to forum wiem wiecej niz pan kazio z "warstatu",

    ktory swoja edukacje w zakresie mechaniki zakonczyl na duzym fiacie (nie ublizajac FSO)

    Jak po jego diagnozie zapytalem "a co z kolem dwumasowym" to mu sie oczy chyba jeszcze tak szeroko nie otworzyly .. :shock: i zaczal mowic z wymiana to ze 3000zl i trzeba to rozbierac..i sprawdzac.. ( :?: no a jak bez rozbierania chcial to wymienic :?: )

    dodam ze to mechanik do ktorego jezdzi cala swita taxowkarska krakowaska.. (kontakt z polecenia)rece opadaja... :neutral:

    jesli sa tu "krakusy" lub inni do 100km od krakowa i znaja kompetentna osobe do zdiagnozowania/naprawy. tych przydlosci AFNa to dajcie znac.. pojade z przyjemnoscia.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    dredos !!! mnie też już tak wku.............rza ta klekotka że....., no nie moge napisać. Odwiedziłem wczoraj trzech mechaników, chciałem się dowiedzieć i żeby potwierdzili te moje podejrzenia właśnie z kołem. Trzy punkty dla magików, wszyscy są ZA (w tym jeden powiedział że tak jest z nowościami) . No i tu dopiero schody - cena jest NIE do przyjęcia "LUDZIE !!!!!!!!!!". Panowie wypowiedzcie sie jeszcze raz na temat szczepienia kpl sprzęgła z innego audi do a4. Co wiecie i jak do tego podchodzicie. Słyszałem że pasuje od V6. golf III i octavia - prawdopodobnie mają te same motorki, i co myślicie o wkładaniu używek. Pozdrawiam

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    domyslam sie jak wkur....za bo mnie rowniez.

    dzis kolezka z warsztatu wyskoczyl mi z 3000zl za wymiane kola,sprzegla i docisku (zglupial chyba calkowicie)

    przekladac na chwile jakas uzywke chyba nie ma co bo to duzo rozbierania jest tak?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    u mnie najtaniej znalazłem dwumasa LUK`a za 1500 :evil: + ok 300 wymiana = 1800, a gdzie reszta - to są następne setki i pewnie wyjdzie do 3000 :(:(:( ZAWAŁ

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    cały komplet podejdzie od 1z tz. koło zamachowe,tarcza i docisk.to jest pewna wiadomosc :wink:docisk i tarcza dobrej firmy do 600 zł a koło zamachowe kupi sie uzywke ale nie wiem ile spiewaja ale napewno nie duzo :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    A powiedzcie jak możecie i jak wiecie czy v6 2.5 tdi ma loło dwumasowe czy zwykłe standardowe :?:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    raczej na 100%dwumasowe :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Czy koło dwumasowe to nie jest to samo co koło zamachowe :?: Oświećcie mnie :oops:

    Również czasami mam mocne szarpanie, ale nie wiem o co pytać więc na razie czytam :wink:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    raczej na 100%dwumasowe :wink:

    A ja tak się zapytam czy przy małych silnikach np: 1,6 było to montowane??? Czy przy wszystkich czy tylko przy tych z większą mocą???

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Czy koło dwumasowe to nie jest to samo co koło zamachowe :?: Oświećcie mnie :oops:

    To nie jest to samo, spełnia tą samą funkcję, ale koło zamachowe to po prostu "kawał żelastwa" i nic więcej, na tomiast koło dwu masowe ma bardziej złożoną konstrukcję i posiada w sobie tłumik drgań (wcześniej było to w docisku).

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Czy koło dwumasowe to nie jest to samo co koło zamachowe :?: Oświećcie mnie :oops:

    To nie jest to samo, spełnia tą samą funkcję, ale koło zamachowe to po prostu "kawał żelastwa" i nic więcej, na tomiast koło dwu masowe ma bardziej złożoną konstrukcję i posiada w sobie tłumik drgań (wcześniej było to w docisku).

    chyba coś nie tak :cool:

    tłumiki drgań są w tarczy a nie w docisku

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Tak, źle napisałem, chodziło oczywiście o tarczę sprzęgła i sprężyny między tarczą a piastą :)

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    cały komplet podejdzie od 1z tz. koło zamachowe,tarcza i docisk.to jest pewna wiadomosc :wink:docisk i tarcza dobrej firmy do 600 zł a koło zamachowe kupi sie uzywke ale nie wiem ile spiewaja ale napewno nie duzo :wink:

    Czy zakładając koło zamachowe zamiast dwumasy coś się pogorszy :?: Jeśli wszystko będzie OK to od jakich aut koło zamachowe pasuje do AFN :???:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach
    Czy zakładając koło zamachowe zamiast dwumasy coś się pogorszy Jeśli wszystko będzie OK to od jakich aut koło zamachowe pasuje do AFN

    obawiam się że

    po pierwsze niewielkie są sznse na dopasowanie kołazamachowego zwykłego i odpowiedniego sprzęgła do niego

    po drugie jęzeli nawet to się uda to i tak nie zda to egzaminu poniewaz tarcze sprzegłowe nie będą wytrzymywały (tłumiki drgań)

    tak wię wg mnie operacja nie warta zachodu :cool:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Dodaj konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!


    Zarejestruj nowe konto

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się tutaj.


    Zaloguj się teraz
    0

    • Latest Registered Members