Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Tuning silnika 2,0tdi, 3,0 tdi w A4/A5/A6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, chciałbym przedstawic mozliwosci tuningu silnika 3,0 tdi oraz 2,0 tdi mechaniczne.

Każdy boryka sie w ciepłe dni aby znależc wydajnieszą chłodnice IC która nie oszpeci naszego samochodu.

Poniżej przedstawiam mozliwosci tuningu oraz zastosowane czesci przy silniku 3,0tdi. ( W przypadku 2,0tdi jest to analogiczne):

W pierwszej kolejności musimy pomysleć o wiekszej chłodnicy intercoolera która dostarczy nam wiecej tlenu oraz obnizy temperature powietrza doładowanego. Z pomocą przychodzi nam niemiecki producent Wagner Tuning którego chłodnice pasuja plug&play oraz nie traci sie gwarancji producenta.

W drugiej kolejnosci musimy przerobic układ wydechowy. Seryjny jest dośc restrykcyjny przez normy oraz swoja konstrukcję. Zastosowanie komór w tłumiku powoduje zawirowania spalin oraz cisnienie zwrotne. Upgrade na wydech o konstrukcji przelotowej oraz zastosowanie wiekszej średnicy rur wydechu wydłuza żywotnośc dpf o ok 20% oraz znacząco obniża temperature spalin( EGT).

W trzeciej kolejności zmieniamy oprogramowanie pracy silnika które pozwoli nam na uwolnienie zapasu jaki zawsze zostawia sobie producent tzw chiptuning.

Po czwarte możemy zmodyfikować turbosprężarkę na odpowiednik większy lub całkowicie na inna. Zastosowanie większej sprężarki zwiększy nam ilość spalin w układzie, obnizy temperature EGT a co za tym idzie w całym zakresie zwiększy nam sie moc.

iio3c9b9.jpg

vuyb9lih.jpg

t942zuw4.jpg

w47zvubs.jpg

b7haj9vm.jpg

vt9bks7a.jpg

92szn9sj.jpg

cgduupl3.jpg

dokftevx.jpg

Zastosowanie w silniku 3,0tdi 240 ps CCWA sportowego intercolera niemieckiego producenta Wagner Tuning, sportowego filtra powietrza wraz z przerobieniem dolotu pipercross oraz srobienie od połowy sportowego układu wydechowego pozwoliło na osiagniecie:

263 ps i 566 Nm nie ruszając oprogramowania silnika.

Zmieniając mapę mozna uzyskac dodatkowe 83 Ps i 84 Nm

W silniku 2,0tdi nie ma az tak duzych przyrostów gdyż seryjne sprzgło jest bardzo słabe i nie pozwala na takie udogodnienia. Jednakże zastosowanie wyżej wymienionego setupu znaczaco wpływa na dynamike samochodu.

Edytowane przez Patrox

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...