Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Głośna praca przy zimnym silniku.


bronti

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, tak jak w temacie. Silnik 2.0 ALT.

Gdy silnik już się rozgrzeje, to ładnie ucicha i pracuje prawie, że bezgłośnie, lecz po odpaleniu samochodu np. po nocy, na zimnym silniku przez pierwsze 2 minuty silnik pracuje jak diesel, albo i gorzej, strasznie hałasuje.

Ktoś wie co może być tego przyczyną i jak to ewentualnie zwalczyć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik już się rozgrzeje, to ładnie ucicha i pracuje prawie, że bezgłośnie, lecz po odpaleniu samochodu np. po nocy, na zimnym silniku przez pierwsze 2 minuty silnik pracuje jak diesel, albo i gorzej,

Mam podobnie ale przez dwie sekundy potem ucicha, był silnik zmieniany ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdy silnik już się rozgrzeje, to ładnie ucicha i pracuje prawie, że bezgłośnie, lecz po odpaleniu samochodu np. po nocy, na zimnym silniku przez pierwsze 2 minuty silnik pracuje jak diesel, albo i gorzej,

Mam podobnie ale przez dwie sekundy potem ucicha, był silnik zmieniany ?

Ty kolego masz problem z wariatorem, a dokladniej zerwanym hamulcem wariatora. Poczytaj watek : http://a4-klub.pl/index.php?/topic/129655-b6-alt-dziwny-dzwiek-po-odpaleniu-na-zimnym-silniku/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak mam od prawie 2 lat i jeszcze się nie zabrałem ;p 2-3 sekundy i chodzi jak zegarek. Muszę to wreszcie zrobić, ale jakoś nie mogę się za to zabrać ;/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, doszedł problem.

W sensie, auto teraz nie chce cichnąć, tylko ciągle pracuje dość glośno, nie jest to bardzo głośny dźwięk, lecz jest znacząco glośniej niż kiedyś, do tego po otworzeniu maski, jak potrzymam dłoń nad paskiem, przy wężu prowadzącym do silnika to dmucha dośc mocno powietrze, i możliwe, że czuć delikaty spadek mocy.

Może to być wina rozszczelnienia jakiegoś węża (chyba rura intercoolera), czy coś? Czy to jednak wina tego wariatora jak pisał kolega wyżej? I jeśli to jego wina, to jaki jest koszt naprawy tego mniejwięcej?


Mogę dodać do tematu iż ważną kwestią może być to, że zaraz po włączeniu silnika, po chwili dosłownie jego pracy gorący robi się ten element

11846134_753007381475764_387062568_n.jpg

Po wyłączeniu silnika słychać jak coś "wrze" i syczy przez chwilę, a potem chwilowo takie "skapywanie" czegoś.

Może to pomoże w wyjaśnieniu problemu.

Edytowane przez bronti
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam podobne objawy. Po odpaleniu np. po nocy, silnik przez 30 sekund (gdy było zimniej trwało to dłużej, do minuty, może dłużej) chodzi jak diesel, po chwili cichnie i chodzi równiutko. Podobnie jak napisał kolega bronti jest po zgaszeniu silnika, słychać przez kilka sekund jakieś syczenie i jakby "kapanie"? Ciężko opisać ten dźwięk.

Ktoś coś? Jakieś pomysły? Ja się na mechanice nie znam, auto posiadam od lutego i wiedzę na jego temat czerpię głównie z tego forum :decayed:

edit. Dodam, że u mnie pojawiło się to nagle, z dnia na dzień, jakoś w maju. Któregoś poranka uruchomiłem silnik i nagle nowy dźwięk, jakby mi w nocy podmienili silnik na diesla; po chwili ucichło i w droge!

Edytowane przez smithi77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki mam plan, jak będę miał czas i sprzęt to wrzuce nagranie. Kolega bronti niech też to zrobi, porównamy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...