Skocz do zawartości

smithi77

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    16
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O smithi77

Informacje

  • Imię
    Maciej
  • Miasto
    Lublin

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    2.0
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

342 wyświetleń profilu

Osiągnięcia smithi77

0

Reputacja

  1. Witam, potrzebne: -amortyzatory Kayaba przód (zwykłe zawieszenie 1BA ale chętnie obniżę więc daj znać czy masz 1BE) + poduszki do nich -kpl przedniego zawieszenia RTS Silnik 2.0 benzyna ALT, ośka. Napisz pw czy wszystko masz i jaka cena za zestaw Dzięki, pozdrawiam
  2. Auto zarejestrowane prawie od roku, instalacja z 2011 roku, butla została, nawet nie robili próby ciśnieniowej, inspektor zrobił tylko oględziny zewnętrzne i wystawił papier (powiedzili, że jak to butla TMS to nie muszą jej wymieniać/sprawdzać). Mniejsza o to. Papiery mam, auto zarejestrowane, ale w tych dokumentach które oni mi wystawili nie ma żadnych technicznych informacji nt. instalacji. To co przytoczyłem w poście wiem z tłumaczenia dokumentu włoskiego, więcej nic tam nie ma. "lpg z alka będzie za słabe" - ale co będzie za słabe? Chyba wszystkiego nie trzeba będzie wymieniać. Domyślam się, że wtryski, ale co jeszcze?
  3. Witam, planuję w tym roku zrobienie swapa 2.0 ALT 130 KM ---> 1.8T AVJ/BFB (150/163KM). Mam w samochodzie założoną instalacje gazową (auto sprowadzone z Włoch już z instalacją). W dokumentach pojazdu mam takie info. na temat instalacji: zbiornik T.M.S. 58l, parownik E-G@S, reduktor/y E-G@S. Wtryski z tego co pamiętam żółte, jutro mogę sprawdzić co jest dokładnie na nich napisane. Będzie się dało taką instalację podłączyć do nowego silnika? Jakie elementy będzie trzeba wymienić? Dalsze plany z 1.8t to fmic i chip, cel to ok. 200KM. Z góry dziękuje za odpowiedzi i pomoc, pozdrawiam!
  4. Racja, to też jest dobre wyjście z sytuacji, wolałem jednak spróbować samemu ogarnąć temat i przygotować się do swapa tak, żeby do Nosba pojechać ze wszystkim tylko na robocizne. Nie jest to pilna sprawa, swap zaplanowałem na okres wakacyjny więc mam czas. Dzięki za odpowiedzi; jeśli czyta ten wątek ktoś, kto robił taki przeszczep to proszę o kontakt
  5. Witam, w pierwszej połowie przyszłego roku mam zamiar wymienić silnik w swojej A4, będzie to swap olejożernej (~1,2l / 1000km) ALT na 1.8t AVJ/BFB. Wymianą zająłby się warsztat Nosb Performance. Obecnie jestem na etapie dokładnego planowania całej operacji - wasztat jest 150km ode mnie, dlatego chce tam pojechać ze wszystkim co będzie potrzebne. Temat zakładam żeby doradzić się was co muszę kupić, co będzie trzeba wymienić, co może zostać z ALT. Proszę nie pisać rad typu „wsadź od razu 2.7BiT”, czy „sprzedaj auto i kup z 1.8”, sprzedaż odpada bo nie zwróci mi się to, co już zainwestowałem w auto. Przejdźmy do rzeczy, oto lista zakupów: 1.Silnik: AVJ/BFB - wolałbym BFB ze względu na większą wyjściową moc. Dalsze plany przygody z silnikiem 1.8t to zwiększenie mocy do 200KM (chip, fmic,tip, stryski bex może); jeżeli macie jakieś rady dla mnie, typu: AVJ jest lepszy, BFB jest gorszy itp. itd. - piszcie śmiało. 2.Turbo - kupiłbym od razu regenerowaną, dla pewnego swego. 3.Intercooler, kolektor dolotowy - jeśli portfel pozwoli to od razu montuje fmic 4.Sprężarka klimatyzacji. 5.Wydech - podejdzie, czy trzeba zmienić? 6.Pozostały osprzęt: -Pompa wspomagania, alternator chyba zostaje ? - wiązka, komputer- trzeba zmienić, racja? - katalizator- zostaje (nie planuje robić DP, raczej wymieniłbym kata na nowy: czy jest sens kupować kat z allegro za 500zł? warte to coś? O czymś jeszcze zapomniałem? Co jeszcze musiałbym wymienić? Pozostaje temat skrzyni: pisałem do Nosb’a, powiedział że skrzynia podejdzie bez problemu. Razem ze swapem planuję wymienić sprzęgło ze względu na pewne objawy jego zużycia (mocniejszy silnik szybko by je wykończył) - jakie sprzęgło polecacie: LUK czy SACHS? Kolejny aspekt: jakie elementy (samego silnika lub osprzętu) radzilibyście wymienić od razu na nowe? Jakieś uszczelki silnika np. pod pokrywą zaworów, cewki, świece, cokolwiek (o rozrządzie, oleju, filtrze oleju nawet nie wspominam;) ). Czekam na wszelkie rady, wskazówki i podpowiedzi. Za wszystkie odpowiedzi dziękuje i pozdrawiam!
  6. Gazownik nie ma nic do odmy. Czwórnik z końcówką Q może pomóc - u mnie nie było żadnych zmian po jego założeniu. Silnik zalany olejem Motul 6100S+ 10W40, ale co z tego, skoro przez 230tys. km jeżdżony był na Castrolu i zapewne serwisy longlife...
  7. Zacytowałeś wątek sprzed 5 lat, autor raczej ci nie odpowie. Przeczytaj chociaż parę ostatnich stron. Mod (ponoć) działa tylko u wybrańców, u mnie nie przyniósł żadnego efektu więc nie polecam.
  8. Zrobiłem moda odmy ponad miesiąc temu, żadnej zmiany na lepsze, spalanie oleju takie jak wcześniej czyli 1l/1000km... Mam dosyć, zbieram $ na swapa 1.8t
  9. Ja zastosowałem w swoim ALT ok. pół roku temu (spalanie 1l oleju /1000km). Żadnej różnicy (na pewno nie zmniejszył poboru oleju), nie ma mowy o większej mocy, jak z ciśnieniem sprężania- nie wiem, nie sprawdzałem. Wniosek: w moim przypadku kasa w błoto, dawka "ceramizera" do mojego przebiegu 240k kosztowała prawie 200zł, lepiej wydałbym te pieniądze kupując 10l oleju na dolewki. Ja nie polecam.
  10. Witam, dorzucę swoje 3 grosze do tematu, mam problem jak pozostali - na zimnym silniku 2gi bieg wchodzi ze zgrzytem, trochę z oporami wchodzi 1 i 3. Planowałem wymienić olej w skrzyni ale po przeczytaniu tego wątku wstrzymam się z tym (silnik 2.0 ALT, manual 5 biegów - oznaczenia skrzyni nie znam, jutro sprawdzę). Dodam, że auto szarpie po zmianach biegów, ślizgania sprzęgała nie zauważyłem. Który w końcu olej najlepiej zalać do skrzyni żeby wyeliminować problem? G052512A2? z ASO czy zamiennik? Jakaś usterka mechaniczna może powodować takie problemy? Może to wskazywać na zużycie sprzęgła? Auto ma 240k przebiegu, nie wiem czy kiedykolwiek było wymieniane w układzie napędu (auto zza granicy). Na zakończenie dodam, że w przyszłym roku (czerwiec-sierpień) planuje swap na 1.8t BFB 163KM, chciałbym jak najlepiej przygotować auto do tego zabiegu - przydałoby się wymienić sprzęgło, racja? Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam!
  11. smithi77

    Opadająca tylna szyba

    Przepraszam, że dopiero teraz odpisuję. Wrzucam zdjęcia całego mechanizmu podnoszenia szyby. Jak widać, ten zielony element był uszkodzony i poprzedni właściciel coś przy nim kombinował (śruby zamiast plastikowych uchwytów)
  12. smithi77

    Opadająca tylna szyba

    Chyba niewiele Ci pomogę ale powiem tak: miałem taki sam problem ale rozwiązałem go wymieniając cały mechanizm podnoszenia szyby (kupiony w RK Niedziałek za 80zł) i wymiana polegała na rozebraniu całych drzwi i podmianie mechanizmu. Z tego co pamiętam to ten zielony plastik porusza się po metalowej szynie (poruszany jest linką, za pomocą silniczka). Jutro poszukam w garażu starego mechanizmu i - jeśli chcesz - wrzucę tutaj zdjęcia.
  13. Taki mam plan, jak będę miał czas i sprzęt to wrzuce nagranie. Kolega bronti niech też to zrobi, porównamy
  14. Mam podobne objawy. Po odpaleniu np. po nocy, silnik przez 30 sekund (gdy było zimniej trwało to dłużej, do minuty, może dłużej) chodzi jak diesel, po chwili cichnie i chodzi równiutko. Podobnie jak napisał kolega bronti jest po zgaszeniu silnika, słychać przez kilka sekund jakieś syczenie i jakby "kapanie"? Ciężko opisać ten dźwięk. Ktoś coś? Jakieś pomysły? Ja się na mechanice nie znam, auto posiadam od lutego i wiedzę na jego temat czerpię głównie z tego forum edit. Dodam, że u mnie pojawiło się to nagle, z dnia na dzień, jakoś w maju. Któregoś poranka uruchomiłem silnik i nagle nowy dźwięk, jakby mi w nocy podmienili silnik na diesla; po chwili ucichło i w droge!
  15. Rozumiem, w takim razie po weekendzie zadzwonię do ASO z zapytaniem o te części. Nie uzyskałem odpowiedzi na moje drugie pytanie, więc je ponawiam: czy znajdę gdzieś instrukcję/wskazówki w jaki sposób zdemontować przepustnicę i/lub kolektor ssący w celu wyczyszczenia ich? Czy ktoś stosował i poleci/nie poleci preparatu Liqui Moly do czyszczenia przepustnicy: DROSSELKLAPEN REINIGER PRO-LINE (http://liquimoly.pl/serwis/informacje-techniczne-serwis/110-czyszczenie-przepustnic). Jest sens to zastosować, czy lepiej czyścić ręcznie? Jeżeli nie dowiem się jak zdemontować przepustnice/kolektor, będę raczej skazany na ten preparat (nie jestem specem od mechaniki samochodowej, nigdy w silnikach nie grzebałem a własne auto mam od pół roku, jedyne co naprawiłem do tej pory to kierownica powietrza - pęknięta guma ).
×
×
  • Dodaj nową pozycję...