Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Jazda bez wentylatora


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Mam pytanie odnośnie visco... czy jest możliwość wymiany samego łożyska przy tym wentylatorze który kręci się cały czas? bo mocno mi trze i obija się tam bardzo niesymetrycznie i nie wiem czy wymieniać całe visco czy da się to zrobić jakoś po kosztach :gwizdanie:

Opublikowano

da sie wymienic samo lozysko kosztuje 100 zl ori ale trzeba rozebrac caly przod

Opublikowano

na to niestety czasu nie mam :kwasny:

gdzieś tu czytałem że wymiana visca to 10 minut? mit? :tongue4:

Opublikowano

moze ktos obcykany to zrobi ale trzeba jeszcze sciagnac alternator potem odkrecic sruby z tej lapy co sie trzymie visco(cos wyleci ci plynu z chlodnicy) potem wybic lozysko i wbic nowe i poskladac do kupy, jestes pewny ze to lozysko moze w visku padlo sprzeglo i ciagle kreci na maxa, nie chce cie straszyc ale musisz tak czy siak to zrobic bo kiedys ktos pisal ze tez mial lozysko do wymiany ale go nie wymienil ukrecila sie sruba od viska i przebila mu chlodnice nie wiem czy to prawda ale ja bym nie probowal

Opublikowano

uwaga :shocked:

wczoraj jak wiadomo święto... więc nabiłem dosyć sporo kilometrów i w momencie kiedy dojeżdżałem już do domu słysze... jeb d*p :OMG: myślę sobie silnik wyleciał :mysli: zatrzymuję się otwieram maskę a tu wentylator ten co sie stale kręci wciśnięty między rozrząd :wallbash: dobrze że nie jechałem dalej... na miejscu udało mi się go wyciągnąć całego nie uszkodzonego razem z tą taką metalową okrągła częścią :tongue4:

i teraz pytanie.. Czym grozi jazda bez tego wentylatora? oczywiście zrobię to możliwie najszybciej ale nie chcę się narażać na niepotrzebne koszty???

Opublikowano

Grozi ugotowaniem silnika a czym ma grozić. O ile ciągła jazda jest w stanie skutecznie schłodzić chłodnice to już kilkuminutowe stanie w korku może grozić o wiele droższymi naprawami. Na twoim miejscu zamienił bym :audi: na żółtego przegubowca do puki tego nie zrobisz :wink4:

Opublikowano

kolego sparki jakiej a4 mam szukać w knurowie żeby wiedzieć że to Ty? :tongue4:

wracając do tematu... jeżdżę tak 2 dni bo jeździć muszę i nic się kompletnie nie dzieje ale zrobię to jeszcze dziś o ile zdążę po pracy :>

Opublikowano

kolego sparki jakiej a4 mam szukać w knurowie żeby wiedzieć że to Ty? :tongue4:

wracając do tematu... jeżdżę tak 2 dni bo jeździć muszę i nic się kompletnie nie dzieje ale zrobię to jeszcze dziś o ile zdążę po pracy :>

Tutaj zbawienny może być nie dokońca domykający sie termostat który spowoduje szybszy obieg cieczy chłodzącej możesz też jezdzić na wł klimie to powoduje uruchomienie drugiego mniejszego wentylatora który w takich temperaturach powinen skutecznie pomóc (w razie awarii) Reszta na PW

Opublikowano

Odnosnie wymiany tego wentylatora to nie wiem jak w a4 ale zrobilem go w a6. Nie trzeba bylo odkrecac calego przodu, wystarczylo odkrecic silniczek i od niego skrzydla wiatraka. Tez mialem rozwalone lozysko i tez tarl mi o obudowe. Problemem byla dziwna kulka, na dole wirnika, ktora dzialala jak lozysko. Dorobilem nowa z mosiadzu i calosc skrecilem. Kreci sie idealnie, nie ma luzow i chodzi cicho. Zobaczymy tylko ile to wytrzyma :)

pozdrawiam

Opublikowano

hmm ciekawe rozwiązanie :mysli:

z tym że ja cały ten wentylator teraz w bagażniku wożę i nie bardzo wiem jak go założyć żeby nie spadał....

wieczorem wkleję foto to może ktoś będzie wiedział jak to ugryźć :kox:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...