kubabkb Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Panowie jakie powinno byc prawidłowe cisnienie w kolach w audi a4 b6 1.9 TDI 130 koni kola 195/65/15 Matador, wiem ze niby ma byc z tylu i z przodu po 2,4 , ale moj wulkanizator zawsze jak zmienia mi opony pompuje 2,2 z przodu i tyl 2,4 , co o tym sadzicie , ma racje ze tak powinno byc , tyl wiecej przod mniej?
kubabkb Opublikowano 7 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 7 Sierpnia 2015 to wiem, ale chodzi mi o wasze zdanie
Fido Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Nasze zdanie jest takie samo jak na wlepce.
kubabkb Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2015 a jesli mam obciazaone auto przez 4 osoby plus bagaze to mam za kazdy razem dopompowywac do 2,8? czy moge jezdzic na tym 2,4, sami wiecie nie chce mi sie co troche zmieniac cisnienia
Fido Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Jak nie zmienisz to zniszczysz opony. Na wlepce masz podane - ciśnienie na 2 osoby - ciśnienie przy pełnym obciążeniu. Stosuj się do tego a będzie bezpieczniej i taniej dla ciebie.
azure Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Jak nie zmienisz to zniszczysz opony. Na wlepce masz podane - ciśnienie na 2 osoby - ciśnienie przy pełnym obciążeniu. Stosuj się do tego a będzie bezpieczniej i taniej dla ciebie. Wszystko zależy od tego jaka jest masa auta i jakie mamy zamontowane opony (niekoniecznie wyznacznikiem będzie nośność opony). Przykładowo Audi kupiłem z budżetowymi oponami 235/45R17 94W jak dobrze pamiętam, a więc nośność powinna być wystarczająca. Tymczasem jazda na ciśnieniu wg zaleceń producenta kończyła się tym, że bardziej ścierały się brzegi opon. Ewidentnie więc oznaka zbyt niskiego ciśnienia, bo zbieżność była kontrolowana i jest prawidłowa. Dopiero dobicie tyłu na 2.9-3bary i przodu na 2.8-2.9bara wyeliminowała ten problem. W mojej ocenie wina leży po stronie słabych opon, gdzie parametr nośności nie ma nic wspólnego z faktyczną nośnością opony. W markowej oponie nie powinno być takich problemów.
kubabkb Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 8 Sierpnia 2015 (edytowane) dzieki Fido, czyli jak juz np. skoncze trase z przykładowo z 4 osobami w aucie plus bagaznikiem zaladowanym , mam zmniejszyc cisnienie z odrazu do 2,4 i bedzie git? Edit opony na jakich jezdze to Matador 195/65/15 Edytowane 8 Sierpnia 2015 przez anapolon1
Fido Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Opublikowano 8 Sierpnia 2015 Nie koniecznie od razu. Niedopompowane koło przy pełnym obciążeniu skutkuje jej większym zużyciem na brzegach oraz większe nagrzewanie się opony. Zbyt duże ciśnienie wpływa niekorzystnie na komfort jazdy oraz ścieraniem się bardzie środka bieżnika.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się