Skocz do zawartości
IGNOROWANY

cieknący olej - z pokrywy, z obudowy napinacza?


kawowy19

Rekomendowane odpowiedzi

witam!
Panowie cieknie olej z okolic pokrywy. Zbiera sie na rozruszniku, skrzyni itd skapuje na oslone.
Silnik pochylony w prawo i prawa strona właśnie przybrudzona i z tyłu. Z lewej jest sucho. Teraz pytanie czy to kwestia pochylenia silnika i olej cieknie spod pokrywy i zacieka na prawo i po tyle, czy olej cieknie z tylnej obudowy napinacza wałków???
Ciężko to stwierdzić ale może ktoś już zmieniał i wie coś więcej.

Zastanawiam się czy wymieniać obie czy tylko tą pod obudową?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po kupnie auta miałem wymienianą przez starego właściciela uszczelkę pokrywy bo ciekła,

po jakimś czasie zaczął mi się sączyć olej w miejscu tym co u Ciebie,

czyli okolice napinacza olej w zależności od obrotów silnika sączył się mniej lub więcej

przerażała mnie wizja rozbierania wałków aby dostać się do napinacza i zmienić mu uszczelki, po zdjęciu pokrywy nigdzie mechanik nie mógł zdiagnozować mi wycieku na napinaczu wiec została jeszcze raz wymieniona uszczelka pod pokrywą i powiem że zrobiłem już jakieś 3000 km i nic na bagnecie opadł może milimetr góra dwa poziom oleju, nowych wycieków nie widać więc dochodzę do wniosku że źle była uszczelka zamontowana przez mojego poprzednika dopiero po wyczyszczeniu i zrobieniu sobie trochę miejsca będziesz w stanie stwierdzić co miej więcej cieknie

Edytowane przez matisstz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok tak bede musiał zrobić. Silikon pod uszczelke czy nie? bo u siebie w 1,8T dawałem inaczej ciekło i one tak mają. Natomiast nie wiem jak w 2.0.
A pokrywe wałków idzie chyba normalnie odkręcić żeby wymienić pod nią uszczelke co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak silikon musi być nie wiem czemu gdzie nie zaglądałem w silnik 1.8 T to z tyłu jest silikon w okolicy napinacza szczególnie, więc ten typ tak ma

nie wiem jak w 2.0, a co do pokrywy bez problemu ją zdejmiesz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko chodzi o pokrywę z tyłu silnika gdzie napinacz jest łańcuch itd - ona wychodzi też bez niczego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Koledzy Ja u siebie wymieniałem łańcuch wraz z napinaczem i pod pokrywę nie dawałem silikonu i myślę, że uszczelka powinna wystarczyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko chodzi o pokrywę z tyłu silnika gdzie napinacz jest łańcuch itd - ona wychodzi też bez niczego?

pokrywę wałków rozrządu ściągniesz bez problemowo a jeśli chodzi ci o napinacz łańcuszka bez zblokowania łańcuszka i poluzowania wałka raczej się nie obejdzie :/ chyba że ktoś z kolegów zna lepszy patent i chodzi mi tu o silnik 1.8 T, nie wiem jak sprawa wygląda w 2.0

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w 1,8 jest zupełnie inne rozwiązanie jak w 2.0


to idzie normalnie odkręcić obudowę wałków z tyłu czy nie??? bo będę musiał wymienić uszczelkę pod nią i pod pokrywą

jakieś dodatkowe wskazówki przy tej robocie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...