czachapll Opublikowano 2 Września 2023 Opublikowano 2 Września 2023 Jeśli nie używam start/stop to muszę mieć ten przekaźnik czy można go pominąć?
yocker Opublikowano 16 Października 2023 Opublikowano 16 Października 2023 W dniu 16.08.2015 o 09:11, wrclaguna napisał(a): Montaż i Działanie wewnętrznego lusterka FOTOCHROM 2012-2015 POMOCNE TEMATY I OPISY z FORUM http://a4-klub.pl/index.php?/topic/246101-bezpieczniki-przekazniki-punkty-masy-kontrolki-umiejscowienie-sterownikow/#entry3536807 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/193629-montaz-i-dzialanie-wewnetrznego-lusterka-fotochrom-2008-2012/?p=2674025#entry2674025 http://a4-klub.pl/index.php?/topic/176741-demontaz-przedniej-tapicerki-drzwi/?p=2486787#entry2486787 Włączanie i wyłączanie funkcji automatycznego przyciemiania : Wyłączanie i włączanie funkcji automatycznego przyciemniania: – Krótkie naciśnięcie (poniżej 3 s) przycisku 1 powoduje włączenie lub wyłączenie funkcji automatycznego przyciemniania. - Automatyczne przyciemnianie ZAŁ. : lampka 2 świeci się. - Automatyczne przyciemnianie WYŁ. : lampka 2 gaśnie. - Automatyczne przyciemnianie jest aktywowane po każdym włączeniu zapłonu . - Jeśli automatyczne przyciemnianie zostanie dezaktywowane, nie działa również automatyczne przyciemnianie lusterka zewnętrznego. - W trybie przyciemniania powierzchnia lusterka rozjaśni się, jeśli zostanie włączone oświetlenie wewnętrzne lub bieg wsteczny . - Zwracać uwagę na to, że automatyczne przyciemnianie wewnętrznego lusterka działa prawidłowo tylko wtedy, gdy roleta przeciwsłoneczna tylnej szyby jest podciągnięta. http://img196.imageshack.us/img196/4838/luswylaczanie.png Istnieją różne wersje lusterek wewnętrznych , które posiadają różne funkcje : Manualnie przyciemniane lusterko wewnętrzne Automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne Lusterko wewnętrzne z cyfrowym kompasem Lusterko wewnętrzne z czujnikiem rozpoznawania światła Lusterko wewnętrzne z Asystentem Świateł Drogowych HBA Kilka uwag przed kupnem lusterka : - LUSTERKA w wersji przedliftem 2008-2012 nie pasują !!! - Lusterka w wersji POLIFT maja inne mocowanie do szyby !!! - Czujnik deszczu swiatła nie pasuje od PRZEDLIFTA i na odwrót !!! Tak WYGLĄDA mocowanie lusterka POLIFT 2012-2015 ( mocowanie ma cztery łapki ) W MODELU 2008-2012 lusterko posiada 3 łapki !!! http://s19.postimg.org/51y91b8gz/Y7_012.jpg SPIS POTRZEBNYCH CZĘŚCI : - 8T0 857 511 AB lusterko fotochrom Kolory : EP5 kryształowo srebrzysty ( klasyczny jasny ) QE2 bez 4PK czarne ( soul ) - 8K0 971 833 8-pinowa wtyczka do lusterka - 000 979 034 E 3 PINY ( 1 kabelek 2 PINY) - 4H0 951 253 C oznaczenie: 2B/646 przekaznik *** ( tylko dla wersji z systemem START/STOP @ ) - 000 979 027 E 4 PINY ( 1 kabelek 2 PINY) - 000 979 009 1 PIN - 000 979 135 E 1 PIN do bezpiecznika - 000 979 227 E 1 PIN do bezpiecznika SPIS numerów lusterek do POLIFT 2012-2015 : 8T0 857 511 AA zwykłe 8T0 857 511 AF zwykłe 8T0 857 511 AB zwykły fotochrom 8T0 857 511 AD fotochrom z HBA ( asystent swiateł drogowych ) 8T0 857 511 AC fotochrom z kompasem Pokaż ukrytą zawartość Zestawienie montażowe lusterka wewnętrznego : 1 - Lusterko wewnętrzne 2 - Sprężyna mocująca 3 - Czujnik rozpoznawania deszczu i światła 4 - Górna osłona 5 - Płyta blokująca 6 - Przewód elektryczny 7 - Dolna osłona Zestawienie montażowe lusterka wewnętrznego z asystentem pasa ruchu : 1 - Lusterko wewnętrzne 2 - Sprężyna mocująca 3 - Czujnik rozpoznawania deszczu i światła 4 - Górna osłona 5 - Płyta blokująca 6 - Przewód elektryczny 7 - Górna osłona 8 - Dolna osłona 9 - Osłona Wymontowanie i zamontowanie lusterka wewnętrznego : - Podważyć dolną osłonę 1 przy podstawie lusterka strzałki . – Wyjąć elektryczne złącze wtykowe z jego zamocowania. – Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe 2 . – Obrócić do oporu lusterko wewnętrzne przy podstawie lusterka 1 w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara strzałka . – Wyjąć lusterko wewnętrzne z płyty mocującej. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Umieścić lusterko wewnętrzne w położeniu zamontowania przekręcone o 30°. – Następnie obrócić do oporu lusterko wewnętrzne zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Jak już ściągnęliśmy lusterko odkręcamy Panel oświetleniowy TORX 25 aby mieć dostęp do przeprowadzenia przewodów . Następnie demontujemy osłonę przeciwsłoneczną oraz górny słupek A . Wymontowanie i zamontowanie oświetlenia wnętrza z przodu : – Wyłączyć zapłon i wyjąć kluczyk zapłonu. – Otworzyć schowek na okulary 2 . – Wykręcić śrubę 1 . – Oświetlenie wnętrza / oświetlenie do czytania 3 z przodu przechylić w dół i wyjąć z osłony dachu. – Rozłączyć elektryczne złącza wtykowe. 1 - Zaślepka 2 - Elektryczne złącze wtykowe (Wersja wyposażenia ) 3 - Środkowe mocowanie 4 - Osłona 5 - Osłona przeciwsłoneczna Wymontowanie i zamontowanie osłony przeciwsłonecznej : – Odczepić osłonę przeciwsłoneczną 2 na środku samochodu od środkowego mocowania osłony przeciwsłonecznej 1 . – Odczepić zaślepkę 3 za pomocą wkrętaka . – Mocowanie osłony przeciwsłonecznej odchylić w dół strzałka i wyjąć. – Wersja wyposażenia z oświetleniem: odłączyć elektryczne złącze wtykowe i wyjąć osłonę przeciwsłoneczną. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: – Zaczepić występ mocowania osłony przeciwsłonecznej w wycięciu podsufitki. – Wcisnąć zaślepkę osłony przeciwsłonecznej aż do całkowitego zablokowania. Zestawienie montażowe - górna osłona słupka A : 1 - Klamry - Umieścić w osłonie - Wymienić w przypadku uszkodzenia lub zniekształcenia 2 - Śruba - Wymieniać po każdym demontażu - Otwór gwintowany na śrubę musi być zawsze oczyszczony, np. za pomocą gwintownika 3 - Osłona - Z symbolem AIRBAG - Ostrożnie odczepić - Przyczepiona na stałe do osłony 4 - Górna osłona słupka A – Odczepić ostrożnie osłonę 1 z symbolem AIRBAG za pomocą wkrętaka z górnej osłony słupka A . – Wykręcić śrubę 2 . – Rozpoczynając od góry, odczepić ostrożnie górną osłonę słupka A 3 . – Wyciągnąć górną osłonę słupka A z tablicy przyrządów strzałka B i zdjąć ją. UWAGA !!! - Przestrzegać przepisów bezpieczeństwa dotyczących podzespołów pirotechnicznych !!! . - Podczas montażu górnej osłony słupka A nie zakleszczyć poduszki bezpieczeństwa głowy. Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów: - Jeśli klamry osłony pozostały w punktach mocowania nadwozia, wymontować je i umieścić przed montażem w osłonie. - Sprawdzić, czy klamry nie są uszkodzone lub zdeformowane, w razie potrzeby wymienić. – Z otworu gwintowanego na śrubę górnej osłony słupka A usunąć pozostałości środka zabezpieczającego, użyć do tego gwintownika. - Jeśli otwór gwintowany nie zostanie oczyszczony, istnieje niebezpieczeństwo, że podczas wkręcania nowa śruba zatrze się i zerwie przy ponownym demontażu. – Umieścić górną osłonę słupka A 1 w mocowaniu 2 tablicy przyrządów i przedniej listwy progowej kierunek strzałki . – Zaczepić górną osłonę słupka A i wywinąć krawędź uszczelki drzwi. Demontaż schowka po stronie kierowcy : Wyjmakiem odczepiamy boczną zaslepkę deski 1 – Wymontować osłonę boczną tablicy przyrządów po stronie kierowcy – Wykręcić boczną śrubę 1. – Wykręcić dolne śruby 3 . – Odczepić górną krawędź osłony tablicy przyrządów 2 po stronie kierowcy za pomocą wyjmaka od tablicy przyrządów strzałki . – Odczepić złącze 16-stykowe (wtyczka diagnostyczna). – Wersja wyposażenia z oświetleniem przestrzeni na nogi: odłączyć elektryczne złącze wtykowe. – Zdjąć osłonę tablicy przyrządów po stronie kierowcy. Oczywiście kabelki przeciągamy od lusterka w podsufitce w kierunku bezpiecznika , masę bierzemy z dolnego słupka A . Niestety jeden przewód musimy poprowadzić do Modułu Komfortu , który znajduje się w bagażniku po prawej stronie . Demontaż tapicerek i jak dostać się do KOMFORTU mamy na początku wątka Miejsce zamontowania MODUŁU KOMFORTU : - bagaznik po prawej stronie we wnęce Kalibracja cyfrowego kompasu : Kalibracja kompasu cyfrowego jest konieczna, gdy: - Wskazania kursu na kompasie cyfrowym są niedokładne, - We wskazaniu kompasu pojawi się C zamiast strony świata lub gdy nic nie jest pokazywane. - Montowane jest nowe automatycznie przyciemniane lusterko wewnętrzne . Kalibracja kompasu cyfrowego może być konieczna również w wyjątkowych sytuacjach, np. gdy: - Akumulator zostanie ponownie podłączony, po tym jak przez dłuższy czas był odłączony - Została zamontowana nowa instalacja audio lub jej podzespoły. Kalibracja cyfrowego kompasu : – Włączyć zapłon. We wskazaniu kompasu 1 musi się pojawić C. – Jeśli nie pojawi się C , naciskać przycisk 2 przez 9 do 12 s, aż pojawi się C we wskazaniu kompasu 1. – Przejechać z prędkością ok. 5 mil/h (10 km/h) dwa do trzech okrążeń, aż we wskazaniu kompasu 1 zostanie pokazana strona świata. – Upewnić się, że po zakończeniu kalibrowania automatyczne przyciemnianie wewnętrznego lusterka jest ponownie aktywowane Schemat podłączenia lusterka FOTOCHROM wersja z wtyką 8 PIN START/STOP : PIN 1 - zasilanie +12V PIN 2 - masa PIN 3 - sygnał włączonego wstecznego biegu (17-pinowa wtyka w module Komfortu, pin 14) [ewentualnie: Interfejs diagnostyczny magistrali danych (wtyczka 20-pinowa, pin 17) PIN 4 - sterownik drzwi kierowcy + sterownik drzwi pasażera (20-pinowe wtyki, pin 😎 - tylko dla wersji z fotochromatycznymi lusterkami zewnętrznymi PIN 5 - sterownik drzwi kierowcy + sterownik drzwi pasażera (20-pinowe wtyki, pin 17) - tylko dla wersji z fotochromatycznymi lusterkami zewnętrznymi PIN 6 - oświetlenie wnętrza (wtyczka 8-pinowa, pin 6) PIN 7 - Interfejs diagnostyczny magistrali danych (wtyczka 20-pinowa, pin 7) [odpowiada za czujnik wilgotności] PIN 8 - nie podłączony Nas interesuje schemat podłaczenia wg tej rozpiski : PIN 1 zasilanie do przekażnika ( niebieska wtyka B ) numer 5B PIN 2 masa ( łapiemy w podsufitce np. od czujnik deszczu kolor brąz ) PIN 6 - oświetlenie wnętrza LAMPKA (wtyczka 8-pinowa, PIN 6) ************************************************************************************************************************************ Rozpiska przekażnika J910 o oznaczeniu 646 w niebieskim mocowaniu : 1B 86 - masa brazowy przewód 2B 85 - biało/czarny przewód mostkujemy go do bezpiecznika SC3 w duzej puszcze kolor czarny 3B 30 - zasilanie +12V 5B 87 - zasilanie PIN 1 , 8 PINOWA wtyka w lusterku Schemat podłączenia zewnętrznych lusterek FOTOCHROM : Wtyka 27 pin drzwi : SPIS POSZCZEGÓLNYCH CZĘŚCI : - 000 979 034 E Piny do wtyki T27 - 4 sztuki ( 1 kabelek 2 PINY) - 000 979 035 E Piny do wtyki T27 - 4 sztuki ( 1 kabelek 2 PINY) - 000 979 009 E Piny do wtyki T20 - 4 sztuki ( 1 kabelek 2 PINY) Kopiowanie, cytowanie, przerabianie / edycja tekstu i dalsza dystrybucja w celach komercyjnych jest zabronione ! Wykorzystywanie go na innym forum będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich i praw do własności intelektualnej. Witam kolego w twoich postach jest wszystko ładnie opisane od jakiegoś czasu staram się uruchomić lusterko fotochromatyczne którego nie miałem w a4b9 czy mógł byś podpowiedzić co gdzie wpiąć ? masę mam ale podając nawet stały plus do lusterka nie ściemnia się a przewód do lampki nie wiemw który pin wpiac poniewą jest inna kostka w b9 niż w b8 no i jeszcze 4 przewód który teoretycznie idzie do czujnika wilgoci ale gdzie dokładnie ma być wpięty też nikt nigdzie nie pisze ( dosłownie potrzebny opis dla cepa :>) z góry dziękuję
słoniu Opublikowano 7 Listopada 2023 Opublikowano 7 Listopada 2023 Cześć, czy ktoś posiada kompletną pomoc do montażu lusterka bo zdjęcia wygasły i ciężko mi się połapać gdzie co ma być podłączone.
ZBYSZEK AUDI Opublikowano 16 Listopada 2023 Opublikowano 16 Listopada 2023 Panowie - według powyższych wskazówek zamontowałem w A5 z 2015r. fotochrom (bez kompasu i asystenta świateł drogowych) i działa bez problemu - teraz zamarzyło mi się zmienić lustro na takie bezramkowe z b9 - kupiłem 8W0857511B - czy zadziała bez przekładania PINów? - pls o poradę dziękuję Z
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się