Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[A4 AHH] Metaliczna praca po wymianie rozrządu.


opat

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

Jeśli ktoś miałby pomysł proszę o pomoc - silnik 1.9 AHH rok 2000 przebieg ok. 180 tys.

Oddałem do mechanika na wymianę rozrządu - wcześniej silnik / odpalanie bez zarzutu bez względu na temperaturę. Pracował miękko bez zbędnych stuków / hałasów.

Po wymianie rozrządu doszedł metaliczny dźwięk przy wkręcaniu się na obroty. Szczególnie słychać go przy utrzymywaniu ok. 1.2 - 1.4 tys. obrotów przy zamkniętej masce słuchając od spodu auta. Przy otwartej masce dźwięk silnika zagłusza wszystko. Silnik wkręca się ładnie, nie ma utraty mocy czy problemów z zapalaniem.

Mechanik stwierdził, że być może słyszy zawory twierdząc, że na pewno silnik pracował tak wcześniej. Co zrobić - co sprawdzić?

Kolejny mechanik twierdzi, że wszystko jest w porządku a tdi powinien tak pracować. Tylko nie pracował tak wcześniej.

Z góry dziękuję za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może mechanik walnął się o ząbek i jest źle ustawiony. W golfie2 tak miałem "100"lat temu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzany był kąt synchronizacji wałka ?

W AHH (silnik VP) nie ustawisz kąta synchronizacji.

Do sprawdzenia kąt wyprzedzenia wtrysku i ustawienie pompy. Jeśli będzie mocno przyspieszony, to problemów z odpalaniem nie będziesz miał, szczególnie przy tych temperaturach, ale będzie twardo pracował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kąt wtrysku był ustawiany / poprawiany przez drugiego mechanika. Pierwszy w ogóle tego nie sprawdził i był w granicy 10-15 jednostek.

W tej chwili na pewno jest to poprawione ale nie znam wartości. Co masz na myśli pisząc ustawienia pompy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku ma wpływ na odpalanie. Skoro piszesz, że był ustawiany, to wierzę, że jest w granicach 49-51. Pozostaje do sprawdzenia zawór N108, bo może nie wyrabiać i dynamiczny kąt się rozjeżdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Statyczny kąt wyprzedzenia wtrysku ma wpływ na odpalanie. Skoro piszesz, że był ustawiany, to wierzę, że jest w granicach 49-51. Pozostaje do sprawdzenia zawór N108, bo może nie wyrabiać i dynamiczny kąt się rozjeżdza.

Czekam na VAGa i spróbuję zrobić logi, sprawdzić wartość kąta wtrysku. Najgorsze jest to, że oprócz mnie nikt nic nie słyszy a silnik wyraźnie inaczej pracuje. Drugi mechanik po ustawieniu kąta wtrysku sprawdzał wszystko VAGiem na rozgrzanym silniku i stwierdził, że nic nie widzi. Ściągali też pokrywę zaworów żeby sprawdzić czy rozrząd nie jest przestawiony. Na co w VAGu zwrócić uwagę żeby sprawdzić statyczny/dynamiczny kąt wtrysku i ustawienie rozrządu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może jesteś przewrażliwiony :) albo mechanik podmienił Ci silnik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...