joe_betoniarz Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Opublikowano 19 Sierpnia 2015 Witam, proszę o analizę logów, audi dostało lekkiego muła, 1.9tdi 110km afn 1998r, bez chipa, przebieg 250tys, jeździ jakby miało 75 koni, z trudem osiąga 4 tys obrotów na czwartym biegu, nie wchodzi w tryb awaryjny, brak błędów, wycięty katalizator, 2 tygodnie temu wymieniony rozrząd, olej oraz filtr powietrza (filtr paliwa wymieniany 3 lata temu) Widać że turbo słabo dmucha, 3 lata temu były czyszczone zapieczone kierownice w turbo oraz wymieniony był zaworek sterujący pracą turbiny, chyba N75, plus nowe przewody podciśnienia na silikonowe. Normalnie to podczas przyśpieszenia w okolicy 2 tys. audi dostawało lekkiego kopa, teraz jest odwrotnie. Przed wymianą rozrządu było ok, mam wrażenie że zaraz po wymianie też, ale jeździłem głównie po mieście więc trudno było to wyczuć. Mam też wrażenie że po depnięciu w środkowym lusterku widać lekkie kopcenie, chyba bardziej na biało. Odpala normalnie, dzisiaj zatankowałem do pełna, spalanie miasto/trasa miedzy wioskami wyszło 5,7 litra, więc też normalnie. Na biegu jałowym przy ustawieniach podstawowych vag – grupa 11 można palcem wyczuć prace chyba sztangi pod taką gruszką przy turbinie, skok prawie 2cm, więc też chyba normalnie. grupa 000 BRAKUJĄCE BLOKI na biegu jałowym: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 041 055 000 025 096 199 062 118 157 087 grupa 000 PODSTAWOWE USTAWIENIA na biegu jałowym: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 041 042 000 027 097 199 061 117 157 147 grupa 03 i 08 na biegu 3, z braku czasu i możliwości zlogowane razem: GroupA 003 GroupB 008 Engine MAF MAF EGR Engine Inj qty Inj qty Inj qty TIME speed specif. actual duty TIME speed ? ? ? STAMP /min mg/str mg/str % STAMP /min mg/str mg/str mg/str 0.0 1659 850.0 995.0 4.8 0.65 1785 45.4 40.2 43.0 1.29 1890 850.0 1095.0 4.8 1.94 2037 44.8 41.0 44.0 2.59 2163 850.0 1140.0 4.8 3.23 2289 44.6 41.0 44.0 3.86 2415 850.0 1145.0 4.8 4.51 2541 44.4 41.4 44.0 5.15 2667 850.0 1145.0 4.8 5.79 2793 44.2 41.0 43.8 6.46 2919 850.0 1105.0 4.8 7.11 3045 43.8 40.8 43.0 7.77 3150 850.0 1075.0 4.8 8.43 3276 43.6 40.4 42.8 9.06 3381 850.0 1040.0 4.8 9.71 3465 43.4 40.0 42.2 10.34 3570 850.0 995.0 4.8 11.0 3654 43.2 39.6 41.6 11.65 3738 850.0 965.0 4.8 12.28 3822 43.2 39.2 41.4 12.93 3864 850.0 930.0 4.8 13.59 3969 9.0 38.4 41.2 14.24 2541 250.0 800.0 4.8 14.89 1533 0.0 38.6 41.0 15.53 945 270.0 765.0 94.4 16.18 861 0.0 30.4 29.0 16.83 840 290.0 375.0 94.4 17.47 861 0.0 30.6 20.4 18.1 861 285.0 275.0 92.0 18.75 861 0.0 30.6 20.0 grupa 11 na 3 biegu: GroupA 011 Engine Specif. Actual Duty cycle TIME speed MAP MAP Regulator valve STAMP /min mbar mbar % 0.0 1470 1693.2 1111.8 24.7 0.64 1596 1785.0 1183.2 24.7 1.28 1722 1836.0 1254.6 25.1 1.92 1848 1897.2 1326.0 25.1 2.55 1974 1948.2 1377.0 26.3 3.18 2121 1948.2 1438.2 28.3 3.81 2247 1948.2 1468.8 29.5 4.45 2373 1948.2 1499.4 29.9 5.08 2499 1948.2 1530.0 29.1 5.71 2646 1948.2 1560.6 27.9 6.35 2751 1948.2 1581.0 26.7 6.99 2877 1948.2 1601.4 25.5 7.63 2982 1948.2 1621.8 25.1 8.28 3108 1948.2 1632.0 25.5 8.92 3213 1948.2 1652.4 25.1 9.56 3318 1948.2 1652.4 24.7 10.2 3423 1948.2 1662.6 24.7 10.86 3507 1948.2 1662.6 24.7 11.51 3612 1948.2 1662.6 26.3 12.14 3696 1489.2 1662.6 27.9 12.77 2478 1132.2 1264.8 44.6 13.4 1512 1030.2 1122.0 37.1 14.04 945 1030.2 1060.8 24.7 14.66 840 1030.2 1020.0 24.7 15.3 840 1030.2 999.6 24.7 15.92 861 1030.2 989.4 24.7 16.56 861 1030.2 989.4 24.7 Może muła powodować walnięta przepływka? pewnie jest jeszcze fabryczna
goldi Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Sprawdz wakuometrem podciśnienie na zaworze n75 i z vacupompy ewidętnie jest coś nieszczelne turbina nie ośiąga zadanego ciśnienia
joe_betoniarz Opublikowano 20 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 20 Sierpnia 2015 pomierzyłem podciśnienie na wyjściu z N75 do gruszki; na wolnych obrotach = 0,7 bara przy podłączonym vagu grupa11 BS = 0 i 0,85 bara oraz na wyjściu z pompy vacum = 1,05 bara po wyłączeniu silnika w obiegu utrzymywane jest stałe podciśnienie, nie spada. dodatkowo do gruszki podłączyłem za pomocą przewodu dużą strzykawkę, lekko wyciągając tłok strzykawki podnosiło tą sztangę pod gruszką, potem podłączyłem strzykawke pod wakuometr, użyłem mniej więcej tej samej siły co do podniesienia sztangi, wyszło 0,5 bara, więc tyle wystarczy do podniesienia sztangi, wygląda na to że wartości podciśnienia w układzie są wystarczające do regulowania kierownic w turbo. Może być coś tak uszkodzone że sztanga pod gruszką się rusza, a kierownice na turbo nie pracują?
goldi Opublikowano 21 Sierpnia 2015 Opublikowano 21 Sierpnia 2015 z reguły jak łopatki w turbo nie pracują to następuje przeładowanie widać że ukłąd podciśnienia masz sprawny czyli zostaje rozebrać turbo i obejrzeć łopatki ewentualnie map sensor na dolocie ale to też jakby był za olejony to by przeładowywało
joe_betoniarz Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Autor Opublikowano 22 Sierpnia 2015 Sprawa wyjaśniona, przez przypadek jechałem z opuszczonymi szybami i słyszałem dziwne syczenie przy przyśpieszaniu, było pęknięcie w dolocie na gumowym kolanku przed intercoolerem, na razie zakleiłem to taśmą i jest prawie dobrze, będę szukał jakiegoś zamiennika albo używki, ale i tak dzięki za pomoc
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się