Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana amortyzatorów i sprężyn, co najlepsze?


Azio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam
Niedawno zakładałem temat z obecnym zawszeniem jakie posiadam. Samochód jest dla mnie za niski, chce sprzedać to zawieszenie (H&R) jak najszybciej i zakupić nowe, najlepiej fabryczne.
Byłem u mechanika, dzwonił do jakiegoś dostawczy części, mówiłem mu, że chce fabryczne zawieszenie lub s-line. Powiedzieli mu, że komplet sprężyn i amorków BIlsteina będzie pasował najlepiej i że jest to odpowiednik bilsteina.
Koszt tych części to ok. 1600zł

Ktoś mi coś o tym powie? Byłem w ASO, tam za komplet s-line chcieli 4000 , natomiast w internecie same używki i nie wiem w jakim stanie.
Co tu najlepiej włożyć? Chciałbym na to wydać max 2tyś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm a komplet tego typu: http://allegro.pl/audi-a4-00-07-b6-b7-amortyzatory-koni-sprezyny-i5345835886.html

Sprężyny niższe o 1 cm od 1BE (s-line).

Tak z ciekawości ile masz teraz od ziemi do rantu błotnika z przodu i z tyłu??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będę jeszcze dzisiaj przy samochodzie to Ci powiem.
Swoją drogą sprężyny S-line mają taką samą wysokość jak zwykłe zawieszenie?
I ten BIlstein gorszy od koniego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie s-line (1BE czy 1BV)jest niższe od zwykłego zawieszenia (1BA) o 20 mm.

Co do drugiego pytania to nie wiem jaki model amora Bilstein Ci proponowali...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za tą cenę pewnie B4 i zwykłe sprężyny, jak chcesz mieć aż tak wysoką furmankę to ok, kwestia gustu ale ten zestaw koni na pewno lepszy i ładniej autko będzie się prezentować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poście nr 195 w poniższym temacie jest kilka zdjęć jak auto leży na tym zestawie :wink:

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/104766-b6-awx-czarny-sedan-work-ongoing/page-10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzieli mi, że amorki i sprężyny Bilsteina. Mogę się wypytać o dokładny model.

Nie wiem jakie felgi ma to B6 (rozmiar) ale wygląda jakby siedziało dosyć nisko.
Wczoraj miałem zmierzyć wysokość ale nie mogłem metrówki znaleźć....

Najchętniej podłapałbym zawieszenie S-line, ale same używki...
Pomyśle jeszcze nad tym Koni tylko boje się, że nie zrobi to dużej różnicy między moim...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

B6 z tego linku ma felgi 18". Fakt siedzi dosyć nisko...

Jeśli dla Ciebie to nadal za nisko to może warto dać same amory koni, i poszukać sprężyn od 1BE (nowych, używek lub jakieś zamiennika) - tutaj już raczej nie będzie zbyt nisko dla Ciebie. Sam mam 1BE zawieszenie i jest dosyć wysoko jak dla mnie.

Poniżej aukcja z samymi amorami koni str.

http://allegro.pl/audi-a4-00-07-b6-b7-amortyzatory-sportowe-koni-x4-i5619756995.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mierzyłem wysokość zderzaków od ziemi w moim oraz znajomego audi.
U mnie przód 12cm, tył 15-16cm
Znajomy przód 21cm, tył 20cm

Kolega sam dokładnie nie wie jakie ma zawieszenie, wydaje mi się, że klasyczne 1BA.
Poniżej kilka fotek. Wydaje mi się, że znajomy ma trochę przód za wysoko ale mniej więcej taki efekt chciałbym uzyskać.

IMG_2122.jpg

IMG_2123.jpg

IMG_2124.jpg

IMG_2125.jpg

IMG_2130.jpg

IMG_2131.jpg

IMG_2132.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u Ciebie wygląda to jak ori zawieszenie 1BE/1BV - przynajmniej patrząc na jego wysokość... nie wiem co Ci w nim nie pasuje, dla mnie optymalna wysokość.

Twój Kolega ma motorówke, lekka lipa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest optymalna, przez każdy próg przejeżdżam 1km/h pod skosem.
Jeżeli ktoś wsiądzie z tyłu to już opona trze o nadkola, a przejechanie progu... Ta jasne...

Kolega ma coś nie tak, bo przód jest wyższy od tyłu... trochę dziwne.
W moim zawieszeniu regulacja jest od 35-50mm, mam ustawione najwyżej jak się da. Tak więcej do sline 1BE/BV brakuje jeszcze 15mm

EDIT:
Czyli rozumiem, że najlepiej będzie kupić amorki KONI? Lepszy wybór niż Bilstein?
Do tego dobrać odpowiednie sprężyny? Chciałbym żeby było jak 1BE/BV lub odrobinkę wyżej.

Edytowane przez Azio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie wiltam. Piszę do was bo jesteście aktywni na tym forum a potrzebuję porady. Mam A4 B7 2007 sedan z wersją pakietu S-line, skóra, itd. Koła 18" no i z tym ma trochę problemów. Otóż moje drogi są kierpskie w okolicy i na tych kołach mi się jeździ jak wozem drabiniastym. Dlatego chciałem zapytać co zrobić by się poprawił komfort jazdy. Mam zimówki na 16" i trochę jest lepiej ale też nabija budą. Czy ta wresja zawieszenia aby je zmiękczyć to nalezy tylko amortyzatory zmienić na zwykłe czy to też kwestia sprężyn? Mój kuzyn na B8 zwykłą i jest o wiele wygodniejsza jazda w niej. Mam małe dziecko i takie trzesienie trochę mi nie pasuje a nie chcę się pozbywać mojego cacka. Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostaje tylko wymiana na 1BA, amorki i sprężyny.

Nie polecam za bardzo buja buda trzeba hamować przed zakrętami.Sam zmieniam na 1be plus do tego stabilizator tył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...