Skocz do zawartości
IGNOROWANY

cofajace sie paliwo...2.0 tdi BPW 8v


bubson22

Rekomendowane odpowiedzi

witam panowie po wymianie uszczelek zrobilem juz 800km i narazie spoko. co ciekawe juz nie telepie na biegu jałowym jak mialo to miejsce wczesniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O telepaniu na biegu jałowym nic wcześniej nie pisałeś, a to pewny objaw zużytych uszczelniaczy pompek :decayed:

No to teraz pytanie jak długo będzie dobrze , miałem u siebie podobną sytuację, przy 110 kkm padła uszczelka pod głowicą .

Najbardziej uznany warsztat w okolicy ogarniał temat, sygnalizowali że jak na ten przebieg gniazda pompek są mocno zużyte , a że było to pięć lat temu , to sprawa regeneracji gniazd była dopiero w powijakach i zostało poskładane bez ich naprawy, po zapewnieniach mechaników że " do 200 kkm powinny wytrzymać " :naughty:

Przy 149 kkm zaczęła się jazda z telepaniem motorówką na jałowym, po kilkunastu godzinach spędzonych na różnych testach i próbach wydumałem że to wina uszczelniaczy pompek, wymieniłem je osobiście i teraz się zastanawiam , czy podczas remontu głowicy mechaniory zaoszczędzili na nowych oringach , czy faktycznie gniazda są tak mocno wykolebane , że uszczelniacze się zużyły już po 39 kkm :eusathink:

Puki co to zrobiłem od ich wymiany 12 kkm i na razie jest dobrze, ale powoli rozglądam się za głowicą w dobrym stanie , i jak się trafi to ją zrobię i niech leży na półce w garażu :P

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zobaczymy ile to da rade. mam nadzieje ze jak najdluzej.narazie jest pieknie ,co do glowicy ciekawi mnie temat tulejowania gniazd mosiadzem ale rozmawialem z gosciem mowil ze sie utlenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puki co u mnie też jest OK i to pomimo że w czasie roboty wyszedł kwiatek z wałkiem rozrządu , jak chcesz to poczytaj :

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/295429-bpw-telepanie-motorem-na-biegu-jalowym/

Zastanawia mnie jedno, ile problemów z pracą silnika zdiagnozowanych jako wina pompowtrysków, w rzeczywistości mogło się zakończyć tylko na wymianie uszczelniaczy :naughty:

Według mnie to większość , jak się nie zaleje do zbiornika jakiegoś gówna, to pompki są praktycznie wieczne :P:naughty:

Co do tulejowania gniazd mosiądzem , to trzeba by opinii kogoś co na tym patencie zrobił chociaż ze 100 kkm :decayed:

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest mnostwo ludzi co sie nie znaja, daja do mechanika a ten na skruty pompki do wymiany, zaklada nowe pompki nowe uszczelki i auto lata diagnoza postawiona dobra tylko ze wystarczylo same gumki zmienic.

co do jakosci paliwa to wlasnie debatowalem wczoraj z kumple, ja jak przywiozlem auto z niemiec to latam tylko i wylacznie na orlen ON Verva lub na shell v-pover diesel i co jakies 7 tys.km daje srodek do czyszczenia wtryskow STS (chyba) i o dziwo jak pompki byly wyciagniete to moglem sobie je zobaczy i na dyszach byl chyba nagar taki nalot ze tunelki sie zrobily. i po co lac lepsze paliwo??? czy faktycznie jest lepsze klarowniejsze?

co do twojego tematu to juz wczesniej go przeczytalem i faktycznie myslalem o tych gumkach jedna rzecz mnie zmylila bo byly wymienione jakies 20tys.km temu. to mi nie dawalo spokoju i szukalem gdzie indziej a tu jednak te gumki;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te gumki 20 tys. temu to wymieniałeś osobiście , albo chociaż wymieniali je w twojej obecności ?

Bo jeżeli nie, to ktoś mógł luknąć , wyglądały nie źle, to półtorej stówki dodatkowo zostało przytulone do kieszeni :P

Dla tego jak mam tylko czas , warunki i sprzęt, to wolę sam pogrzebać w aucie, wtedy mam pewność co zostało zrobione i jak, nawet jak coś nie da przewidywanego rezultatu, to łatwiej wydedukować co robić dalej :decayed:

Co do paliwa, to Verwy , Dynamiki i tym podobne wynalazki nie mają najmniejszego sensu, to jest chwyt marketingowy na wyrwanie z naszej kieszeni dodatkowych 20-40 groszy na litrze paliwa :hi:

Nie mówię tutaj o specjalnych paliwach typu GTL na Shelu, ale tych " ulepszanych " poprzez dolanie do cysterny zwykłego ON-u paru litrów dodatków o wartości kilkuset złotych, a podnoszących wartość zawartości o 5 do 10 tysięcy PLN-nów :grin:

Co ciekawe, jak robiłem program u Marka Staszewskiego, to zdecydowanie odradzał te ulepszone paliwa, dodatki w nich zawarte powodują między innymi podwyższenie temperatury spalania, co przy wysilonych dieslach powoduje dużo wcześniejsze przycinanie dawki paliwa na maksymalnej mocy ze względu właśnie na przekroczoną temperaturę EGT spalin i w efekcie nie osiągają one takiej mocy , jaką są w stanie osiągnąć na zwykłym ON-ie :kox:

Różnice te potrafią sięgać kilkunastu procent ubytku mocy w zależności od wynalazku , który wypełnia zbiornik paliwa :grin:

Zapomniałem wspomnieć o jedynej zalecie ulepszonych napędów.

Z racji ilości w jakiej są sprzedawane i tego że wierzący w reklamę właściciele aut z grubym portfelem, tankują je do drogich aut, to właściciele stacji mogą mieć opory przed dolewaniem tam czegoś , co ma mocno obniżyć średnią cenę zakupu tego co z węza poleci do zbiornika samochodu.

Licho nie śpi, ewentualne duże straty spowodowane awarią układu zasilania działają im może chociaż trochę na wyobraźnię :wink:

Tak że jak już musimy zatankować na niesprawdzonej stacji , to lepiej wlać to "lepsze" :)

Edytowane przez piotrsob1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie paliwa to mam dobrą sytuację, bo mieszkam przy granicy i tankuje tylko ON w Niemczech :D

No wiadomo wychodzi trochę drożej niż u nas ale silniczek mruczy nieporównywalnie lepiej :grin::naughty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te gumki 20 tys. temu to wymieniałeś osobiście , albo chociaż wymieniali je w twojej obecności ?

Bo jeżeli nie, to ktoś mógł luknąć , wyglądały nie źle, to półtorej stówki dodatkowo zostało przytulone do kieszeni :P

Dla tego jak mam tylko czas , warunki i sprzęt, to wolę sam pogrzebać w aucie, wtedy mam pewność co zostało zrobione i jak, nawet jak coś nie da przewidywanego rezultatu, to łatwiej wydedukować co robić dalej :decayed:

Co do paliwa, to Verwy , Dynamiki i tym podobne wynalazki nie mają najmniejszego sensu, to jest chwyt marketingowy na wyrwanie z naszej kieszeni dodatkowych 20-40 groszy na litrze paliwa :hi:

Nie mówię tutaj o specjalnych paliwach typu GTL na Shelu, ale tych " ulepszanych " poprzez dolanie do cysterny zwykłego ON-u paru litrów dodatków o wartości kilkuset złotych, a podnoszących wartość zawartości o 5 do 10 tysięcy PLN-nów :grin:

Co ciekawe, jak robiłem program u Marka Staszewskiego, to zdecydowanie odradzał te ulepszone paliwa, dodatki w nich zawarte powodują między innymi podwyższenie temperatury spalania, co przy wysilonych dieslach powoduje dużo wcześniejsze przycinanie dawki paliwa na maksymalnej mocy ze względu właśnie na przekroczoną temperaturę EGT spalin i w efekcie nie osiągają one takiej mocy , jaką są w stanie osiągnąć na zwykłym ON-ie :kox:

Różnice te potrafią sięgać kilkunastu procent ubytku mocy w zależności od wynalazku , który wypełnia zbiornik paliwa :grin:

Zapomniałem wspomnieć o jednej zalecie ulepszonych napędów.

Z racji ilości w jakiej są sprzedawane i tego że wierzący w reklamę właściciele aut z grubym portfelem, tankują je do drogich aut, to właściciele stacji mogą mieć opory przed dolewaniem tam czegoś , co ma mocno obniżyć średnią cenę tego co z węza poleci do zbiornika samochodu.

Licho nie śpi, ewentualne duże straty spowodowane awarią układu zasilania działają im może chociaż trochę na wyobraźnię :wink:

Tak że jak już musimy zatankować na niesprawdzonej stacji , to lepiej wlać to "lepsze" :)

no nie bylem przy wymianie wczesniej gumek... mam nadzieje ze jednak trafily na swoje mniejsce jako nowe;) czas pokaze co bedzie dalej. a z paliwem w d*pie mam bede lal te zwykle i tyle... pozdro dzieki za zainteresowanie tematem bede opisywal eksploatacje jak przebiega;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...