Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[BNA] No i stało się brak kompresji na 3 garze :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jestem tutaj nowy i od razu z ciężkim pacjentem, auto zaczęło chodzić na 3 gary po diagnozie brak kompresji na 3 cylindrze pokazuje bardzo fajne "0"

i teraz pytanie, co w tym silniku pada, tłok czy raczej głowica pękła?

Czy głowice 16v są wymienne? mogę wpakować głowicę np. BKD, BRD, BRE, BKP?

Czy warto ratować głowicę spawaniem? Czy szukać regenerowanej na allegro?

Czy jak padł tłok to doły są wymienne j/w ?

Dodam może że raczej będę sam to robił ze względu na koszty.

Pozdrawiam,

Arek

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano (edytowane)

ale to prosta sprawa. krzywki wałków do góry (zawory pozamykane) wykręcić świece i wprowadzić sprężone powietrze do komory i nasłuchiwać gdzie ucieka - kolektor ssący czy wydechowy jeśli powietrze uchodzi z dołu z komory korbowej - pęknięty tłok - teraz dlaczego...- wtrysk lejący czy brak klapki wirowej w kolektorze ssącym (jeśli twój silnik jest w to wyposażony).

jeśli pęknięty tłok to 1200pln w ASO (kompletny z pierścieniami i sworzniem tłokowym)(znajomy wział na swoja firme i mi oddał 19%vat'u) - stwierdziłem ze jak robie dla siebie to robie jak mama kazała.

ogólnie zamknąłem się z ta naprawą w 2500zł (800zł mnie kosztowało zrobienie glowicy- planowanie,wymiana wszystkich prowadnic,uszczelniaczy i panewek wałków rozrządu)

szokda ze na 3 garze jesli sie okaze ze faktycznie np tłok pekniety to bedziesz musiał zdemontowac cały modół z wałkami aby dojść do korby. jak chcesz mogę ci podesłac momenty dokrecania...

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

Jak kon uwalony to szukaj drugiego.

Naprawa nie jest opłacalna.

Opublikowano

tez tak myslałem jak straciłem kompresje na 4tym kotle... cena uzywki silnika za 7500pln zmobilizował mnie do weryfikacji... i całe szczęście...


np z tego co widze na intercarsie to głowica AMC jest ta sama dla silnika BRD i BNA

Opublikowano

ale to prosta sprawa. krzywki wałków do góry (zawory pozamykane) wykręcić świece i wprowadzić sprężone powietrze do komory i nasłuchiwać gdzie ucieka - kolektor ssący czy wydechowy jeśli powietrze uchodzi z dołu z komory korbowej - pęknięty tłok - teraz dlaczego...- wtrysk lejący czy brak klapki wirowej w kolektorze ssącym (jeśli twój silnik jest w to wyposażony).

jeśli pęknięty tłok to 1200pln w ASO (kompletny z pierścieniami i sworzniem tłokowym)(znajomy wział na swoja firme i mi oddał 19%vat'u) - stwierdziłem ze jak robie dla siebie to robie jak mama kazała.

ogólnie zamknąłem się z ta naprawą w 2500zł (800zł mnie kosztowało zrobienie glowicy- planowanie,wymiana wszystkich prowadnic,uszczelniaczy i panewek wałków rozrządu)

szokda ze na 3 garze jesli sie okaze ze faktycznie np tłok pekniety to bedziesz musiał zdemontowac cały modół z wałkami aby dojść do korby. jak chcesz mogę ci podesłac momenty dokrecania...

no właśnie coś czuję że to będzie jednak tłok, jak byś mógł podesłać momenty dokręcenia to było by fajnie od poniedziałku mam urlop i rozkręcam, postaram się zapodać jakieś fotki jak to wygląda.

Opublikowano

Najpierw rwij beret i pisz co i jak.

Bedziemy radzic.

Uszczelke kup ori z ASO bo w podrobie moze sie trafic zonk i bedzie palic w ...uj oliwy.

Mam wlasnie jutro do rozkminy taki silnik w sharanie

Opublikowano

ja uszcz.pod czape kładłem rainza reszta erling i aso.

zrób na poczatek strate cisnienia ja wyzej pisałem... sprezone powietrze w cylinder i słuchaj gdzie ucieka...ale na 100%masz tłok pekniety. jak zdejmiesz czape to spr gładź cylindryczną.. zapodaj foty i bedziemy mózdzyc w którym kierunku iśc...

Opublikowano

a jeszcze takie pytanie czy jak np. kupię drugi silnik z oznaczniem BRE, to podejdzie on bez problemu? czy wiązkę trzeba przekładać i coś rzeźbić? bo może trafi mi się okazja i za 2000zł bym miał taki silnik tylko czy on podejdzie.

Opublikowano

BRE i BNA to to samo :)

Opublikowano

czyli tylko przełożyć i powinno pójść pod moją wiązką ?

czymś muszą się różnić skoro inne mają oznaczenia?

Opublikowano (edytowane)

różnią sie moca..

BNA to 136KM rok produkcji i montażu w A4 - 8/2004 - 10/2005 (szybko z niego zrezygnowali) a jego zamiennik to BRF-136KM lata 11/2005 - 6/2008

BRE to 140KM rok produkcji i montażu w A4 - 10/2005 - 6/2008

instalacja bedzie pasowała napewno (niemozliwe zeby robili cos co ma inne podłączenie) podzespoły bedą te same.jedynie kolektor ssący - z kalapami lub bez (nie wiem które maja ktore nie, ja np u siebie je powyrywałem w cholere), koło zamachowe podejdzie ci napewno... ogólnie - ja bym brał. TYLKO... ciekawe jak długo leży i czy jest sprawny (cisnienia sprężania i czy nie był rozbierany.)

Edytowane przez SotoM
Opublikowano

tez tak myslałem jak straciłem kompresje na 4tym kotle... cena uzywki silnika za 7500pln zmobilizował mnie do weryfikacji... i całe szczęście...

np z tego co widze na intercarsie to głowica AMC jest ta sama dla silnika BRD i BNA

z tym 7,5k to chyba troche przesada. Spokojnie za 4-6 mozna dostac dobry motor.

Opublikowano

Krzychu owszem są za 4 ,5,6 koła silniki...ale nie wiesz co kupisz -jak byłem na etapie remontu silnika (to było 2lata temu) to na alledrogo były tylko 2 silniki BRD 1 za 7100zł a drugi za 7500zł.

bardzo dużo widziałem/przerobiłem i sie nasłuchałem ludzi jakie mieli przeboje z za***istymi używanymi z małym przebiegiem silnikami z całym szczęsciem z gwarancja rozruchową - tak były dobre ze sprzedający sam przyjeżdżał i demontował sobie z samochodu...

a po za tym nie mowa jest tu o BRD a BNA wiec nie śmiećmy... :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...