Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działający abs


Stepel66

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Koledzy ! Posiadam audi a4 b5 silnik 2,5 tdi AKN. Kupiłem to auto niedawno i muszę je doprowadzić do kultury po poprzednim właścicielu, problem mam następujący: ABS i ASR nie działa, wyrzuca cały czas błąd czujnika obrotów prawego koła, czujnik wymieniłem, sprawdziłęm na nim oporność, chociaż stary też wyglądał na dobry, odsunąłem go na 0,7mm, zębatkę wyczyściłem, przewody na przejście sprawdziłem i dalej abs nie działa, wystarczy na włączonym zapłonie skasować błąd wyjść z grupy abs i wejść od nowa i błąd się pojawia na nowo. Dodatkowo na silniku w błędach pojawia się błąd już nie raz opisywany na forum jak przeglądałem 18057 z błędem komunikacji ze sterownikiem abs, którego nie da się skasować. Zaraz po zakupie audiczki podpiąłem vaga i porobiłem także testy i na teście licznika kontrolki abs nie było, od asr jest kontrolka. Poprzednik audi wylutował diodę od abs z licznika jak się okazało po rozebraniu, ale dlaczego nie mam błędów na fisie? Posiadam pełnego fisa. i dlaczego kontrolka od asr nie jest włączona cały czas skoro nie działa i nie reaguje na przycisk? Z góry dziękuję koledzy za pomoc, jestem nowy na forum i proszę o wyrozumiałość. :) Poniżej wklejam linki z zrzutami z vag-com-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś pewien, że czujnik ABS w przednim kole się reguluje? Nie wydaje mi się, chyba dobija się go gumowym młotkiem do oporu. Zastanawia mnie jak ty tam włożyłeś szczelinomierz.

Poza tym przydałoby się sprawdzić sam sterownik ABS-ASR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic się nie dobija młotkiem .A już napewno nie do oporu. Szczelina ma być 0.6-0.8mm

Edytowane przez jacek70
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy jesteś pewien, że czujnik ABS w przednim kole się reguluje? Nie wydaje mi się, chyba dobija się go gumowym młotkiem do oporu. Zastanawia mnie jak ty tam włożyłeś szczelinomierz.

Poza tym przydałoby się sprawdzić sam sterownik ABS-ASR.

Tak, jestem pewien kolego, że się go reguluje, bo po wciśnięciu go do końca obciera o zębatkę, a tak być nie może. jak zdejmiesz zacisk z klockami i mocowanie zacisku to tarcza ładnie schodzi i masz dostęp do tego aby włożyć szczelinomierz. A jak mogę dokładnie sprawdzić sterownik? Bo nie chcę w ślepo kupować drugiego, bo może się okazać, że to nie to, dodam, że łączę się z nim bez problemu vag-com i vcds , we wszystkie bloki pomiarowe wchodzę, lecz przy robieniu testu wyrzuca błąd i się rozłącza. A co do dobijania czujników gumowym młotkiem to bym się nie zgodził do końca, ponieważ czujnik ma w środku taki drucik niewiele grubszy od włosa, jak on się przerwie to pozamiatane. Jak nie chce wejść to lepiej jego gniazdo wyczyścić papierem albo czymś co uda się włożyć :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tobie pokazuje że to prawy przód, czy się mylę? (http://images68.foto...d8e72366f09.png) To po co zmieniałeś z tyłu. Tylne rzeczywiście się reguluje. Co do pobijania młotkiem, nie powoduje to większej szkody pod warunkiem delikatnego użycia młotka. Robiłem kilka razy.

Kolego jacek70 najpierw przeczytaj post, zapoznaj się ze zdjęciami potem komentuj. Mam wrażenie że po prostu nabijasz posty a nie pomagasz.A od tego jest to forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak pokazuje przód i z przodu zmieniałem, coś źle musiałeś doczytać kolego i zauważyłem też swój błąd w pierwszym poście, że nie napisałem iż chodzi o przednie prawe koło :) Czyżbym miał sterownik uwalony? Nie mam błędów na fisie, co mnie dziwi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze sam sterownik, powinien on być pod tylnym fotelem na środku.

Konkretnie rozchodzi mi się o złącze i kable, należałoby je przemyć środkiem do złącz elektrycznych (tylko nie czasami WD-40).

Można równie podobnie poczynić ze złączem od pompy. Dobrze byłoby podmienić sam sterownik. Może to być sama pompa ale nie dramatyzujmy. Sprawdź najpierw to co powiedziałem wcześniej.

Edytowane przez Alfi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem problem ze wczesnym załączeniem abs'u na samym pedale hamulca. Miałem dobijjać młoteczkiem celować na nowym czujniku, w końcu został zakupiony dystans czujnika, ponieważ stare są nie do uzytku, ustawił się, i aż miło. Też żadnego błędu nie było. Powodzonka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy :) Od rana wezmę się za robotę, odnajdę sterownik i przeczyszczę wszystkie łączenia przewodów i dam znać czy pomogło :)


Przeczyściłem wszystkie styki i kostki, ale nic nie pomogło, błędy nadal wyrzuca takie same, czyli pewnie sterownik do wymiany? Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. to sprawdze, bo przyprowadziłem taką na handel tyle, że tam mam abs esp a u mnie jest abs asr, to pewnie będzie się różnił, ale spróbuje podmienić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...