Skocz do zawartości
IGNOROWANY

AGR niska temperatura silnika, termostat wymieniony


Trochim49

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych Klubowiczów!

Mam pewien problem ze świeżo kupionym audi a4 b5 1,8 arg-czyste pb. Czytałem wszystkie tematy na tym forum związane z tym problemem ale niestety nie potrafie ich sensownie odnieść do mojego przypadku. Postaram się dokładnie opisać problem.

Po kupnie wracając do domu (100km) zauwazyłem, ze w trasie wskaznik temperatury pokazuje ciągle poniżej 90 stopni. Na postoju wskazówka staje dęba i jest to wspaniałe 90. Ok-Termostat do wymiany. Nastepnego dnia został założony termostat verneta,( wcześniej włożony był wahler). Nadal to samo. Potem termostat od mojego kolegi z audi też 1,8 (nie znanej marki), nadal to samo. Termostat verneta kupiony w sklepie wymieniłem na nowego wahlera i... nadal to samo. Przy temperaturze powietrza 30 stopni C silnik caly czas ma około 90 w trasie, temp spada do 70 i ponizej kiedy tylko zrobi się chłodniej (20 stopni temp powietrza i mniej). Ok, Myslę sobie czujnik. Widze ,że mam tylko jeden zielony czujnik 4pin, drugie gniazdo jest zaślepione. Ide do kolegi widze dwa czujniki za silnikiem-jeden 2 pin drugi 4pin (czarny)-zabieram ten drugi i wkładam do siebie. Nadal to samo.

Dodam jeszcze, że na climatronicu pokazuje mi na kodzie 49 to samo co pokazuje wskazówka na blacie, kod 51- ładnie wzrasta i utrzymuje się na 90 więc wnioskuje ze silnik jest dogrzany i termostat jest ok. Wina czujnika? W dokumentach które dał mi sprzedający widnieje wymiana jakiegoś czujnika temp kilka miesięcy temu. Jestem tą sprawą już dość mocno poirytowany.

Dziękuje każdemu kto zechciał przeczytać mój post i z góry bardzo dziękuję za udzieloną pomoc.

Edytowane przez Trochim49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kolego na dwa termostaty wahler uznali reklamacje kupiłem oryginał do tdi 130 zł i mam spokój termostat to loteria .Jeżeli temperatura spada no wolnych obrotach to wina termostatu ma być 90 stopni i tyle też mam w domu przepięknego AGR z oryg przebieg 150 tyś i trzyma równo 90 stopni

Edytowane przez goldi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wody do wymiany.

Ale kup ori w ASO

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie jest mój pierwszy samochód, termostaty wymieniałem już wiele razy w życiu ale jeszcze czegoś takiego żeby 4 pod rząd były wadliwe nie widziałem. U mnie na wolnych obrotach wszystko wygląda wręcz odwrotnie bo temperatura rośnie do 90stopni. Czy dobrze rozszyfrowuje kody climatronica?

Edit:

Dev dziękuje za odpowiedź. Ile będzie mnie mniej więcej kosztowała taka przyjemność?

Edytowane przez Trochim49
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie termostat tylko czujnik wody swiruje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy jak temperatura spada czy weze idace do chlodnicy sa cieple i bedziesz wiedzial co jest nie teges :) jezeli zimne a temperatura spada to czujnik a jezeli cieple to termostat proste :) no i jezeli wziales dzialajacy czujnik w innym aucie do swojego i pokazuje zle no to raczej nie czujnika wina ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za link. Który z tych bulbulatorów to ori? Jakiej marki są montowane? Nie widze tu producenta: OEM/ Audi VW.

Zobacz czy jak temperatura spada czy weze idace do chlodnicy sa cieple i bedziesz wiedzial co jest nie teges

Temperatura spada podczas jazdy więc trudno to uchwycić chyba.. węże i tak już będą ciepłe jeśli raz przepłynie przez nie gorący płyn po otwarciu termostatu. Myle się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas jazdy sprawdz to co podaje klimatronik i to co masz na VAGu (liczniku)

Jak spadnie na blacie a na klimatroniku nie to sprswa jest jasna, uwalony czujnik wody.

Kupisz nowy w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Było sprawdzane, W takim razie czujnik do wymiany. Dziękuje bardzo wszystkim za odpowiedzi! Wymienie go i zdam relacje.

Mógłby mi ktoś jeszcze tylko wyjaśnić od czego zależy czy ma się dwa czujniki na tym trójniku czy jeden? Oba są od temperatury płynu chłodzącego? Zależy to od oznaczenia silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ze względu na to, że w okolicy nie mam nigdzie autoryzowanego serwisu ani możliwości kupienia ori czujnika założyłem polecany przez wielu-najlepszy jaki mieli w sklepie motoryzacyjnym czujnik firmy EPS. Dodatkowo samochod został podpięty pod komputer- zero błędów. Efekt- żaden. Nadal ta sama sytuacja. Jako że teraz jest chłodno wskazówka nigdy nie pokazuje 90 stopni.

Jakieś pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...