Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Prośba o ocenę logów 1.9 tdi AVF@160 KM & 360 NM


arek982

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto ma wirusa na 160 kucy i około 360 niutonów. EGR zaślepiony.

Turbo przeładowuje, ale zastanawiam się czy przyczyną tego jest coś innego niż zasyfione łopatki, bo wg. mnie sztanga chodzi całkiem ok.

Dodam jeszcze, że auto wpada w wibracje(takie mrowienie budy) podczas butowania w okolicach 1600 i 2000 rpm. Im wyższy bieg tym bardziej to czuć. Podejrzewam podporę wału, ale ostatnio zastanawiam się czy to czasem nie wina pompek.

Może ktoś coś wywnioskuje z logów. Jak coś brakuje to doślę. Logi robione na 4 biegu.
Pozdrawiam.

DYNAMICZNE:
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_232266.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_232267.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_232268.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_232269.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_232270.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_232271.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_232272.html

BASIC SETTINGS:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_232262.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_232263.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_232264.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_232265.html

STATYCZNE:
Grupa 018: http://vaglog.pl/log_232261.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log_232260.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log_232259.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log_232258.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log_232257.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log_232256.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log_232255.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_232254.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log_232253.html

Edytowane przez arek982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób porządnie logi bo z tego ciężko coś odczytać !

Przede wszystkim każdy kanał osobno i zrób statyczne i dynamiczne na 4 biegu od 1500 do 4000 obr.

Zrób te kanał 08.

Na chwilę obecną mogę powiedzieć że masz ogromne przeładowanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz trochę za dużo koksu dowalone z dołu przez co czuć wibracje w przedziale który podałeś 1600-2000obr.

Nie podoba mi się też wskazanie MAP sensora, albo jest uwalony albo źle skalibrowany w sofcie.

Na początek podaj jakie ma oznaczenie MAP sensor

Edytowane przez Jarol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy na zgaszonym silniku kluczem płaskim np nr 14 da się sztange jeszcze trochę popchać do dołu. Moje przypuszczenia: koksu masz dużo, ciśnienie w sprężarce nie małe, sprężyna w gruszce nie daje rady przestawić kierownic przez syf który w niej jest.

Mam podobną sutyację i zbieram się na wyjęcie turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprostuję jeszcze, że drgania występują mniej więcej od 1450 do 1550 oraz od 1900 do 2050.

Zauważyłem jeszcze że jak przegonie auto po trasie, to wpada w tryb awaryjny o wiele później, zwłaszcza na wyższym biegu, czyli turbo jednak zasyfione :-(
Ten koks to rozumiem że za duża dawka paliwa? Możecie powiedzieć na którym logu to widać?

MAP sensor mam taki:

https://www.dropbox.com/sc/lky98c9eqbc6sdf/AADe-4BXaJyiw2t1hqCIUjlta

i jeszcze dorzucę wykres z hamowni, prośba o ocenę:

https://www.dropbox.com/sc/a1e9vvoy2fspqwt/AAATNn6AcV2ukw7GXzSyGrAta

Macie pojęcie kto może poprawić mi ten soft(oczywiście po czyszczeniu turbo)? Najlepiej z zachodniopomorskiego i jakie mniej więcej koszta tego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Map sensor masz prawidłowy ale dziwne jest że na wolnych obrotach ciśnienie w dolocie jest o około 110mbar większe niż atmosferyczne.

Powinny być zbliżone do siebie.

Może w sofcie coś jest namieszane i dlatego map sensor zawyża.

Zacznij od wgranie seryjnego softu i zrób jeszcze raz logi.

Jak chce to mogę Ci podesłać seryjny soft.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłać mi możesz, dzięki :-) Chętnie sprawdzę jak auto chodzi na "fabryce"

Ale jak to wgrać? Chyba nie przez zwykły kabel?

A jak wykres z hamowni? Nie za duży moment? Może to powód tych wibracji?

I co z tym koksem? Który log to stwierdza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie wgrywałeś nigdy softu do sterownika to raczej się w to nie baw bo uwalisz sterownik i będziesz miał problem.

Co do wykres to dół jest mocny 350Nm przy 1800obr to dość sporo.

Jak jest właśnie taki za mocny dół to najczęściej czuć drgania przy niskich obrotach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I co udało się coś ustalić? Ciekawy jestem

Turbo wymieniłem na regenerowane, stare uległo awarii, zginęło w okolicach 3500 obr. na 2 biegu :-O

Na regenerowanym niewielkie przeładowanie, o ile mogę wierzyć map sensorowi, muszę kupić i podłączyć analogowy manometr, wtedy będę miał diagnozę czy czujnik jest ok.

Ewentualnie zastanawiam się nad przykręceniem na gruszce, logi i wnioski.

Z braku czasu pewnie mi to zajmie trochę, ale jak doprowadzę doładowanie do ładu zamierzam poprawić program i nie koniecznie w okolicy, bo w Szczecinie nie ma w czym wybierać :-(

Logi z "nowym" turbem:

4 bieg pod górkę:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_235641.html

4 bieg na w miarę prostej drodze:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_235643.html

Dla zainteresowanych Sprint:

Grupa 011: http://vaglog.pl/log_235642.html

Jakieś sugestie?

Edytowane przez arek982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli map sensor jest sprawny i tyle turbo ładuje to masz spore przeładowanie i turbosprężarkę znów ukręcisz i to dość szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie pomogę, mam podobny problem, auto po programie i też drgania na 5 biegu w oko,icy 1600 - 1900 obrotów. Na innych biegach ok. Na razie nie mam pomysłów.

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...