Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[140km BPW] Żółta kontrolka DPF


warmachine

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :D Od wczoraj świeci się kontrolka żółta od DPF. Przejechałem dzisiaj 20km w jedną stronę ok.2500 obrotów i tyle w drugą stronę i nie zgasła. Co w takim razie robić i czy wg mogę jeździć z taką kontrolką. PS: Te pierydolone DPF :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak się cegiełka nie chce wypalić i ze świecącą ikoną DPF-a będziesz jeździł długo, to się w końcu zapekluje na amen :decayed:

Podłączaj kompa , sprawdzaj błędy , może to wina czujnika różnicy ciśnień, temperatury chłodziwa, sondy lambda, albo któregoś z trzech czujników temperatury spalin na wydechu :naughty:

Niesprawność EGR-a i klapy gaszącej też może skutkować brakiem warunków do wykonania regeneracji filtra :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek ma rację.

DPF nie zregeneruje się gdy brak jest warunków do jego regeneracji lub są błędy w sterowniku silnika.

Często padają wężyki czujnika różnicy ciśnień. Ostatnio miałem przypadek że kuna je zjadła :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, błędów silnika wykryto jeden, są to 2 wtryski na -, lecz są jeszcze dobre i nie będę na razie ich wymieniał. Wykonałem regenerację DPF z 82% na 0% i kontrolki zniknęły, a szarpanie (pchanie takie) to możliwe, że jest to wina zawieszenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie ma nic wspólnego z DPF-em.

Jednak ni jak nie mogę sobie wyobrazić co chciałeś powiedzieć mówiąc "szarpanie (pchanie takie)" .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawieszenie nie ma nic wspólnego z DPF-em.

Jednak ni jak nie mogę sobie wyobrazić co chciałeś powiedzieć mówiąc "szarpanie (pchanie takie)" .

W innym temacie pisałem o tym zjawisku. Prawda, że DPF nie ma nic wspólnego z szarpaniem, lecz włączeniem trybu awaryjnego (brak mocy). Szarpanie przy przyśpieszaniu może być spowodowane zawieszeniem (w innym temacie ten wątek), przy raptownym przyśpieszaniu silnik podnosi się do góry i lekko opada, nie wiem jak fachowo nazwać to ale większość będzie wiedziała o co chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz to że silnik sobie chodzi w komorze silnika to normalne. Istotne aby nie chodził za bardzo. Za tą sprawę odpowiedzialne są poduszki silnika.

Teraz kwestia czy silnik chodzi za bardzo na poduszkach bo one są uszkodzone czy sam silnik ze względu na usterkę za bardzo się "telepie".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czytam o Twoim "szarpaniu" i pasuje mi to do mnie przed wycięciem dpf'a podczas przyśpieszania 1880-2100 obr auto szarpało, lub gdy auto było zimne trzepało całym autem jak na karuzeli, teraz po wycięciu dpf'a problemy znikły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli ktoś pisze o "szarpaniu" to ja kojarzę to z pracą np. sprzęgła. Wiadomo że gdybym sam wsiadł do samochodu to by się większość tych objawów wyjaśniła.

Po tych opowieściach domyślam się że chodzi o typową nierówną pracę silnika przy przyśpieszaniu.

Czy tak?

Jeśli tak to na taką pracę silnika a nie zawieszenia może mieć wiele rzeczy np. EGR, przepływka, klapa gasząca, turbina - wymieniłem w kolejności od której bym zaczął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...