Skocz do zawartości
IGNOROWANY

a4 b5 1999r 1.9 TDI AHH lekkie szarpanie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Od pewnego czasu zachodzę w głowę co może być przyczyną nieregularnego utykania na jeden z cylindrów, po odkręceniu łącznika kolektora wydechowego z EGR'em słychać nieregularny, ale za każdym razem jednakowy "ciach" jakby nie dopalił mieszanki ( głośniejszy wydech) i w tym czasie wskazówka podskakuje o jakies 0.5mm na wolnych obrotach. Dzieje się tak czasem raz na 2-3 sek a czasem i ze 2x na sek.

Komputer nie pokazuje błędów, dawka dobra, kąty dobre, wtryski sprawdzane, nie leją, ponoć bardzo dobre Z odpalaniem i jazdą nie ma problemów, czasem podczas przyspieszania zbiera się momentalnie, czasem po upływie paru sekund. Przy utrzymywaniu prędkośki również czuć minimalne, ale to bardzo minimalne drganie budą (trzeba na dobrej drodze dobrze się wczuć żeby odróżnić drgnięcie z silnika od zawieszenia).

Wymieniłem szklanki, dałem podkładki pod sprężyny bo myślałem że może niedomykać zaworu któregoś co jakiś czas i przez to by niedopalało mieszanki, ale problem nie ustał, podkładki wyciągnąłem.

Problem raczej leży w tym że raz na jakiś czas dostanie za dużą dawke paliwa której nie przepali. Zauważyłem też większe spalanie, ok. 1L/100km więcej. Autko ma nalatane 220kkm (i jest to realny przebieg) Podejrzewam wtrysk sterujący, może się podwieszać, dodam że na ciepłym silniku targnięcie budą jest o wiele częstsze niż na zimnym (na zimnym praktycznie nie odczuwalne, zarówno jak podczas mocniejszego przyśpieszania, bo wtedy jest zwiększona dawka paliwa i jakoś się to musi gubić).

Rozpiąłem wtyke od cewki wtrysku sterującego, rezystancja wynosi 24.2 Ohma, powiem szczerze że nie do końca jestem przekonany ile ma wynosić ta rezystancja (szukane dość długo po necie i jedni piszą 80-120 Ohm, drudzy 100 Ohm i jak poniżej 90 to kiepsko, a i na opcje ze 14-16 Ohm ma mieć też trafiłem) dlatego prosił bym o konkretną odpowiedź ile to powinno mieć oporu. Mam świadomość że cewka to jedno a podwieszanie się to drugie, ale chciałbym choć samą cewkę wykluczyć.

Ważną ? (lub mniej ważną) informacją może okazać się fakt że a4 jest po chipie ( robionym przez niemca w serwisie ) i podejżewam wymienione zostały oryginalne wtryski. Wyciągałem je ale nie zapisałem numerów no i nie wiem jakie są. Czy rezystancja tej cewki zależy od średnicy wtrysku i nie da się tego jednoznacznie podać ? jak tak to wykręce i sprawdze co to za ustrojstwa tam siedzą.

Druga sprawa, pewnie znajde u znajomego na podmianę sterujący, tylko moje pytanie jaki zamontować żeby był dobry? z jednakową średnicą to na pewno, a czy na coś innego powinienem zwrócić uwagę ? nie gra roli czy to będzie od 1Z czy AFN czy AHF czy innego tylko byle się średnica zgadzała ?

A może macie inne pomysły gdzie szukać jeśli jednak ten sterujący okaząłby się dobry ?

Z góry dzięki za konstruktywne odpowiedzi ;>

Opublikowano

Z wtryskiem to raczej zły pomysł bo co dasz jak nie wiesz jakie masz koncówki to juz sprawa dla bardziej ogarniętego tunera aby ustalić jakie końcówki tam siedzą,szkoda ze nie spisałeś nr ;)

Słuchaj odepnij kostki od skrzynie biegów i daj znać czy pomogło.Zniknie Ci prędkościomierz i światło od wstecznego więc zważaj na to :wink:

Ogólnie to dobry mechanik z kompem powinien ogarnąć Twoj problem.

Opublikowano

Odepnę po niedzieli i opisze co się dzieje. A jeszcze takie pytanko, co spowoduje odpięcie kostki od skrzyni biegów i dlaczego tam może leżeć przyczyna ?

Opublikowano

W sumie trzeba tylko jedną odpiąć tylko nie pamiętam którą ale jak odepniesz obie to nic nie zaszkodzi.

Masz objawy zasyfionego nastawnika,jak odepniesz kostki i dalej będzie to samo to nastawnik jest ok.

Opublikowano

Odpina sie kostkę od impulsatora. A jakie masz napięcie RSW na nastawniku ?

Opublikowano

Więc tak, po wypięciu kostki ze skrzyni chodzi dokładnie tak samo, napięcie na nastawniku nie gra roli bo problem pojawia się nie tylko na wolnych obrotach, tylko wiadomo wyższe obroty, buda drga bardziej, większa bezwładność silnika i mniej odczuwalne.

Po drugie, po odpięciu wtyki od wtrysku sterującego na wolnych obrotach nadal praktycznie tak samo, a na wyższych obrotach kopci, dławi się, ledwie pyrka, ogólnie zdechlak.

Usunąłem błędy kompem. Wg mnie problem polega na podwieszającym się którymś wtrysku, który za długo pozostaje otwarty. Po niedzieli postaram się to sprawdzić i opisać co z tego wyszło.


Jednak to nie są wtryski. Rok temu była robiona głowica po zerwanym rozrządzie (wyskoczyła szklanka i zablokowała wałek). Były robione gniazda i 2 "nowe" zawory. Także winny jest najprawdopodobniej zawór wydechowy. Nie działo się tak od początku, ale dopiero po pewnym czasie. Już 6k km tak drga, ani więcej ani mniej. Myślicie że moze się to dotrzeć ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...