siwusek Opublikowano 20 Września 2015 Opublikowano 20 Września 2015 Witam posiadam audi a6 c5 2.5 tdi oznaczenie silnika AKN Wymieniony filtr paliwa, świece żarowe odpowietrzona pompa, dodam iż paliwo sie nie cofa nie ma bąbli w przewodach. Auto kreci ok 10 sec po czym odpala nie ma efektu falowania obrotów nie wazne czy jest -10 czy +40 auto gry jest zimne ciężko pali. Wiem że był robiony rozrząd i chyba pompa bo jeszcze ma ślady od pisaka na elektronice. Nie mam vaga żeby sprawdzić i zrobić logi. Czy przy wymianie rozrządu pompa może być przestawiona o 1 żabek lub kat wtrysku źle ustawiony? Z tego co ja wiem to kat wtrysku odpowiada za start na zimnym silniku. Jakieś rady?? PS prosze nie pisać pompa na 100%, paliwo ci sie cofa Te rzeczy sprawdziłem
slawinio Opublikowano 21 Września 2015 Opublikowano 21 Września 2015 (edytowane) Jedna podstawowa rada. Sprawdź kat wtrysku na ciepłym silniku. Rozgrzej fure do min. 85 stopni i w BS sprawdź kat wtrysku na kanale 004. Edytowane 21 Września 2015 przez slawinio
siwusek Opublikowano 23 Września 2015 Autor Opublikowano 23 Września 2015 mój vag nie ogarnia tego pewnie wina win 8.1..... ktoś poratuje?
piotrsob1 Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Mało dokładny opis problemu Jak długo jesteś w posiadaniu tego auta ? Jak było 20 st na plusie w nocy to trzeba było tak samo długo kręcić jak teraz , gdy jest poniżej 10 -ciu ? Po odpaleniu puszcza białego bąka z wydechu ? Problem występuje też w pośrednich temperaturach silnika ? Pierwsze co bym zrobił to po nocy sprawdził wskazania temperatury chłodziwa i porównał z temperaturą paliwa i powietrza zasysanego, czy nie ma dużej różnicy , może zawyża temperaturę silnika ? Edytowane 24 Września 2015 przez piotrsob1
siwusek Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 jak jest -10 trza go krecic ok 10s jak było teraz +30 a silnik był zimny kreciłem go ok 5-6 sec auto puszczało biały dymek. Odpalam jade wracam do domu temp + na dworze wsiadam do auta za jakies 3-4 h i cieżko znowu pali. auto było ustawiane z górki pod górke bez znaczenia. Mój vag nie działa jak nalezy Ps paliwo sie nie cofa nie ma powietrza w przewodach
piotrsob1 Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 (edytowane) Auto ma już trochę latek, kilometrów najechane pewnie też Aparatura wtryskowa jest już troszkę wyeksplatowana, ale jak jeździ normalnie, tylko problem z paleniem jest uciążliwy to myślę że sprawę załatwi oszukiwanie temperatury chłodziwa podczas rozruchu silnika. Bo ze względów racjonalnych i finansowych duże remonty a nawet wizyta u tunera celem podniesienia dawek rozruchowych nie jest ekonomicznie uzasadniona Jak Twój Vag pokazuje chociaż temperatury, to zrób taki test , sprawdź jaką temperaturę chłodziwa pokazuje rano, potem odepnij kostkę od czujnika temperatury i do styków w kostce obsługujących G62 podepnij potencjometr 10 kiloomów i ustaw nim temperaturę ( patrząc na vaga ) o 20 stopni niższą niż jest w rzeczywistości . Wyłącz i włącz stacyjkę, poczekaj jak zgaśnie kontrolka świec żarowych i spróbuj odpalić Ja będzie duża poprawa i uruchomi się bez problemu, to wykonaj takie testy też przy innych temperaturach motoru, jak i one będą pomyślne, to napisz , a powiem Ci jak to zrobić by właśnie tak odpalał zawsze, koszt gratów jest śmieszny, potrzeba tyko czasu i trochę umiejętności w czytaniu schematów i lutowaniu kabelków Edytowane 24 Września 2015 przez piotrsob1
siwusek Opublikowano 24 Września 2015 Autor Opublikowano 24 Września 2015 :facepalm: kabelki schematy jezu :D może coś pokombinuję ale juz sie boje. Wiem ze miałem wymieniany czujnik bo mój padniety był ale ten dał mi znajomy i mówił ze jest ok ale jak jest do konca to nie wiem
piotrsob1 Opublikowano 24 Września 2015 Opublikowano 24 Września 2015 To kup coś takiego, działa to na podobnej lub wręcz takiej samej zasadzie : http://allegro.pl/ciezko-pali-bmw-opel-audi-volkswagen-skoda-ford-i5135196082.html Założy Ci to każdy elektryk i problem powinien zniknąć
siwusek Opublikowano 25 Września 2015 Autor Opublikowano 25 Września 2015 nie wiem czy to jest rozwiazanie
piotrsob1 Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 (edytowane) Jak będzie Ci się chciało i wykonasz testy opisane w poście nr. 6, a ich wynik będzie pozytywny, to to gówienko z linka w poście nr . 8 jest właśnie rozsądnym rozwiązaniem problemów z odpalaniem Chyba że śpisz na kasie i masz kaprys żeby było jak Pan Bóg przykazał, to wola Twoja panie, możesz włożyć nawet parę tysi w remoncik pompy wtryskowej wtryskiwaczy , albo chociaż kilka stówek w korektę map startowych Edytowane 25 Września 2015 przez piotrsob1
slawinio Opublikowano 25 Września 2015 Opublikowano 25 Września 2015 Jak będzie Ci się chciało i wykonasz testy opisane w poście nr. 6, a ich wynik będzie pozytywny, to to gówienko z linka w poście nr . 8 jest właśnie rozsądnym rozwiązaniem problemów z odpalaniem Chyba że śpisz na kasie i masz kaprys żeby było jak Pan Bóg przykazał, to wola Twoja panie, możesz włożyć nawet parę tysi w remoncik pompy wtryskowej wtryskiwaczy , albo chociaż kilka stówek w korektę map startowych No muszę przyznać ze dajesz mu rady godne druciarza , który to chce zatuszować problem a nie go usunąć . To nie prowadzi do niczego dobrego, tylko pogłębia patologie która już istnieje. Z całym szacunkiem ale jak tak "naprawisz" swoje auto to ja bym go nie chciał kupować po tobie.- bez obrazy. Od czego zacząć wydaje mi się już napisałem do zainteresowanego kilka postów wyżej. Piszesz ze zmieniałeś czujnik. Zmieniłeś na oryginał czy jakiś zamiennik? Zamienniki często lubią zle mierzyć . Wykonaj logi , może uda się coś więcej na ich podstawie powiedzieć. Pzdr
piotrsob1 Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 (edytowane) No muszę przyznać ze dajesz mu rady godne druciarza , który to chce zatuszować problem a nie go usunąć . To nie prowadzi do niczego dobrego, tylko pogłębia patologie która już istnieje. Z całym szacunkiem ale jak tak "naprawisz" swoje auto to ja bym go nie chciał kupować po tobie.- bez obrazy. Nie no spoko, nie jesteś pierwszym , który w zaproponowanym rozwiązaniu tego problemu zarzuca mi druciarstwo , powoli zaczynam się przyzwyczajać Ale wytłumacz mi jaki jest sens ekonomiczny w aucie za ok. 10 k PLN, robić inwestycję za kilka tysięcy złotych ( bo tyle będzie kosztował remont pompy wtryskowej i wtryskiwaczy ) tylko dla poprawienia odpalania ? Większość tych aut poza tą przypadłością nie cierpi na inne problemy , jest to wada fabryczna , można ją też poprawić korygując mapy startowe ale to też na siłę można podciągnąć pod druciarstwo , bo fabryka tego nie przewiduje O wszystkich trzech możliwościach wspomniałem koledze powyżej, jego kasa , jego decyzja Rozwiązanie z oszukiwaniem temperatury tylko podczas uruchamiania silnika jest jak najbardziej poprawne z technicznego punktu widzenia działa jak zmiana mapy rozruchowej, nie tuszuje , tylko go usuwa raz na zawsze i do tego jest to jednocześnie najtańsza i 95 % przypadków skuteczna metoda Druciarstwem jest wpinanie w szereg z czujnikiem temperatury opornika na stałe, albo celowe przerywanie obwodu czujnika w celu poprawy odpalania dla łatwiejszej sprzedaży auta Osobiście przerobiłem w ten sposób już kilka leciwych autek, jedno z nich z taką modyfikacją jeździ już cztery lata a zadowolenie ich właścicieli jest bezcenne , większość z nich ze względu na koszty naprawy problemu z odpalaniem nosiła się z zamiarem pozbycia się aut, teraz o tym nawet nie myślą Jak to działa można zobaczyć na filmiku , który kiedyś skręciłem , montując coś takiego w swoim golfie IV 1,9tdi ALH To jest wersja manualna , sterowana paluchem, ale nie ma problemu z automatyzacją, wystarczy wykorzystać brak napięcia na zacisku D+ alternatora , które pojawia się tam dopiero po uruchomienia silnika Edytowane 26 Września 2015 przez piotrsob1
siwusek Opublikowano 26 Września 2015 Autor Opublikowano 26 Września 2015 ja w pierwszej kolejności chce poszukać przyczyne i spróbować ja usunąć potem zaczne bawić sie w oszukiwanie temp przy zapalaniu ale to w ostateczności. Nie mam vaga obecnie wiec lipa z logami
slawinio Opublikowano 26 Września 2015 Opublikowano 26 Września 2015 ja w pierwszej kolejności chce poszukać przyczyne i spróbować ja usunąć potem zaczne bawić sie w oszukiwanie temp przy zapalaniu ale to w ostateczności. Nie mam vaga obecnie wiec lipa z logami Koszt kabla to 30 pln. Stary laptop z xp. Nic więcej nie potrzeba aby zacząć diagnozować furmankę. Natomiast jeżeli chcesz oszukiwać kompa i czujnik temperatury, to najprościej odepnij go . Tańszego rozwiązania chyba nie znajdziesz
piotrsob1 Opublikowano 27 Września 2015 Opublikowano 27 Września 2015 żeli chcesz oszukiwać kompa i czujnik temperatury, to najprościej odepnij go . Tańszego rozwiązania chyba nie znajdziesz To nie jest tanie rozwiązanie, odepnij u siebie na dłużej i pojeździj, a zobaczysz ile wydasz na paliwo
siwusek Opublikowano 27 Września 2015 Autor Opublikowano 27 Września 2015 nie chce druciarstwa czujnik ma działać jak powinien a rozwiazania typu wyjeb to odepnij tamto to nie dla mnie bo ja jeżdzę tym autem i ma być sprawne a nie podpicowane żeby tylko jeździło więc prosze nie dawajcie mi rad jak zrobić coś tanim kosztem zeby tylko działało
siwusek Opublikowano 28 Września 2015 Autor Opublikowano 28 Września 2015 zrobiłem mały test auto dzisiaj nie bylo odpalane wypinam kostke od czujnika temp świece ciągle grzeją i pale po 5-7 sec zanim świece zgasną i co auto pali od szczała czyli wychodzi na to że świece prawie mi nie grzeją jak kostke mam podpiętą ok 2 sec góra i się wyłanczają. oje pytanie brzmi szukać przyczyny w czujniku czy gdzie indziej?
Arturoo Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 Jak masz wypięty czujnik to i świece grzeją bo komputer ma info, że jest zimno i dawka jest również zmieniona przy odpaleniu.
piotrsob1 Opublikowano 29 Września 2015 Opublikowano 29 Września 2015 (edytowane) Aparatura wtryskowa i silnik jest już po części zużyta i przez to masz problemy z uruchamianiem silnika . Jak doprowadzisz wszystko do stanu fabrycznego, to problem minie Nie będę nawet wspominał o innych możliwościach , bo to porządne forum i porządne samochody, tutaj się nie drutuje Przy temperaturze chłodziwa po wyżej sześciu stopni Celcjusza te silniki nie załączają świec żarowych po włączeniu stacyjki , a przed włączeniem rozrusznika, bo przy sprawnym na 100 % silniku i osprzęcie nie jest to do niczego potrzebne Edytowane 29 Września 2015 przez piotrsob1
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się