Allfredzik Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 Witam serdecznie ! Proszę was bardzo o pomoc bo już mam dosyć tej audi .. Otóż posiadam audi a4 b5 1.9 tdi 90 km ze skrzynią automatyczną 4-biegową . Tydzien temu siadło mi wisko, po czym je wymieniłem i udałem się na jazde próbną. Po przejechaniu zauważyłem,że skrzynia mi wariuje , a dokładnie gdy ruszam z miejsca jest ok . Rozpedzam sie do 80 km/h i buh nagle daje gazu obroty rosną a audica ledwo jedzie, zmieni bieg ale jezeli chce przyspieszyc znowu redukuje i czy wiecej daje gazu to obroty rosna a ona prawie ze nie jedzie.. Dzisiaj wracałem do domu to zauwazylem,ze juz nawet ostatniego biegu nie wrzuca .. Dodam ze wymieniałem klocki z tyłu i czy to moze byc problemem ? Wysiadam dzisiaj z auta i dymek zauwazylem z tylnego zacisku wlasnie tam zmieniałem klocki ... Ale czy jakby zacisk się zapiekł to przez to wariowała by skrzynia ? Przed wymiana klocków juz powli tez wariowała ale teraz to już przesada. Olej w skrzyni wraz z filtrem wymienione . Prosze o pomoc...
Arturoo Opublikowano 30 Września 2015 Opublikowano 30 Września 2015 ...zatrzymujesz się kopci się z koła i Cię to nie zastanawia ? ... chyba sam znalazłeś odpowiedź czemu auto nie jedzie
Hezen Opublikowano 1 Października 2015 Opublikowano 1 Października 2015 (edytowane) Ogarnij koło i wtedy napisz co się dzieje ze skrzynią, postaram się wtedy pomóc. Kup jeszcze kabel vag, bo na pewno się przyda sprawdzić błędy w komputerze silnika jak i skrzyni. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 1 Października 2015 przez Hezen
Allfredzik Opublikowano 5 Października 2015 Autor Opublikowano 5 Października 2015 Hamulce ogarnięte , ale skrzynia dalej świruje. Olej w skrzyni nowiutki razem z filtrem, a po podłączeniu Vaga nm ie pokazuje żadnych błędów. Później postaram się dodać krotki filmik z jazdy .
asiczek12 Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Witam, ja mam rownież problem z automatem. Auto podczas przyspieszenia lekko szarpie. Może ktoś zna mechanika który zajmuje sie naprawa automatycznych skrzyń biegów w woj opolskim?
Hezen Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 asiczek12, uzupełnij profil. Bez modelu silnika, roku, o jaką skrzymnie chodzi to można się pytać wróżbity macieja. Opisz szarpanie, kiedy występuje i itp.
Mariusz Pikuła Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Witam. Przyłączam się do tematu. W moim automacie problem jest głównie na niskich biegach i tylko na opcji DRIVE. Przy starcie i stopniowym wciskaniu gazu obroty idą do góry ale bieg zostaje ten sam, aż w końcu wskoczy i szarpnie całym autem. Czasami jest tez tak, że przy starcie na Drive auto nie chce ruszyć aż nagle szarpnie. Kiedy zmieniam biegi normalnie tzn. 1,2,3 wtedy nie skacze. Byłem u kilku niby fachowców i każdy mówił co innego. Jedni żeby wymienić olej, inni żeby reperować skrzynie, kolejni żeby wymienić skrzynie. Sam rozważałem już nawet przerobienie na manual, ale nie wiem co ile kosztuje. Poradźcie co robić, jaka opcja ile orientacyjnie by wyniosła. pozdrawiam
Hezen Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) Uzupełnij profil. Jaki silnik, rocznik auta, jaki przebieg? Szarpania i brak "pełzania" są spowodowane zacinającym się zaworem Lock-up w sterowniku hydralicznym skrzyni. Najlepiej jakbyś podłączył vaga i sprawdził błędy w sterowniku skrzyni. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 21 Października 2015 przez Hezen
Mariusz Pikuła Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 rocznik 1995, przebieg ok. 260 tys. kod silnika jutro sprawdzę.
asiczek12 Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 Rok 2003, przebieg niby 150tys, 3.0 benzyna, multitronic. Podczas jazdy wyczuwalna zmiana biegów, lekkie szarpnięcia, sporadycznie zdarza sie bardzo mocne szarpanie przy wstecznym.
domel060684 Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 witam w moim aucie jak skrzynia przeżuca na ostatni bieg to czuć jakieś walnięcie stuknięcie skrzynia 4 biegowa automat 1,9 110 km sedan 1996 rok
Hezen Opublikowano 23 Października 2015 Opublikowano 23 Października 2015 Nie podpinać się. Zakładajcie osobne tematy dokładnie opisując problem. Asiczek, w multitronikach nie "siedzę" więc niestety nie pomogę. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka
Mariusz Pikuła Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 Byłem u jednego mechanika, który nie specjalizuje się w automatach, jak sam powiedział. Sprawdził samochód VAG-iem, błędów brak. Sprawdził olej w skrzyni, był w normie, w dobrym kolorze. Powiedział, że problem leży głębiej, a on więcej zrobić nie może. Będąc na moim miejscu wymienił by skrzynie na manualną, gdyż automaty w modelach takich jak mój są kiepskie. Narazie pewnie pojeżdżę jeszcze na tej, kiedy problem się nasili zapewne rozważę zmianę na manual. Ode mnie tyle w temacie. Dzięki, pozdrawiam.
Hezen Opublikowano 24 Października 2015 Opublikowano 24 Października 2015 (edytowane) Mariusz, rozumiem że po wbiciu Drive i puszczeniu pedału hamulca skrzynia nie ma "pełzania" na zimnym jak i ciepłym silniku? Opisane przez Ciebie objawy pasują do zacinającego się zaworu lock-up. Jeśli jest w jeszcze dość dobrym stanie to można go samemu zregenerować. Nowy również można kupić. Ten zawór nie przycina się bez powodu - sprzęgo hydrokinetyczne ma już swoje nalatane przez co sypie metalowym pyłkiem który powoduje zacinanie się w/w zaworu. Możesz spróbować wyczyscić sterownik hydrauliczny (kasetę skrzyni, dostępna jest po odkręceniu miski oleju skrzyni) i wymienić zarazem filtr i olej. Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka Edytowane 24 Października 2015 przez Hezen
sasza Opublikowano 27 Października 2015 Opublikowano 27 Października 2015 Rok 2003, przebieg niby 150tys, 3.0 benzyna, multitronic. Podczas jazdy wyczuwalna zmiana biegów, lekkie szarpnięcia, sporadycznie zdarza sie bardzo mocne szarpanie przy wstecznym. jak możesz w multi czuć zmianę biegów? jezeli czujesz zmiane biegów w multi to uwierz że to nie jest multi. A jeżeli czujesz szarpnięcia ciągle przy tej samej prędkości auta to do wymiany któryś z wariatorów (2600 bądz 3600) + łańcuch 1200 + robocizna.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się