Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Moja Strefa Blasku :)


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

rozumiem ze lepiej się tym pracuje nic pędzelkiem

Zacznijmy od tego ze pędzelkiem pracuje sie tragicznie.

Rapidograf nie jest narzędziem doskonałym ale w niektórych sytuacjach to lepsze rozwiązanie.

Opublikowano

nie miałem okazji robić czymś innym także nie mam porównania Jakimś linkiem zarzucić możesz?

Opublikowano

www.diamond.net.pl

Opublikowano

Witam,możesz napisać coś więcej na tematy tej metody z rapidografem, mam właśnie takie odpryski na masce i myślałem że trzeba będzie to malować po całości.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

z odpryskami to u mnie mozesz sie wykazac

Piotrek u Ciebie to nie odprysk. U ciebie to jakas Bomba spadła :D

Witam,możesz napisać coś więcej na tematy tej metody z rapidografem,

rapidograf to tylko narzędzie, bardziej precyzyjne niż pedzelek.

Żeby była jasnośc nie robi on żadnego czary mary i juz odprysku nie ma. Wciąż trzeba wiedzieć jak odprysk usunąć.

Opublikowano

Wiem że jest narzędziem, sam go używałem do rysunku technicznego na kalce, chodzi mi bardziej o samą aplikacje bazy i klaru, później pewnie polerka.

Wysłane z mojego Nexus 5 przy użyciu Tapatalka

Opublikowano

chodzi mi bardziej o samą aplikacje bazy i klaru, później pewnie polerka.

dokładnie tak jak piszesz baza,klar,wycinanie, polerka.
Opublikowano

z odpryskami to u mnie mozesz sie wykazac

Piotrek u Ciebie to nie odprysk. U ciebie to jakas Bomba spadła :D

oj tam sie czepiasz lekkie sito musi byc :P

Opublikowano

oj tam sie czepiasz

Nie czepiam sie, to są fakty :D
Opublikowano

oj tam sie czepiasz

Nie czepiam sie, to są fakty :D

ale wiem ze dowiedze cie maj czerwiec :) juz na 10................%

Opublikowano

a wcześniej nie wpadniesz na bajere? :D

Opublikowano

a wcześniej nie wpadniesz na bajere? :D

do cb zawsze bym zajechał ale wiesz ty zapracowany a ja nie lubie ci d..... zawracac bez sensu :P

Opublikowano

a wcześniej nie wpadniesz na bajere? :D

do cb zawsze bym zajechał ale wiesz ty zapracowany a ja nie lubie ci d..... zawracac bez sensu :P

Zawsze mile widziany ;) Tylko dzwoń i pytaj jak bardzo jestem zajęty ;P

Opublikowano (edytowane)

HEj
JEsteście ciekawi jak wygląda zabezpieczenie nowego samochodu? Tym razem starałem się na zdjęciach pokazać taki prawdziwy zakres tego całego zamieszania związanego z nowym samochodem. 
Poniżej będe wszystko opisywał.

Obalając teorię o nowym samochodzie jako przedmiocie idealnym zacznę od tego, że prawie wszystkie egzemplarze w drodze z fabryki do dilera łapią na lakierze zanieczyszczenia w postaci cząsteczek rdzy. Dzieje się tak dlatego, ze auta często stoją na placu fabryki przez dłuższy czas zanim wyjadą do sieci sprzedażowych. Czasami też zdażają sie cząsteczki pochodzenia bitumicznego oraz osad w postaci pyłu o zabarwieniu zółtym.

Dlatego na wstępie prac auto ZAWSZE przechodzi pełen proces oczyszczenia nadwozia z tego o czym pisałem powyżej. Kolejnym krokiem i moim zdaniem koniecznością jest glinkowanie i dziwi mnie jeśli ktoś tego nie robi na nowym samochodzie. Po glinkowaniu konieczny jest szybki proces delikatnego polerowania pasta i gąbką finiszującą.
Tak, glinka rysuje lakier, matuje i pozostawia po sobie ślady ale tak jak mówiłem to konieczność by poprawnie przejść przez proces zabezpieczenia nowego samochodu.

Do zabezpieczenia tego auta użyłem:

Ochrona lakieru: WILLIAMS F1 CERAMIC COAT + WILLIAMS CERAMIC TOP COAT EXTRA
Ochrona felg i opon: MAX PROTECT UNC-R 1.5 / Good Stuff Black Mamba
Ochrona szyb: MAX PROTECT UGC
Ochrona lamp i reflektorów: Williams Ceramic Coat
Ochrona uszczelek: 1z Einszett
Ochrona tworzyw sztucznych: MAX PROTECT UNC V1
Ochrona wnętrza: 
-kokpit i plastiki: Williams Cockpit matt finish 
-tkaniny: 303 Fabric Guard
-skóra: Colourlock

3_zpsyqe4meed.jpg


GO!
Pianowanko - mix pian ADBL Yeti i BEPS daje super właściwości myjące i super puszystą konsystencje, a przy tym jest bezpieczny dla powierzchni.
4_zpsbqvvgrku.jpg

Myję wlew paliwa zeby potem zabezpieczyc CZYSTY :)
13_zpscamdz28i.jpg

 

Wszystkie szczeliny i zakamarki, podszybie i wycieraczki

14_zpsdhcz4fzv.jpg

14_zpsdhcz4fzv.jpg

 


Po myciu i wysuszeniu auta pod listwami zgarniającymi znalazłem jeszcze troszkę brudu..

20_zpslvjfdrg9.jpg

21_zpsredv7riq.jpg

22_zpsvbsu3mce.jpg

23_zpstmb8ooew.jpg


OK
CZAS sprawdzić jak bardzo salon przyłożył się do porysowania nowiutkiego lakieru ;)

dach..
16_zpsv3pqe4bu.jpg

maska

18_zpscappvs83.jpg

maska:
19_zpsjg3gtegt.jpg

PS Ciężki lakier do fotografowania zarysowań. ALbo nie umiem ;)

Standardowo ultradelikatny lakier na słupkach piano
przed:
24_zpsjjudqgs6.jpg

i po:
25_zps7g8d4e5w.jpg

 

lakier wygladał na całym aucie tak jak na masce. DLatego zrobiłem jednoetapowe polerowanie w technologii onestep. Takie działanie załątwiło sprawę i lakier był juz idealny. Niektóre miejsca jak to na dachu musiałem potraktować mocniejszym narzędziem ;)
2_zpsg4kukocu.jpg


Lakier przygotowany do powłoki wygladał tak:

50-8_zpsslzzgwuj.jpg

50-9_zpspemufjcd.jpg

 

W tym momencie kiedy juz wszystkie niedoskonałości usunałem zabrałem sie za zabezpieczenie lakieru. Wybrałem powłokę ceramiczną WILLIAMS CERAMIC COAT jako bazę i dedykowany CERAMIC TOP COAT EXTRA, który odpowiada z hydrofobowość.

Podkład:
33_zpsy8e8chpe.jpg


Przy użyciu specjalnego aplikatora do powłoki Williams rozprowadzam powłokę po lakierze
39_zps0ycylvwm.jpg

34_zpsqnberfld.jpg

PRzy okazji smaruję równiez tylną wycieraczke z tworzywa sztucznego, na którym powłoka działa doskonale.

35_zpstobtmgfa.jpg

Zawsze zabezpieczam również wnęki w drzwiach. Może przerost formy nad treścią akurat w tym miejscu ale lubie ;)
37_zpsra1hqoue.jpg

37-1_zpsklq3sbon.jpg

Tablicy rejestracyjnej równiez przyda się powłoka. Każdy z NAs wie co owady robią z tablica ;) O teraz będzie się je usuwało przyjemniej

36_zpskiwmwnsr.jpg

 

Teraz FELGI ale zanim felgi to nadkola ;) KOlejna rzecz, która tak często jest pomijana. Bo przecież i tak sie ubrudzi, bo przeciez prawie nie widać, bo bo bo tere fere . DETAILING <3 więc do dzieła :)
Wstępnie zostały wymyte na stanowisku mokrym, teraz ręcznie :)
41_zpseto1do4j.jpg

Zabezpieczenie 303
42_zps79w45dek.jpg

Nadkola skończone to teraz felgi, które wcześniej wstępnie wymyłem na stanowisku mokrym tak teraz je zdjąłem i szczegółowo oczyszczę, odtłuszczę i zabezpieczę powłoką MAx Protect
42-1_zps1kfmoj81.jpg

43_zps0ln7vdxd.jpg

46_zpssr1wdzdu.jpg

felgi - max protect unc-r 1,5 opony black mamba good stuff :)
44_zpskv2jbb5m.jpg

 

Przy okazji oczywiście biżuteria felg równiez zostałą oczyszczona i zabezpieczona powłoką hydrofilową UNC V1
45_zpsqbazrmfe.jpg

 

Czas zamontowac zabezpieczone felgi. Sruby dokręcam jak trzeba a nie "na oko" ;)
46-1_zps1bhglps0.jpg

 

Powłokę równiez zaaplikowałem na grill. Nie było łatwo bo specyficzny element, troszkę upierdliwy ale nie ma złego. A lot of FUN :D
47_zpsyhwo5hxe.jpg

w międzyczasie zauważyłem brudek gdy złożyłem lusterka. Zaawansowany technologicznie patyczek do uszu najlepszym przyjacielem ;)
29_zpsy537oswr.jpg

Zabezpieczyłem równiez gumowe harmonijki we wnękach drzwi

31_zpsdgvrbv93.jpg

 

teraz wlew paliwa:
32_zpsh22poeu3.jpg

TAK, WIEM ŻĘ POD ZDERZAKIEM NIE WIDAĆ I I TAK SIĘ UBRUDZI.  Ja widzę i zrobie co trzeba!

40_zpsz2p81t8g.jpg


Powoli przechodzę do wnętrza zaczynająć od zabezpieczenia uszczelek tak by były nawilżone, odżywione i zabezpieczone. Dodatkową zaletą tego preparatu jest ograniczenie przymarzania - POLECAM, SŁawek ;)
49-4_zpsj31o5ppf.jpg

wyczyscić prawie czyste dywaniki ;)
49-3_zpspy5zo64g.jpg

Zabezpieczenie kokpitu przed promieniowaniem UV jednocześnie nadając mu właściwości antystatycznych.
49-2_zpsznntlofn.jpg

skórzane wstawki potraktowałem Colourlockiem w celu oczyszczenia i zabezpieczenia.
49-1_zpsndyrbmii.jpg

Wyczysciłem pedał ;)
30_zps3o3k9lo2.jpg

Rzut oka na wnętrze

48_zpsf4cnue6r.jpg

49_zpswk9imw4j.jpg

Zabezpieczenie szyb RainX
38_zpsqtyos9ba.jpg

Na koniec jak fura wygląda po zabezpieczeniu. 

1_zpsygngbap5.jpg

50-1_zpsevldfewc.jpg

50-2_zpsh5bn6dof.jpg

50-3_zpsu9gyu09t.jpg

50-4_zpslegjrmbk.jpg

50-5_zps5njpmh4m.jpg

50-7_zpsvlbxz8rv.jpg

50-6_zpsho9zy78y.jpg

 

Jak sami widzicie zabezpieczenie nowego auta nie ogranicz się do otwarcie buteleczki i wylania jej na lakier lub inne elementy. To szereg działań, które mają na celu to aby faktycznie posiadacz wymarzonego auta poczuł, ze ma nowe auto czego nie zawsze doświadczy na salonach ;)
Tutaj jest tylko kilka zdjęć i kilka słów ale prawda jest taka, ze pracując samemu przy tym aucie poświeciłem 30 rzetelnych godzin / 4 dni by wykonać tę realizację zgodnie z detailerską sztuką ! Bo w życiu detailera nie liczy się przelicznik czas/kasa no chyba, że ktoś myśli inaczej niz ja :P

Pozdrowienia koledzy i do następnego :)

Edytowane przez Stich
Opublikowano

Piękna robota i ciekawa relacja! Chylę czoła za ogrom pracy włożonej w nowe i teoretycznie "idealne" auto :wink:

Opublikowano

:hi:

Opublikowano
23 godziny temu, Stich napisał:

Tutaj jest tylko kilka zdjęć i kilka słów ale prawda jest taka, ze pracując samemu przy tym aucie poświeciłem 30 rzetelnych godzin / 4 dni by wykonać tę realizację zgodnie z detailerską sztuką ! Bo w życiu detailera nie liczy się przelicznik czas/kasa no chyba, że ktoś myśli inaczej niz ja :P

+100. Tworzenie relacji przy pracy to dodatkowe kilka godzin. A niektórzy myślą, że to tylko szybkie pstryknięcie fotek...

Robota profi i fajnie że ludzie się decydują na zabezpieczenie auta i wiedzą gdzie to oddać żeby nie być zwiedzionym :)

Opublikowano

Tylko mi zdjęcia przestały działać?

 

Opublikowano

Mi 4 zdj pokazuje tylko

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...