MurzynDDZ Opublikowano 4 Października 2015 Opublikowano 4 Października 2015 (edytowane) Witam, Mam pytanie odnośnie prawidłowego podłączenia zaworu n75 w silniku AHU 90 KM zarówno w Audi A4 B5 jak i Passacie B5. Dużo przeglądałem tematów na ten temat, lecz każdy pisze inaczej, sprostuje ktoś? Dużo osób sugeruje się tym schematem: A drudzy piszą, że prawidłowe podłączenie jest takie: Pozdrawiam i czekam na odpowiedź Edytowane 4 Października 2015 przez MurzynDDZ
lukaszooo Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 Z dołu zasilanie, bok na gruszkę turba, góra do dolotu.
MurzynDDZ Opublikowano 5 Października 2015 Autor Opublikowano 5 Października 2015 Z dołu zasilanie, bok na gruszkę turba, góra do dolotu. Nie rozumiem zbytnio, możesz bardziej sprostować?
lukaszooo Opublikowano 5 Października 2015 Opublikowano 5 Października 2015 opisałem ci który króciec na co wychodzi.
MurzynDDZ Opublikowano 5 Października 2015 Autor Opublikowano 5 Października 2015 (edytowane) Tak może będzie prościej, opisz mi który do czego po numerach jak na zdjęciu: Gruszka i zasilanie to rozumiem ta część? Dziwne jest to dla mnie, że na każdym forum inaczej piszą, niby to połączenie na schemacie i na zdjęciu komory silnika jest dobre... Edytowane 5 Października 2015 przez MurzynDDZ
lukaszooo Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Silnik 1Z i AHU Wiem ze jest strasznie zamotanie z podłączeniem tego zaworu ale kiedys robiłem jakiegos starego golfa 1Z i tak było ok. Aby ogarnąć całe sterowanie trzeba zrozumieć zasade działania zwykłej turbiny z zaworem upustowym która jest nieco inna niz zmienna geometria, sterowanie tych turbin jest niby bardzo podobne a jednak zupełnie inne ponieważ w zmiennej geometrii sterowanie wykonywane jest za pomocą podciśnienie a w turbie z zaworem upustowym to cisnienie w kolektorze dolotowym porusza sztangę a zawór N75 dba o to aby doładowanie było na stałym poziomie. Film ponizej pokazuje zasade działania zwyklej turbiny z zaworem upustowym. Edytowane 6 Października 2015 przez lukaszooo
MurzynDDZ Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 Silnik 1Z i AHU Wiem ze jest strasznie zamotanie z podłączeniem tego zaworu ale kiedys robiłem jakiegos starego golfa 1Z i tak było ok. Aby ogarnąć całe sterowanie trzeba zrozumieć zasade działania zwykłej turbiny z zaworem upustowym która jest nieco inna niz zmienna geometria, sterowanie tych turbin jest niby bardzo podobne a jednak zupełnie inne ponieważ w zmiennej geometrii sterowanie wykonywane jest za pomocą podciśnienie a w turbie z zaworem upustowym to cisnienie w kolektorze dolotowym porusza sztangę a zawór N75 dba o to aby doładowanie było na stałym poziomie. Film ponizej pokazuje zasade działania zwyklej turbiny z zaworem upustowym. Dzięki wielkie za schemat, podłącze zobaczymy jak to będzie się sprawowało Silnik 1Z i AHU Wiem ze jest strasznie zamotanie z podłączeniem tego zaworu ale kiedys robiłem jakiegos starego golfa 1Z i tak było ok. Aby ogarnąć całe sterowanie trzeba zrozumieć zasade działania zwykłej turbiny z zaworem upustowym która jest nieco inna niz zmienna geometria, sterowanie tych turbin jest niby bardzo podobne a jednak zupełnie inne ponieważ w zmiennej geometrii sterowanie wykonywane jest za pomocą podciśnienie a w turbie z zaworem upustowym to cisnienie w kolektorze dolotowym porusza sztangę a zawór N75 dba o to aby doładowanie było na stałym poziomie. Film ponizej pokazuje zasade działania zwyklej turbiny z zaworem upustowym. Wyczytałem, że podobno ten schemat jest z ETKI i nie jest prawidłowy: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1876936.html Kurczę sam już nie wiem, jak to prawidłowo ma być podłączone. :/
lukaszooo Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) Internet ogłupia i to bardzo ..... Gdyby pod kolorem czarnym było napisane BIAŁE to bys myslał ze to białe ????? Popatrz na oba schematy i powiedz czym sie róznia. Radze wziąć sie do roboty a nie dwa dni siedzieć przed kompem zanim spróbujesz zamienić 3 węzyki ...... Edytowane 6 Października 2015 przez lukaszooo
MurzynDDZ Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 Internet ogłupia i to bardzo ..... Gdyby pod kolorem czarnym było napisane BIAŁE to bys myslał ze to białe ????? Popatrz na oba schematy i powiedz czym sie róznia. Radze wziąć sie do roboty a nie dwa dni siedzieć przed kompem zanim spróbujesz zamienić 3 węzyki ...... W sumie masz racje, podłącze tak jak mówisz, zobaczymy co z tego wyniknie Oba schematy różnią się jedynie podłączeniem wężyka od dolotu
lukaszooo Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) schemat niczym sie nie rózni ........ Edytowane 6 Października 2015 przez lukaszooo
MurzynDDZ Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 (edytowane) schemat niczym sie nie rózni ........ Ale na który patrzysz? Twój i ten ze zdjęcia komory silnika są takie same, ale ten drugi szkic wydaje mi się, że się troszkę różni 1: 2: Edytowane 6 Października 2015 przez MurzynDDZ
lukaszooo Opublikowano 6 Października 2015 Opublikowano 6 Października 2015 Napisałe juz wszystko na ten temat.
MurzynDDZ Opublikowano 6 Października 2015 Autor Opublikowano 6 Października 2015 Napisałe juz wszystko na ten temat. Czyli się nie różnią? Może ja jestem ślepy sorka
radixl78 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 (edytowane) Witam. U mnie jest takie podłączenie jak na tym załączonym schemacie i autko śmiga aż miło :-) Gdy podłącze według tego drugiego schematu auto przy 120 km/h wchodzi w tryb awaryjny. Pozdrawiam Edytowane 28 Kwietnia 2017 przez radixl78
radixl78 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 Opublikowano 28 Kwietnia 2017 21 godzin temu, radixl78 napisał: Witam. U mnie jest takie podłączenie jak na tym załączonym schemacie i autko śmiga aż miło :-) Gdy podłącze według tego drugiego schematu auto przy 120 km/h wchodzi w tryb awaryjny. Pozdrawiam Witam. Panie i Panowie proszę o odpowiedz. który wreszcie schemat jest prawidłowy????
radixl78 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Ktoś tu zagląda jeszcze wogóle????
lukaszooo Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Opublikowano 29 Kwietnia 2017 Nie pamietam na 100% ale z tego co mi świta to od dołu dajesz turbo, na bok gruszke a do góry dolot. Jak nie bedzie działać to zamień turbo z dolotem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się