Skocz do zawartości
IGNOROWANY

dziwny hałas - pompa wspomagania czy coś innego


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam
Wczoraj wieczorem umyłem samochód
Dzisiaj rano odpalam, idę otworzyć bramę, wracam, a tu coś hałasuje. Otworzyłem maskę, dźwięk jakby z górnej części silnika, tak jakby z przodu. Pokręciłem kierownicą i dźwięk stał się głośniejszy (tak bardziej przypomina to trykot niż wycie). Pierwsza myśl - coś ze wspomaganiem. Sprawdzam olej - zbiorniczek pełny, chociaż olej trochę już spieniony. W działaniu wspomagania jakiejś różnicy zbytnio nie czułem - jedynie ten dziwny odgłos.
Co to może być? Skąd może być ten dźwięk?

Opublikowano

odkrec korek zbiorniczka plyny wspomagania.krec w lewo do konca pozniej w prawo do konca.powtorz to do momentu az przestanie tyrkotac.masz zapowietrzony uklad.stad ta piana w zbiorniczku.dziwne jest tylko to ze sie bez powodu zapowietrzyl.sprawdz na zimnym silniku stan ww plynu.moze jest go za malo

Opublikowano

A jak napięcie paska klinowego wielorowkowego wygląda u Ciebie?

Opublikowano

quadral20004 dzięki pomogło, przestało hałasować, tylko wyjechałem dwa razy, w sumie ok. 40 km i problem wrócił i tym razem już nie chce przestać hałasować

Opublikowano (edytowane)

no to dziwna sprawa.ale w zbiorniczku znow jest kasza?? wymien plyn na nowy,odpowietrz i zobacz wtedy.jesli uklad zapowietrzalby sie to automatycznie gdzieb bylby przeciek i olej by kapal pod autem.mozliwe ze stary plyn masz,z czasem odstala sie w nim woda i miesza sie z olejem.szkoda zajechac pompe(jak juz jej nie przytarlo)

Edytowane przez quadral20004
Opublikowano

odpowietrzałem 4 razy w serii z odstępem co 30 min. Po dwóch pierwszych płyn był na wysokim poziomie i bardzo spieniony, Po 3 już trochę ucichło, poziom ponad max, ale już dużo mniej bąbli.
Po 4 tak jakby znowu się głośniej zrobiło, płyn niewiele powyżej max i parę bąbli.
Dzisiaj kupię płyn i w środę zabiorę się za wymianę, przy okazji sprawdzę szczelność układu, czy nie ma wycieków.

Opublikowano

jezeli wspomaganie dziala jak powinno to sprawdz sprzegielko na alternatorze

Opublikowano

Witam
Dzisiaj wymieniłem olej wg instrukcji. Odpaliłem aby dokończyć odpowietrzanie, pompa hałasowała ale już ciszej, a z czasem jeszcze ciszej. Ostatecznie jednak delikatnie hałasowała, a w końcowej fazie skrętu głos się trochę nasilał.
Zdjąłem plastikową obudowę silnika żeby obejrzeć przewody i chyba znalazłem szkodnika.
W układzie:
zbiorniczek na olej -->przewód gietki (ten grubszy) --> przewód stalowy -->przewód giętki (ok. 10 cm) -->pompa
zauważyłem niewielkie ślady oleju
okazało się, że na tym ok. 10 cm przewodzie przed pompą zacisk z biegiem czasu i pod wpływem jazdy po nierównych drogach przeżarł się przez ten przewód, powstała niewielka dziura, przez którą pompa zapewne zasysa powietrze.

śmiem twierdzić, że to jest przyczyna tych wszystkich anomalii.


Opublikowano (edytowane)

no widzisz ;) a mowilem ;p tak na przyszlosc,jak bedziesz odpowietrzal to rob to na podniesionych kolach .krecenie w miejscu na szorstkiej powierzchni moze uszkodzic zawieszenie. mi sprezyna pekla w mondziaku sluzbowym ;p

Edytowane przez quadral20004

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...