victor89ck Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 WitamWczoraj wieczorem umyłem samochódDzisiaj rano odpalam, idę otworzyć bramę, wracam, a tu coś hałasuje. Otworzyłem maskę, dźwięk jakby z górnej części silnika, tak jakby z przodu. Pokręciłem kierownicą i dźwięk stał się głośniejszy (tak bardziej przypomina to trykot niż wycie). Pierwsza myśl - coś ze wspomaganiem. Sprawdzam olej - zbiorniczek pełny, chociaż olej trochę już spieniony. W działaniu wspomagania jakiejś różnicy zbytnio nie czułem - jedynie ten dziwny odgłos.Co to może być? Skąd może być ten dźwięk?
quadral20004 Opublikowano 8 Października 2015 Opublikowano 8 Października 2015 odkrec korek zbiorniczka plyny wspomagania.krec w lewo do konca pozniej w prawo do konca.powtorz to do momentu az przestanie tyrkotac.masz zapowietrzony uklad.stad ta piana w zbiorniczku.dziwne jest tylko to ze sie bez powodu zapowietrzyl.sprawdz na zimnym silniku stan ww plynu.moze jest go za malo
kafarek Opublikowano 10 Października 2015 Opublikowano 10 Października 2015 A jak napięcie paska klinowego wielorowkowego wygląda u Ciebie?
victor89ck Opublikowano 18 Października 2015 Autor Opublikowano 18 Października 2015 quadral20004 dzięki pomogło, przestało hałasować, tylko wyjechałem dwa razy, w sumie ok. 40 km i problem wrócił i tym razem już nie chce przestać hałasować
quadral20004 Opublikowano 18 Października 2015 Opublikowano 18 Października 2015 (edytowane) no to dziwna sprawa.ale w zbiorniczku znow jest kasza?? wymien plyn na nowy,odpowietrz i zobacz wtedy.jesli uklad zapowietrzalby sie to automatycznie gdzieb bylby przeciek i olej by kapal pod autem.mozliwe ze stary plyn masz,z czasem odstala sie w nim woda i miesza sie z olejem.szkoda zajechac pompe(jak juz jej nie przytarlo) Edytowane 18 Października 2015 przez quadral20004
victor89ck Opublikowano 19 Października 2015 Autor Opublikowano 19 Października 2015 odpowietrzałem 4 razy w serii z odstępem co 30 min. Po dwóch pierwszych płyn był na wysokim poziomie i bardzo spieniony, Po 3 już trochę ucichło, poziom ponad max, ale już dużo mniej bąbli.Po 4 tak jakby znowu się głośniej zrobiło, płyn niewiele powyżej max i parę bąbli. Dzisiaj kupię płyn i w środę zabiorę się za wymianę, przy okazji sprawdzę szczelność układu, czy nie ma wycieków.
quadral20004 Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 daj znac jak wymienisz i odpowietrzysz
david. Opublikowano 19 Października 2015 Opublikowano 19 Października 2015 jezeli wspomaganie dziala jak powinno to sprawdz sprzegielko na alternatorze
victor89ck Opublikowano 21 Października 2015 Autor Opublikowano 21 Października 2015 WitamDzisiaj wymieniłem olej wg instrukcji. Odpaliłem aby dokończyć odpowietrzanie, pompa hałasowała ale już ciszej, a z czasem jeszcze ciszej. Ostatecznie jednak delikatnie hałasowała, a w końcowej fazie skrętu głos się trochę nasilał.Zdjąłem plastikową obudowę silnika żeby obejrzeć przewody i chyba znalazłem szkodnika. W układzie:zbiorniczek na olej -->przewód gietki (ten grubszy) --> przewód stalowy -->przewód giętki (ok. 10 cm) -->pompazauważyłem niewielkie ślady olejuokazało się, że na tym ok. 10 cm przewodzie przed pompą zacisk z biegiem czasu i pod wpływem jazdy po nierównych drogach przeżarł się przez ten przewód, powstała niewielka dziura, przez którą pompa zapewne zasysa powietrze.śmiem twierdzić, że to jest przyczyna tych wszystkich anomalii.
quadral20004 Opublikowano 21 Października 2015 Opublikowano 21 Października 2015 (edytowane) no widzisz a mowilem ;p tak na przyszlosc,jak bedziesz odpowietrzal to rob to na podniesionych kolach .krecenie w miejscu na szorstkiej powierzchni moze uszkodzic zawieszenie. mi sprezyna pekla w mondziaku sluzbowym ;p Edytowane 21 Października 2015 przez quadral20004
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się