Skocz do zawartości
IGNOROWANY

CAGB z Multitronic drży podczas jazdy na niskich obrotach


KanG

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam A4 B8 (CAGB) 2.0 TDI w Multitronicu od pół roku.

Od początku zauważyłem że auto przy niskich prędkościach w trybie Drive (na sport to nie występuje, bo trzyma wyższe obroty) drży jakby miało za niski bieg. W manualu wystarczyłaby redukcja ale tu nie jest to takie proste. Pierwsze co wymieniłem w aucie to ostatni wieszak wydechu, bo był po prostu roznitowany i klekotał. Widocznie te drgania dały mu w kość.

Może nie jest to bardzo uciążliwe, ale mam wrażenie że trzeba się tym zająć, zanim coś innego wyskoczy.

Zastanawiam się czy przypadkiem przepływomierz nie jest zabrudzony, i źle dobierana jest dawka na niższych obrotach.

Czy ktoś wie jak VCDSem mógłbym zbadać przepływomierz?

A może jakieś inne sugestie ?

Pozdrawiam

Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek,

Mam dokładnie to samo ale do tej pory nie zdiagnozowałem problemu, choć jest to strasznie denerwujące bo jeżdżę głównie po mieście.

Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że przy temperaturze silnika poniżej 70 C na wolnych obrotach, po wrzuceniu P lub N czuję drgania na kierownicy, lewarku i fotelu. Po wrzuceniu R,D lub S, kiedy powstaje lekki opór na mokrym sprzęgle, wibracje ustają.

Błędów brak.

Przyczyn może być kilka:

- koło dwumasowe

- poduszki pod silnikiem/skrzynią

- problem w samej skrzyni (stary olej, wyciągnięty łańcuch)

- problem silnikiem (wtryski, egr, przepływomierz, inne?)

Mechanicy niezależni i ASO mówią, że wszystko jest ok. Kilka osób na tym forum pisało o podobnych objawach, więc może ten typ tak ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotrek,

Mam dokładnie to samo ale do tej pory nie zdiagnozowałem problemu, choć jest to strasznie denerwujące bo jeżdżę głównie po mieście.

Dodatkowo ostatnio zauważyłem, że przy temperaturze silnika poniżej 70 C na wolnych obrotach, po wrzuceniu P lub N czuję drgania na kierownicy, lewarku i fotelu. Po wrzuceniu R,D lub S, kiedy powstaje lekki opór na mokrym sprzęgle, wibracje ustają.

Błędów brak.

Przyczyn może być kilka:

- koło dwumasowe

- poduszki pod silnikiem/skrzynią

- problem w samej skrzyni (stary olej, wyciągnięty łańcuch)

- problem silnikiem (wtryski, egr, przepływomierz, inne?)

Mechanicy niezależni i ASO mówią, że wszystko jest ok. Kilka osób na tym forum pisało o podobnych objawach, więc może ten typ tak ma.

Ja bym na dzień dobry postawił na przepływomierz.

Jak zobaczyłem jaki syf był w filtrze powietrza jak to auto kupiłem, to jest to bardzo prawdopodobne.

Pytanie tylko jak to zmierzyć VCDSem?

P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze odłącz wtyczkę od przepływki i sprawdź czy objawy dalej są.

Odpialem dziś wtyczkę od przepływki i przejechałem sie kawałek. Nie było żadnej różnicy, wiec przynajmniej u mnie to nie to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się że odpięcie przepływki odrobinę pomogło.

Zlogowałem conieco. Czy ktoś może zerknąc na wartości i powiedzieć czy przepływomierz wygląda na zdrowy ?

Test robiony stacjonarnie.

http://www.directupload.net/file/d/4170/rxuzvkkk_pdf.htm


Naprawdę nikt nie pomoże? Edytowane przez KanG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam i jak udało się rozwiązać problem??Bo mam coś podobnego,jak przyspieszam lekko i zwalniam przy 30km/h drży kierownica i coś w kołach /skrzyni /zawieszeniu...[zawieszenie bez luzów]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety dwumas.

Szczęśliwie dwumas do multitronica jest nieco tańszy.

Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 23.02.2017 o 20:02, KanG napisał:

Niestety dwumas.

Szczęśliwie dwumas do multitronica jest nieco tańszy.

Powodzenia

Siemka,mam ten sam problem co ty. a powiedz mi czy na zimnym silniku slyszales jakies dziwne dzwieki, bo w moim przypadku wlasnie z okolic skrzyni jest taki metaliczy odglos, na cieplym tez slychac ale juz nie tak bardzo. No i przy wolnym ruszaniu drży cale auto czasem przy załadowanym samochodzie i przyspieszaniu pod gorke czuć drżenie. Podejrzewam dwumas poduszki silnika albo tlumik

 

Ile wymiana dwumasa ?

Edytowane przez sebagzg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest podobnie. Jadę do skontrolować (obstawiam dwumase albo którąś z poduszek silnika). Na zimnym i właściwie na rozgrzanym silniku występuję buczenie przy niskich obrotach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich.  Bardzo podobnie u mnie a6 c6 2.0 tdi CAGB. 

Drgania wyczuwalne przy wolnych prędkościach ok 30km/h lekkim wyciskaniu gazu (ok. 30%). 

Ostatnio wrzuciłem box - chip tuning. 

Auto dużo lepiej przyspiesza ale te wibracje czuć jeszcze bardziej. 

Mam wrażenie że pojawiają się jeszcze przy prędkości ok 130-150km/h 

Do tego przy puszczaniu gazu czasem słychać jakiś metaliczny chrobot. (niskie prędkości). 

 

Jak myślicie poduszki? Dwumas? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odkopuje temat ale już nie mam siły na wibracje przy zwiekszaniu obrotów(dodawaniu gazu) .wibracje występują juz od malych prędkosci jak wy rozwiązaliscie problem prosze o pomoc 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...