taktuś Opublikowano 13 Października 2015 Opublikowano 13 Października 2015 (edytowane) Witam,Audi A3 1.9 TDi 105KM BKCDo wymiany mam czujnik Halla, czy wymienię go z pozycji zdjętej pokrywy rozrządu ( zaworów) ? Czy potrzeba odkręcać koło zębate wałka rozrządu i zrzucać pasek rozrządu ? editSilnik nie chciał odpalić, błąd 16725 camshaft position sensor. Po obejrzeniu paska rozrządu ( stan i napięcie paska) wykluczyłem przeskok paska zębatego i przestawienie się rozrządu. Wybór padł na czujnik położenia wałka rozrządu G40.Jestem już po wymianie. Pokrywy zaworów nie trzeba odkręcać i koła zębatego wałka rozrządu też.Trzeba:- rozpiąć kostkę czujnika G40 ( w BKC znajduje się za filtrem oleju)- wypiąć gumową rurę dolotu przebiegającej przy górnej osłonie rozrządu- zdjąć górną osłonę rozrządu- odkręcić czujnik G40 ( znajduje się na godz 16 względem koła zębatego wałka rozrządu, śruba fi6 na kluczyk 10)- wypchnąć gumową zaślepkę w stronę skrzyni biegów ( u mnie ta guma przy dotknięciu rozpadła się)- wypchnąć przez otwór po zaślepce czujnikZakładać nowy czujnik w odwrotnej kolejności. Ponieważ paska rozrządu ( który totalnie zasłania ten czujnik) nie zwalałem to trzeba zachować daleką ostrożność przy odkręcaniu i dokręcaniu czujnika bo śrubka może spaść w dół rozrządu - wtedy kiepsko ! Po wykasowaniu błędu auto w końcu odpaliło, zniknęła też nierówna praca silnika na biegu jałowym ( drgawki). Kultura pracy wróciła.Czujnik G40 swag koszt ok 140zł Edytowane 15 Października 2015 przez taktuś
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się