Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wycieraczka tylna


wojtek734

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Zakupiłem dzisiaj używany mechanizm / silniczek do tylnej wycieraczki avant. Mechanizm działa lecz nie wiem jak zrobić żeby działał poprawnie :facepalm: Potrzebuje eksperta :lol:

A więc:

65dgec.jpg

Tutaj widzimy ogólnie rozebrany mechanizm i główną zębatkę odwróconą "do góry nogami". Z dołu owa zębatka ma blaszkę, która po do ciśnięciu do dolnego mechanizmu uruchamia cały silniczek. (ogarnąłem to po 3 godzinach i 2 piwach :grin: )

No i teraz tak, kolejne zdjęcie przedstawia ten właśnie dolny mechanizm pod tą główną zębatką:

29x9200.jpg

zaznaczyłem dwa wystające elementy które dotykają tej blaszki w zębatce

Czerwonym okręgiem z kolorem niebieskim oznaczyłem blaszkę która i tu ważna część problemu:

Robi sobie koło ale nie pełne, zaczyna od początku tej blaszki i kończy wtedy co kończy się blaszka czyli ok. 9/10 okręgu. Wtedy staje no i albo przestawie znowu na początek albo sobie stoi :(:naughty:

Nie wiem na jakiej zasadzie ma to działać, że ona będzie sobie robiła pełne koło czy może silniczek działa w dwie strony?

Jak działa taka wycieraczka? Czemu ona nie wraca czy coś? :wtf::wtf:

Na polskim filmiku pt."jak działa mechanizm wycieraczek" widziałem jak owa zębatka kręci się cały czas w kółko a odpowiednie połówki zębatek czy jak to nazwać nadają odpowiedni ruch w dwie strony. U mnie raczej w koło ta zębatka się nie będzie kręciła :kwasny:

Proszę o pomoc :):)

Pozdrawiam.

Mam pewną wskazówkę: (znalazłem takie coś na necie)

włączenie tylniej wycieraczki (chociaż na chwilę) powoduje podanie impulsu masy na styk nr 2 silnika wycieraczki (57). Natychmiastowe wyłączenie nie spowoduje, ze silnik się zatrzyma, bo na czas pełnego obrotu dostaje "podtrzymanie" masy przez wewnętrzny styk. Jeśli włącznik przy kierownicy znajduje się już w poz. WYŁ, to silnik po pełnym obrocie zatrzyma się, bo wodzik podtrzymania masy znajdzie się również w poz. WYŁ (to ta przerwa na tarczy).

CZYLI jakby to nie mechanizm wycieraczki jest winny tylko manetka która nie daje ponownego impulsu żeby chodziła cały czas tylko jest jakby w pozycji wyłączonej i dlatego wycieraczka się wyłącza? :huh:

Edytowane przez wojtek734
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ło, szybka odpowiedź. No dobra, ale on nie będzie obracał się w koło bo nie ma tego elementu blaszki i staje w pewnym momencie. patrzyłem na internecie, na te zębatki i mają identycznie "uciętą" tą blaszkę na pewnym odcinku :)


I jeszcze nie jestem pewien czy w ogóle manetka działa, BO silniczek włącza się zaraz po włączeniu zapłonu.

Z tego wynikało by że manetka jest ustawiona w pozycji OFF, ale prąd jest cały czas. Możliwe jest coś takiego?

Edytowane przez wojtek734
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam jestem nowy na forum ale na temat tylnej wycieraczki naczytalem się sporo.W moim aucie wygląda to tak ze odlaczajac przekaźnik i manetke wygląda tak jakby silniczek cały czas dostawał napięcie ( słychać jakieś pykanie w silniczku) czy może to być uszkodzony przewód wychodzący z tylnej klapy takie wersje też wyczytałem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...