Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Przekłamania prędkościomierza


kt65c453

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , mam przekłamania prędkościomierza , dokładnie to zawyża mi o 10 km czyli jadę 100 licznikowo a gps pokazuje 90 i teraz pytanko, czy da się zrobić korektę Vagiem , bo wiem że odnośnie spalania pokazywanego przez komputer można wstawiać korekty. Wiem pierwsze pytanie będzie o koła , sa 17 cali 225/45 felga audi , ale krótko , da się zrobić korektę Vagiem , jak tak to jak ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz zły rozmiar opon który stosuje 95% osób na tym forum.

225/45/17 nie jest dobrym rozmiarem.

Standard to 235/45/17 a jego idealnym zamiennikiem jest 215/50/17

Są 3 plusy tego rozmiaru.

1+ Lepsze prowadzenie w koleinach

2+ Większy komfort niż na 235/45/17

3+ Mniejsze przekłamania licznika.

Mam takowy rozmiar i powiem ci że watro.

Przekłamuje mniej więcej o 3-5 km na kilometr.

Wszystko zależy też od danego licznika i programu którym sprawdzasz.

Ogólnie polecam wszystkim 215/50/17 bo warto ( szczególnie na gorszych nawierzchniach).

Ps.

Zerknąłem na Twój profil.

Pod twój silnik jednak proponuję 235/45/17

215 szybko zedrzesz przy tej mocy.

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja rozumiem, chce zostać na tym rozmiarze przynajmniej 2 sezony, dlatego pytanie o możliwość korekty vagiem

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się oriętuję to nie da się zrobić VAG-iem korekty.

Jedynie zastosować szersze opony.

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

235/45 to rozmiar, stosunek szerokości do wysokości, wychodzi na to ze mam włożone (225/45 17) w średnicy większe koła, idąc tym tropem powinienem jechać w zeczywistosci szybciej niż licznik pokazuje a jest odwrotnie, jadę o 10 km wolniej,

A do 235/45 bliżej ma 215/55 niż na 50

http://www.opony.inowroclaw.pl/narzedzia/zamienniki-opon/235_45_r17/

Idąc tym tropem zakładając rozmiar oryginalny będę miał mniejsza średnicę i będzie jeszcze większe przełamanie, dobrze myślę?

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz dobrze.

215/55/17 to ja nie widzę.

Musiałeś pomylić z 16"

Jedynie 215/50/17 i one mają 0,5% mniejszą średnicę do ori 235/45/17

Czyli będą delikatnie zawyżać prędkość od rozmiaru ori który wyżej napisałem.

Sumując będą mniejsze przekłamania licznika niż na orginalnym felunku.

PS. Zgłoś o przeniesienie tematu do Felgi i Opony, poddział Opony bo do elektryki ma się nijak.

Edytowane przez Fido
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz dobrze.

215/55/17 to ja nie widzę.

Musiałeś pomylić z 16"

Jedynie 215/50/17 i one mają 0,5% mniejszą średnicę do ori 235/45/17

Tak mas, racje źle spojrzałem w tabeld, ale nie zmienia faktu to co pisałem wcześniej o moich przekłamaniach

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym raz jeszcze zaproponować ci 215/50/17 ale masz duży silnik więc zakładaj ori rozmiar z wlepki lub coś z palety 18" lub 19 "

Rozmiaru nie polecę bo się nie oriętuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu w Anglii to 19 nie problem ale w Polsce z zawieszeniem 1be bym zgubił i zęby i koła na pierwszej dziurze, zostaje przy tym rozmiarze, 215 to jakoś za wąsko ale jak te z użyję to wpadną ori ale na nich będę miał jeszcze większe przekłamanie ehhh, jak vagiem nic się nie da to zawsze w głowie - 10 i po kłopocie,

ps wq wlepy jaki mam rozmiar kół/felg ??

yql8evu2.jpg

Ps , temat ogólnie chodzi o możliwość zastosowania korekty vagiem a temat kół troszkę zboczył z tematu

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety takie mamy drogi.

Węższych od ori z wlepki nie polecę bo masz sporo pod machą.

Było kupować z takim motorem ???

Teraz musisz pocierpieć.

Coś za coś niestety.

"Abu abu" jak to we filmie "CK Dezerterzy" powiedział kucharz do lojtnanta Kani

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale odbieramy od tematu, ja tam na koła nie narzekam, chodzi mi czy da się skorygować licznik czy tak zostaje,

Wysłane za pomocą Commodore C64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyna opcja to zmiana opon na poprawny rozmiar. Wlepkę opon masz na słupku przy drzwiach. Ta wklejona to wyposażenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ori rozmiar jest mniejszy niż ten co mam (średnica) i przeklamania będą większe

Wysłane za pomocą Commodore C64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myśl człowieku. Jak na oryginalnym rozmiarze, zalecanym przez ptoducenta mogą być przekłamania, skoro to rozmiar wyjściowy? Uparty jak osioł, nic do niego po prostu nie dociera. Dyskusja z Tobą jest bez sensu, bo uważasz się za najmądrzejszego i nikt Ci nic nie może przetłumaczyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.nitroo, dnia 29 Paź 2015 - 05:19, napisał:

snapback.png

Myśl człowieku. Jak na oryginalnym rozmiarze, zalecanym przez ptoducenta mogą być przekłamania, skoro to rozmiar wyjściowy? Uparty jak osioł, nic do niego po prostu nie dociera. Dyskusja z Tobą jest bez sensu, bo uważasz się za najmądrzejszego i nikt Ci nic nie może przetłumaczyć.

Średnica koła ori 235/45 17 " - 643,3 mm

Średnica mojego koła 225/45 17" - 652,3 mm

Więc jeżeli ja teraz mam większe koła niż ori to na każdy obrót koła przejadę większy dystans , a wiec przejadę więcej kilometrów , a więc kolego nitroo z całym szacunkiem do Ciebie ale to jest matematyka z której jasno wynika że mając większe koła jedziesz szybciej, komputer samochodowy nie wie ze mam większe koła i pokazuje prędkość wg oryginału.A u mnie jest odwrotnie , licznik pokazuje więcej niż faktycznie jadę o te 10 km/h a więc na mniejszych kołach będe jeszcze wolniej jechał i te przekłamanie wzrośnie (strzelam ) do 11 km/h. I tu właśnie pomyślałem wiec dlatego sie upieram przy swoim .

Ale mniejsza z tym, dążąc do sedna , natknąłem się na ten artykuł

Zmiana opon to zmiana wskazaĹ licznika - Auto Ĺwiat

i tu cytuje

"Zgodnie z dyrektywą UE, a wcześniej z rozporządzeniem EWG, prędkościomierze samochodowe muszą zawyżać pokazywaną prędkość. Chodzi z jednej strony o względy praktyczne, by kierowca nieświadomie nie popełniał przestępstwa. Z drugiej zaś strony chodzi o kwestie bezpieczeństwa, by nieświadomie nie jechać szybciej, niż chcemy i umiemy. Wartość tego błędu to zazwyczaj ok. 7-10 proc. Musi tak być, ponieważ w niemal każdym aucie dopuszcza się stosowanie kilku różnych rozmiarów opon, których średnica nie jest taka sama. W żadnym wypadku licznik nie może zaniżać prędkości. Chyba że... założymy koła nieco większe, niż zaleca producent auta."

​I zostawmy już ten temat. Ja pytałem czy da sie to Vagem skorygować. Kolega Fido twierdzi że sie raczej nie da więc jak ktos potwierdzi można zamknąć temat i będzie jasne.

Edytowane przez kt65c453
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałbyś zapytać na PW specjalistów od liczników czy się da albo zaczekać aż odnajdą Twój temat i zabiorą głos w dyskusji :)


Średnica koła ori 235/45 17 " - 643,3 mm

Średnica mojego koła 225/45 17" - 652,3 mm

Błąd :exclamation:

Średnica Twojego obecnego koła (225/45R17) to 634,3mm, zaś wzorcowej (235/45R17) to 643,3mm a więc obecnie masz średnicę MNIEJSZĄ o 9mm niż fabryka zaleca!

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

Wg. tego kalkulatora przy 100km/h prędkość będzie zaniżona o ok. 1,5km/h, co w połączeniu z ogólnym - celowym - przekłamaniem licznika na poziomie kilku procent (~5-7km) daje różnicę ok. 10km/h. Przy wyższych prędkościach przekłamania będą coraz większe... :whistling:

PS. Z silnikiem 3.0 standardowo wychodziły auta z kołami 215/55R16 (średnica 642,9mm), opcjonalnie 235/45R17 (643,3mm) :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co strona inne dane ale według twoich danych się zgadza, a na stronie której ja sprawdzałem było odwrotnie stąd moje dążenie do sedna, po raz kolejny dowód ze internet kłamie :)

Wysłane za pomocą Commodore C64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jeszcze czy po przekręceniu kluczykiem w pozycję na zapłon wskazówka prędkościomierza jest dobrze wyzerowana, może ktoś przy liczniku majstrował i jest teraz ponad kreską oznaczającą 0km/h... u mnie wskazówka celuje na dolną część tej kreski :wink:

Generalnie wskazówka mieści się w grubości paska oznaczającego 0km/h, nie jest ewidentnie pod nią.

Przy laczku 225/40R18 (śr. 637,2mm) mam przy licznikowych 100km/h ok. 95km/h wg. GPS

Zrób jeszcze taki pomiar - wyjedź na autostradę nocą, zadaj na tempomacie 100km/h (wg. licznika), następnie skasuj średnią prędkość na FIS i po odświeżeniu jego pomiaru porównaj ją z prędkością którą pokazuje GPS. Różnica odczytów będzie wynikała ze zbyt małej średnicy koła (jakieś 1,5km/h).

Innymi słowy - jeśli miałbyś założone zalecane ogumienie to średnia prędkość z FIS-a (a przy jednostajnej jeździe na tempomacie można ją uznać za swoisty prędkościomierz) pokryłaby się z odczytem który pokaże GPS, bo czujniki w samochodzie są skalibrowane bez przekłamań :)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no już nie będę grzebał, wyjaśniło się i ponoć vagiem zmienić się nie da wiec tnx za burzliwą rozmowę :) Przy liczniku raczej nikt nie grzebał (po za przebiegiem hehe )

pl956whx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...