tom3k.a4b5 Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 Witam, spraw wygląda następująco, jadąc samochodem ogrzewanie raz działa raz nie działa. Opisze wszystko po kolei co już zrobiłem. Spuściłem zupełnie cały płyn z układu. Następnie zalałem na noc nagrzewnice octem (octu nie ubyło więc nagrzewnica szczelna). Na drugi dzień przepłukałem, nagrzewnica drożna. Teraz zająłem się termostatem, wymontowałem go z bloku (przy okazji sprawdziłem czy wirnik na pompie się nie ukręcił, jest w porządku). Termostat wrzuciłem do gara z wodą i zacząłem gotować, nie miałem termometru ale się otworzył, czyli ok. Zamontowałem go z powrotem. Uzupełniłem płyn, odpowietrzyłem układ ściągając wąż z otworem z króćca od nagrzewnicy (stojąc przodem do auta ten po prawej, dalszy od aku), płyn się przelał, układ odpowietrzony (duży i mały obieg). Poziom płynu w normie. Teraz przejdę do sedna sprawy. Jadąc na trasie temp na blacie 90stC, kanał 51 również 90stC, kanał 49 90-95stC. Ogrzewanie działa elegancko. Nagle zaczyna się dziać taka sytuacja, temp na kanale 49 105stC,balat i kanał 51 ok 95stC, wywala mi płyn zaworem ciśnieniowym w zbiorniczku wyrównawczym, poziom spada poniżej minimum, nagrzewnica przestaje grzać. Co dziwne przewód od chłodnicy GÓRNY ciepły, DOLNY zimny. Wiatrak wisko działa, elektryczny również. O co może chodzić? Czy jest możliwe takie coś tak to że termostat się nie otwiera, ciecz nagrzewa się do krytycznej temp. i wywala ją przez zbiorniczek, poziom automatycznie spada i w wyniku malej ilości płynu nagrzewnica przestaje grzać???
15lolo Opublikowano 29 Października 2015 Opublikowano 29 Października 2015 po 1 to termostat nie sprawdza sie w gorącej wodzie, każy ci sie otworzy, o chyba ze totalnie szrot radze zaczać od wymiany pomry. wirnik moze nadpekl ci na osce, a tego nie zobaczysz przez okienko
tom3k.a4b5 Opublikowano 29 Października 2015 Autor Opublikowano 29 Października 2015 po 1 to termostat nie sprawdza sie w gorącej wodzie, każy ci sie otworzy, o chyba ze totalnie szrot radze zaczać od wymiany pomry. wirnik moze nadpekl ci na osce, a tego nie zobaczysz przez okienko w czym mam sprawdzić termostat?
Homiczek Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 pewnie trzeba by obserwować z termometrem jak się rusza w zakresie 50-90. Ale to podmienić najprościej inne problemy - może chłodnica syfem zabita... a jak sie lubisz bawić w hydraulike, to wstawić kawałek węża przeźroczystego w układ nagrzewnicy i/lub chłodnicy aby spróbować zobaczyć czy pompa daje ciśnienie w układzie i czy woda krąży
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się