zaba84 Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Witam.... Jakieś 2 miesiące temu wymieniałem termostat wraz z płynem i już wtedy miałem dziwne wrażenie że silnik długo się nagrzewa ale teraz to chyba nie wrażenie... Więc dziś rano było -3 odpaliłem auto i pojechałem do pracy. Do pracy mam ok 7,5 km, pracuje za miastem, połowa drogi to trasa a połowa to lekki korek i 2 razy światła... Po dojechaniu do pracy (7,5km) temperatura na zegarach niecałe 75 st(kawałek przed kreską pomiedzy 50 a 90st.) Na moje oko coś jest tak, Miałem wcześniej 2.0tdi BRE i szybciutko sie nagrzewał. Miałem też inne diesle i też szybciej się nagrzewały... Co jest nie tak, nadal termostat czy 1.9 tdi tak się nagrzewa? 1
goldi Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 jeśli wszystko jest sprawne to 7-8 km i powinno być 90 stopni jakiej firmy termostat jak czasem wahler to sie nie dziw mi na dwa uznali reklamacje dopiero oryginalny berh i mam spokój termostat to loteria
zaba84 Opublikowano 3 Listopada 2015 Autor Opublikowano 3 Listopada 2015 Dokładnie takiej firmy jak piszesz... Whaler. Czyli lipa z termostatem na to wychodzi.... mówie do pracy mam równe 7,5 km spod domu pod bramę firmy. Rano i tak zanim odjadę to auto chwile pracuje bo musze wyjechać pozamykać bramy itp... i jadę nieraz trafię jeszcze przejazd kolejowy to i stoję .... A odkąd temperatury są 0 lub poniżej to tych 90st nie osiągam jak jadę do pracy ....
goldi Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Mi dwa wahlery trzymały temperature 90 stopni ale co z tego jak odległość nagrzewania do tej temperatury w zimę wynosiła 15 km przy ogrzewaniy na ustawionym na 21 stopni za oryginał dalem 130 zł
audicoman Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Po takim dystansie powinien złapać 90, po ilu km łapie 90? Mojego ojca AWX też za bystry w rozgrzewaniu nie był, gdy temperatura była poniżej 10 stopni na dworze to potrzebował 5-6 km żeby się rozgrzać, zimą 10, przy dużych mrozach rzędu -20 to nawet 15 km. Nie wiem czy wiesz ale audice mają elektryczną nagrzewnicę która w temperaturach poniżej +5 dogrzewa płyn chłodniczy oraz ogrzewa kabinę kierowcy
turzol Opublikowano 3 Listopada 2015 Opublikowano 3 Listopada 2015 Nie wiem czy wiesz ale audice mają elektryczną nagrzewnicę która w temperaturach poniżej +5 dogrzewa płyn chłodniczy oraz ogrzewa kabinę kierowcy To prawda, ale tylko wersje z silnikami wysokoprężnymi bez fabrycznego ogrzewania webasto. Ja mam AVF i fabryczne webasto i nagrzewnicy elektrycznej brak.
sssV Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 W poprzednim aucie zalozylem nowego wahlera i po miesiacu zonk - nie nagrzewa sie. Kupilem nowy, rozebralem, termostat w kawalkach - pekl. Zalozylem nowy i dalej lipa, 90C dopiero po 20km jazdy. Kupilem nowy w aso za 4 razy tyle, zalozylem i temp robocza po 3-5km. Nie warto na tym oszczedzac.
Duch^ Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Niestety awx szczególnie z wyłączonym egr zanim się nagrzeje do 90C to mija spokojnie 7km.
zaba84 Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 Dziś jadąc do pracy złapał mnie przejazd i trochę postałem i łącznie trasa do pracy zajeła mi ok20min to temperatura była kawałek przed 90st ale nie 90. Egr-u nie mam zaślepionego wszystko jest fabryczne... Mówicie o jakimś dogrzewaczu? Gdzie on się znajduję ?
audicoman Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Spróbuj wyłączyć przycisk ECON na klimatroniku.
zaba84 Opublikowano 4 Listopada 2015 Autor Opublikowano 4 Listopada 2015 Czyli wtedy klimatronic bedzie działał na auto ... I od czasu do czasu moze sie załączyc sprezarka klimy czy tak?
staniek Opublikowano 4 Listopada 2015 Opublikowano 4 Listopada 2015 Klima w niskiej temp Ci się nie załączy (nie pamiętam już chyba poniżej 5stopni), ale żeby działała ta elektryczna nagrzewnica to musisz miec włączoną klimę (na econ nie działa). Tyle,że według mojej wiedzy, ta nagrzewnica nie ogrzewa płynu chłodzącego, a jedynie przyspiesza nagrzewanie wnętrza (ogrzewa powietrze). Odnośnie problemu to na 99% termostat, kup ori, ewentualnie BEHR'a.
1977andrzej Opublikowano 7 Listopada 2015 Opublikowano 7 Listopada 2015 Kolego zaba 84, wg. mnie to jest normalne. Szybkosc nagrzewania zalezy tez od stylu jazdy, a wiadomo, ze zimnego TDI nie powinno sie mocno traktowac. Dodatkowo jesli mocno ogrzewasz kabine ustawiajac np 25st to tez silnik dluzej sie bedzie nagrzewal. Ponadto niektorzy wyjezdzaja z cieplego garazu, a inni parkuja pod chmurka..to tez sie liczy. Wiec jesli ktos mowi, ze jemu sie nagrzewa do 90st po 7km, to tak naprawd musialby podac Ci powyzsze warunki zebys mogl to odniesc do swojego auta, a i tak wiadomo, ze to nie laboratrium i kazdy silnk jest troche inny bo inne jest np. zuzycie, olej, itp. itd. Ja u siebie osiagam 90st. nawet po 10km, jesli zaraz po wyjezdzie spod domu jade stala predkoscia 90-100km/h na 6 biegu. Mam tu namysli warunki poranne gdzie temperatura na zewnatrz oscyluje na poziomie 2-5st. Jesli jestes wstanie osiagnac 90 st po okolo 10km i potem temperatura jest stabilna w trakcie jazdy to wg. mnie wszystko jest dobrze. Ja dwa lata temu u siebie zapobiegawczo wymienilem termostat przy wymianie plynu chlodniczego. Bralem go z ASO, ale odnosnie nagrzewania zachowuje sie tak samo jak ten oryginalny, ktory wyjalem przy wymianie.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się