Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] 3w1 , chlapie olejem -egr , cos pyka , swiszczy turbo


teeree

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanownych klubowiczów,

Audi a4 1.9 ajm tip

1. zawór egr, puszcza olej, z tego co zauważyłem to z uszczelki/oringu, no i chlapie/tryska z tych dziurek, i tu mam pytanie wyczyścić,na ile skuteczne jest czyszczenie? czy kupić nowy?

2. coś 'pyka/strzela' z komory silnika/skrzyni biegów, trudno zlokalizować, czuć jak by cale auto , wskazówka od obrotów delikatnie sie porusza, auto musi być rozgrzane, na zimnym jest ok, wyczuwalne na postoju 'P' lub na biegu 'D' z wciśniętym hamulcem,

(byłem u diagnosty, powiedział ze nie wie co to , i jak sie popsuje to będę wiedział co wymienić.... szczerze taka odp mnie nie uszczęśliwia..)

3. turbo, gdy na postoju wcisnę pedał gazu tak, np 2-3-4tys obr, puszcze i po chwili słyszalne turbo, jak cos sie kreci/wyje/świszczy, tak ma być? diagnosta powiedział ze wszystko jest ok, a to ze słychać to prawdopodobnie brak kata...... tylko to trochę dziwne mój znajomy w AFN nie ma kata i nic nie słychać...

Poradźcie co tu robić, zmienić diagnostę? zbierać na nowe turbo, zacząć od wymiany egr?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w kwestii EGR mogę poradzić - czyszczenie nic nie da bo olej z dolotu z intercolera ponownie zapaćka EGR tylko wymiana Cię ratuje.

Co do tyrbo to jednym świszczy jednym nie (mnie nie świszczy przy przebiegu 170 kkm) zdjąć wąż idący do turbo od filtra powietrza i poruszać wirnikiem na boki - jeśli wyczuwalne są nadmierne luzy poprzeczne i wyczuwalne stykanie wirnika z boczną ścianką turbiny to nie jest dobrze, co do pozostałej kwestii to już niech znawcy tematu się wypowiedzą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..no dobra, czyli nie wesolo, wymiana egr i turbo, zaczne od egr, z turbina poczekam do nowego roku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odświeżam :)

1. zawor egr , 3 lata temu kupilem/zalozylem nowy egr, po dziś dzień nic nie cieknie nic nie plami

2. to pykanie/strzelanie, ustapiło po zastosowaniu srodka do czyszczenia PD,

3. turbo, chyba bylem przewrazliwiony, poniewaz wczesniej mialem benzynke (która była cichutka w porownaniu do diesla), od tamtej pory czyli ponad 3 lata, turba ani nie wymienialem ani nie czyscilem, chociaz przydalo by sie wyczyscic, poniewaz czasami lapie notlaufa (wieszaja sie kierowniczki?) , ale tak to jest jak autem do pracy mam nie cale 3km w jedną strone, i taka moja trasa, nawet dobrze sie nie zagrzeje zeby go przegonic

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...