Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.8 T 190 km, BEX + gaz, wypadanie zapłonu


suchymks

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od parunastu dni mam problem ze swoim autkiem (Audi A4 B6, 2003 r., BEX, 1.8T 190 km, gaz BRC z 2007 r.). Wiem, że nikt mi nie poda na tacy diagnozy, ale liczę na jakieś sugestie, porady, może ktoś miał takie same objawy i sobie poradził.

Odkąd zrobiło się chłodniej, szczególnie z rana, parę minut po odpaleniu, zaczął mi przez kilka/kilkanaście sekund migać check engine. Nie było to codziennie, ale po paru razach podjechałem sprawdzić na kompie błędy i wyszło P0301 - wypadanie zapłonu na pierwszym cylindrze (i coś tam z czujnikiem tlenu, potem był ciągle tylko błąd zapłonu). Check zaczął migać coraz częściej, aż się zapalił na stałe. Kasowanie błędu oczywiście nic nie pomogło. Ostatnimi dniami check miga codziennie rano tuż po odpaleniu i to co najmniej przez pół minuty. Auto pracuje wtedy jeszcze na benzynie. Jak check miga nie czuję jakiejś zmiany w pracy silnika (choć ekspertem nie jestem). Dzisiaj w ciągu 5 minut od odpalenia migał 3 razy, w tym 2 już podczas jazdy. Po 1/2 dniach check pali się już na stałe (ale i wtedy miga czasem, zdarza się, że też o innych porach dniach, podczas jazdy w trasie).

Póki co mechanik, u którego byłem żadnych mechanicznych nieprawidłowości nie znalazł, zamienił cewki i zapłon wypada dalej na pierwszym cylindrze. Dodam, że auto mam od maja i miałem już podobny problem, ale zapłony wypadały na wszystkich cylindrach - pomogła wymiana świec (NGK V-Line) i uszczelki pod pokrywą zaworów. te części są więc prawie nowe (z 4,5 tys. km przejechanych). Na gazie wyskakiwał błąd katalizatora, przekroczone spaliny - pomógł emulator. 2 dni temu, choć to chyba nie ma znaczenia, padł mi alternator, ledwo dojechałem do elektromechanika - wymienił wirnik alternatora i koło pasowe, wszystko chyba ok. Problem z wypadaniem zapłonu był przed tą awarią i jest także po niej.

Dodam, że w maju były także wymieniane olej, filtry, przegląd instalacji gazowej, wymiana obu filtrów gazu, robiona pełna diagnostyka silnika (po wymianie tych świec i uszczelki oraz założeniu emulatora), która nic nie wykazała. Kompresja na cylindrach była 9,2; 8,4; 9,1; 10,6. Trochę za nisko na drugim cylindrze, ale mechanik stwierdził, że na razie tragedii nie ma. Wypadanie zapłonu dotyczy pierwszego cylindra.

Dodam też, że mniej więcej od czasu tych problemów z zapłonem kilka razy zauważyłem (ostatnio coraz częściej), że czasem jadąc bez wciśniętego gazu spalanie na kompie nie spada mi do 0,0 litra, ale np. schodzi do 3, 5 czy nawet 7 litrów i niżej nie schodzi. Po ponownym odpaleniu auta sytuacja wraca do normy - spalanie bez wciśniętego gazu jest 0,0. Nie wiem czemu tak się dzieje. Nie miga wtedy check, auto jedzie normalnie.

Niestety nie znam jakiegoś dobrego, porządnego i w przystępnej cenie fachowca. Wymiana po kolei kabli WN, wtryskiwaczy, ponownie świec czy może sondy, cewek itd. nie jest na moją kieszeń. Bardzo proszę o jakieś porady, sugestie co to może być, od czego zacząć itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze pytanie jakie swiece zalozyles oryginalen pfr6q czy jakies inne?? czy wypadanie zaplonow jest objawem na pb i lpg??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwsze pytanie jakie swiece zalozyles oryginalen pfr6q czy jakies inne?? czy wypadanie zaplonow jest objawem na pb i lpg??

Świece pfr6q. Właśnie sprawdzam czy na benzynie będzie to samo. Wczoraj wieczorem odpiąłem akumulator na 2 h, żeby check zniknął (nie miałem gdzie zrobić tego przez komputer) i dzisiaj cały dzień jeździłem na benzynie (ponad 50 km). Na razie wszystko ok, żadnego migania checka. Niemniej wcześniej kontrolka migała tuż po włączeniu auta z rana, gdy jeszcze nie zdążył się przełączyć na gaz. Potem na gazie też zdarzało jej się migać, a potem zapalał się na stałe. I dziwne też to spalanie, że czasem się coś "zacinało" i przy jeździe bez wciśniętego gazu nie było 0,0 tylko 3-4.

Edytowane przez suchymks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja obstawiam wypalony zawór w głowicy. Ostatnio miałem to samo tylko że w innym aucie, po regeneracji głowicy problem znikł ;]

Też kombinowałem z cewkami i innymi pierdołami, niestety tylko koszty....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wypalony zawór w głowicy mówisz? Czy od maja mógł się tak wypalić? Wtedy wszystko (podobno) miałem sprawdzane, łącznie z kompresją i było ok. Jaki koszt tej regeneracji poniosłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pirwsze co zro0b to zczytaj bledy z komputera podaj mi korekty z 32 kanalu zeby zobaczyc czy jest bogato czy ubogi. glowna przyczyna wypadania zaplonwo w tych silnikach jest niesszczelnosc w dolocie lub uszkodzony zawor odmy lub zle swiece zaplonowe lub cewki zaplonowe slabe lub instalkacja do cewek przepracial lub zle pracujaca pompa paliwa lub wtryski lub wprzypadku lpg zle wyregolowana instalacja a glowica to ostatecznosc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Specjaliści", u których byłem nie mają możliwości sczytania tych błędów z tego kanału. Natomiast jeździłem cały poprzedni weekend na benzynie i kontrolka w poniedziałek rano znowu migała. Dzisiaj byłem u innego mechanika, na szybko niewiele mógł zrobić, sczytał błędy innym programem, wyszły mu błędy 2 sond i czujnika tlenu (mówił, że to coś od temperatury wody). Ktoś coś może więcej doradzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez vcds i logow to mozesz sobie wrozke tylko zamowic:P kup sobie kabel kkk i pobierz vcdes lite i bedziesz mial wszystko jasno

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem zielony w tym temacie, konkretnie jaki to ma być kabel? Program będzie chodził na tablecie? Nie mam lapka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz laptopa to może umów się z którymś z kolegów co VCDS-lita posiadają, nie wiem gdzie dokładnie mieszkasz na tym Dolnym Śląsku ale na pewno

ktoś się znajdzie i ci logi zrobi. Bo bez logów to tak jak tomekB7 napisał będzie gdybanie i wróżenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legnica lub okolice - znajdzie się ktoś na forum z programem co pomoże zrobić logi?


Trochę się nie odzywałem, bo problem na jakiś czas zniknął. Kontrolka sama przestała świecić na jakiś tydzień. Niestety, jak pojawiło się ochłodzenie to check znowu zaczął z rana migać i potem palić się na stałe. W 90 % przypadków migał z rana, zaraz po odpaleniu auta, przy rozgrzanym silniku tego nie było. Dodatkowo znowu kilka razy przytrafiło się, że spalanie jadąc na biegu bez wciśniętego gazu nie spadało do 0,0 tylko było nawet na 7-8 l. Po ponownym uruchomieniu silnika ten problem znikał. Wczoraj zrobiłem diagnostykę innym programem (w nazwie jakiś VAG), wyszły takie o to błędy:

Znalezione bledy
16684(0x412C):E1 Rozpoznane nieregularne zapłony Gorna granica przekroczona Lamp ON
16685(0x412D):E1 Cylinder 1 Rozpoznane nieregularne zapłony Gorna granica przekroczona Lamp ON
16514(0x4082):28 Rzad 1, sonda 1 Elektryczna usterka w obwodzie pradowym Sygnal niezrozumialy Lamp OFF sporadyczny
17522(0x4472):28 Rzad 1, sonda 2 Rezystancja wewnetrzna za du¿a Sygnal niezrozumialy Lamp OFF sporadyczny
16946(0x4232):22 Zasilanie napieciowe Napiecie za niskie Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny
18010(0x465A):22 Zasilanie napieciowe zacisku 30 Napiecie za niskie Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny
17698(0x4522):22 Czujnik temperatury płynu chłodzacego na wyjsciu z chłodnicy Sygnał za du¿y Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny
Dużo tego, jakieś problemy z napięciem, czego wcześniej na innych programach nie było. Teraz diagnostyka tych błędów była jedynie na włączonym zapłonie, wcześniej zawsze na włączonym silniku, nie wiem czy ma to znaczenie. Co do tej korekty na kanale 32 to gościu wszedł na ten kanał już po skasowaniu błędów i mówił, że wszystko w normie. Silnik już chodził wtedy. Sprawdzał różne kanały (na benzynie), jedynie mówił, że temperatura zasysanego powietrza była nieprawidłowa, za duża - wahała się od 48 do 54 stopni i że sondy intensywnie pracują. Silnik był ciepły (od 98 do 93 stopni jak sprawdzał). Napięcie na akumulatorze bardzo dobre (niecałe 14 jak dobrze zobaczyłem). Wykasował mi te błędy i przywrócił ustawienia fabryczne. Dziś rano check migał przez parenaście sekund po przejechaniu kilkuset metrów (jeszcze na benzynie).
Co zauważyłem i się potwierdziło wiele razy - problem zdecydowanie się nasila przy niższych temperaturach. Jak było cieplej, po 5-8 stopni rano, kontrolka po kilku dniach bez migania checka sama zgasła. Zrobiło się zimniej, check znowu rano zaczął migać i potem palić się na stałe.
Kto coś doradzi? Jeśli te korekty z 32 kanału mam dokładnie przedstawić w konkretnej formie (screeny czy co) to proszę o instrukcję jak to zrobić bo jak mówiłem, jestem w tym zielony.
Edytowane przez suchymks
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legnica lub okolice - znajdzie się ktoś na forum z programem co pomoże zrobić logi?

Trochę się nie odzywałem, bo problem na jakiś czas zniknął. Kontrolka sama przestała świecić na jakiś tydzień. Niestety, jak pojawiło się ochłodzenie to check znowu zaczął z rana migać i potem palić się na stałe. W 90 % przypadków migał z rana, zaraz po odpaleniu auta, przy rozgrzanym silniku tego nie było. Dodatkowo znowu kilka razy przytrafiło się, że spalanie jadąc na biegu bez wciśniętego gazu nie spadało do 0,0 tylko było nawet na 7-8 l. Po ponownym uruchomieniu silnika ten problem znikał. Wczoraj zrobiłem diagnostykę innym programem (w nazwie jakiś VAG), wyszły takie o to błędy:

Znalezione bledy
16684(0x412C):E1 Rozpoznane nieregularne zapłony Gorna granica przekroczona Lamp ON
16685(0x412D):E1 Cylinder 1 Rozpoznane nieregularne zapłony Gorna granica przekroczona Lamp ON
16514(0x4082):28 Rzad 1, sonda 1 Elektryczna usterka w obwodzie pradowym Sygnal niezrozumialy Lamp OFF sporadyczny
17522(0x4472):28 Rzad 1, sonda 2 Rezystancja wewnetrzna za du¿a Sygnal niezrozumialy Lamp OFF sporadyczny
16946(0x4232):22 Zasilanie napieciowe Napiecie za niskie Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny
18010(0x465A):22 Zasilanie napieciowe zacisku 30 Napiecie za niskie Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny
17698(0x4522):22 Czujnik temperatury płynu chłodzacego na wyjsciu z chłodnicy Sygnał za du¿y Dolna granica przekroczona Lamp OFF sporadyczny
Dużo tego, jakieś problemy z napięciem, czego wcześniej na innych programach nie było. Teraz diagnostyka tych błędów była jedynie na włączonym zapłonie, wcześniej zawsze na włączonym silniku, nie wiem czy ma to znaczenie. Co do tej korekty na kanale 32 to gościu wszedł na ten kanał już po skasowaniu błędów i mówił, że wszystko w normie. Silnik już chodził wtedy. Sprawdzał różne kanały (na benzynie), jedynie mówił, że temperatura zasysanego powietrza była nieprawidłowa, za duża - wahała się od 48 do 54 stopni i że sondy intensywnie pracują. Silnik był ciepły (od 98 do 93 stopni jak sprawdzał). Napięcie na akumulatorze bardzo dobre (niecałe 14 jak dobrze zobaczyłem). Wykasował mi te błędy i przywrócił ustawienia fabryczne. Dziś rano check migał przez parenaście sekund po przejechaniu kilkuset metrów (jeszcze na benzynie).
Co zauważyłem i się potwierdziło wiele razy - problem zdecydowanie się nasila przy niższych temperaturach. Jak było cieplej, po 5-8 stopni rano, kontrolka po kilku dniach bez migania checka sama zgasła. Zrobiło się zimniej, check znowu rano zaczął migać i potem palić się na stałe.
Kto coś doradzi? Jeśli te korekty z 32 kanału mam dokładnie przedstawić w konkretnej formie (screeny czy co) to proszę o instrukcję jak to zrobić bo jak mówiłem, jestem w tym zielony.

zadzwon do mnie 790206740 wyjasnie ci co i jak sie robi i co moze byc tego wszytkiego powodem i co zebys sprawdzil do 23 obieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wszedł w 032 po skasowaniu błędów to normalne że musiałobyć w normie bo korekty po kasowaniu błędów się zerują :) więc fachowiec z niego kiepski był, niestety kompresje masz słabą a domyslasz się co to oznacza... ale warto jednak wczesniej wykluczyć inne możliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sobotę na już chłodnym silniku wyszły takie błędy:

Znalezione bledy
16684(0x412C):E1 Rozpoznane nieregularne zapłony Gorna granica przekroczona Lamp ON
16685(0x412D):E1 Cylinder 1 Rozpoznane nieregularne zapłony Gorna granica przekroczona Lamp ON
Mówił też, że korekty na 032 kanale tylko minimalnie się różniły, temperatura płynu chłodniczego 18 stopni, zasysane powietrze coś ponad 40 stopni. Odkręcałem korek wlewu oleju, normalnie podskakiwał, nie zasysało go. Cały czas z rana, po max. kilku minutach od odpalenia check miga, potem pali się na stałe. Nie wiem czy to może być od kabli WN, jedynie one nie były w ostatnim czasie wymieniane czy jakoś bardziej sprawdzane. Przypominam, że zapłon ciągle wypada na 1 cylindrze, cewki były zamieniane 1 z 3.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz kable idace do pierwszej cewki czy pod izolacja nie jest popekana otulina kabli lub nie jest zle polutowane poloczeni impulsu dla lpg a jak nie to sprawdz kompresje na zimnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto 09.12 i dzisiaj było na warsztacie, mechanik nic nie znalazł, podejrzewa że to jednak głowica. Co dokładnie w głowicy to mówi, że już będzie bardzo ciężko zdiagnozować, podejrzewa, że popychacz na 1 cylindrze w pewnym momencie przestaje pracować przez problemy z podciśnieniem. Wskazuje, że to musi był jakiś problem mechaniczny, nie z elektryką. Mówi, że sprawdzał wszystko co się dało, na 100 % wykluczył układ zapłonowy, nie znalazł żadnej nieszczelności, sprawdzał napięcia, zamieniał cewki, kostki, świece - ciągle problem z pierwszym cylindrem. Zaleca wymianę głowicy na jakąś używkę lub nawet całego silnika bo podobno cena nie byłaby dużo wyższa (gdyby trafić okazję). Na 100 % nie gwarantuje, że wszystkie problemy znikną po wymianie głowicy bo kiedyś miał przypadek, że po takiej wymianie dalej był problem z podciśnieniem.

Nie wiem co robić, zanim się porwę na wymianę głowicy to chyba jednak potwierdzę diagnozę jeszcze u kogoś innego. Coś doradzicie? Co jeszcze można zrobić, sprawdzić? Przy wymianie głowicy trzeba zapewne ściągać rozrząd i czy jest to praktycznie równoznaczne z jego wymianą (zakładając, że nowy nie jest, ale nie wiem ile ma)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w innym warsztacie. Nie podeszli do sprawy poważnie. Podpięli auto pod kompa, wszystkie parametry były prawidłowe, auto chodziło normalnie, akurat w ten dzień podobno nawet check nie migał po odpaleniu (to możliwe bo było dość ciepło). Jedyny pożytek z tej wizyty za 90 zł jest taki, że sprawdzili kompresję i o dziwo była 10, 10, 12, 12. Jest to wzrost o średnio 1,5 w stosunku do tego co było w maju. A to raczej niemożliwe. Jak widać w każdym warsztacie pomiary też mogą być inne.

Znalazłem też gdzieś na jakimś forum wątek o praktycznie identycznym przypadku jak u mnie. Co prawda dotyczyło to bodajże Opla Astra, ale objawy ludzie mieli praktycznie takie same jak u mnie. Wypadanie zapłonu zazwyczaj na jednym, tym samym cylindrze, tylko w zimne dni (już od 10 stopni w dół). Niestety nikt tam nie znalazł uniwersalnej metody na ten problem. Niektóre nawet duże remonty silników nie pomagały, bynajmniej nie na dłużej. Niektórym, przynajmniej doraźnie, na jakiś czas pomagało zalanie jakiegoś środka na przeczyszczenie silnika, wypalenie nagaru (dokładnie nie pamiętam) i jazda przez kilka km na +4000 obrotów. Nie wiem co robić z tym, bo auto jeździ normalnie. Sama diagnostyka u paru mechaników już mnie parę stówek kosztowała. Na razie jednak na regenerację głowicy się nie zdecyduję. Za duże koszty i nie mam 100 % gwarancji, że to rozwiąże problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedyne jeszcze sluszno rozwiazanie to sprawdzic moc na hamowni i tam bedzie widaomo ile koni ucieklo tylko ma to byc dobra hamownia nie byle co:) jeszcze jedno pytanie ile czsasu jest zamontowane lpg w tym aucie i jaki jest sterownik gazu jaki reduktor i jaki sa wtryskiwacze gazowe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...