Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie działa centralny zamek - podmieniona pompka i kluczyk


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jak w temacie. Od kupna samochodu borykam się z problemem niedziałającego centralnego zamka z pilota(scyzoryk z 3 przyciskami).

Moja pompka: 8D0.862.257 B

Pilot: 4D0 837 231 A - 433,92 MHz

czyli wszystko powinno współgrać.

Początkowo VCDS lite nie wykrywał sygnałów wysyłanych przez pilot, więc zmieniłem kodowanie pompki na 08192 pomogło! pilot wykrywalny więc pora go zaprogramować, czyszczenie błedów centralnego zamka których tak na prawdę nie było, czyszczenie zdalnego sterowania wg opisu

Czyszczenie zdalnego sterowania
Wymazywanie zapamiętanych pilotów, np. w razie zgubienia kluczyka z pilotem.

Wymagania:
- Włączony zapłon.

1) Ręcznie/mechanicznie zamknij drzwi kierowcy od zewnątrz kluczykiem.
2) Naciśnij przycisk "otwórz" na pilocie pięć razy co sekundę, przez sekundę.
3) Odczekaj 6 sekund a następnie naciśnij przycisk "otwórz" jeden raz aby zatwierdzić procedurę czyszczenia.
Wszystkie zapamiętane piloty są teraz wymazane, centralny zamek nie powinien być teraz możliwy do operowania pilotem zdalnego sterowania.

upewnienie się czy piloty zostały wymazane z pamięci poprzez bloki danych w vcds grupa 003 pole 2 widniało 0000 czyli jest ok.

Teraz pora zaprogramować pilot wg opisu:

1. Wkładamy klucz w stacyjkę. Obojętnie jaki, chodzi o włączenie zapłonu (nie silnika).
2. Wychodzimy lub otwieramy szybę w aucie.
3. Zamykamy auto kluczem od zewnątrz i trzymamy kluczyk przekręcony.
4. Klikamy w przycisk otwarcia i TRZYMAMY 5 sek. (Nie sprawdzałem czy zadziała bez trzymania)
5. klikamy jeszcze raz i TRZYMAMY około 15 sek. (Nie sprawdzałem czy zadziała bez trzymania)
6. Centralny zamek powinien się otworzyć. (U mnie nie potwierdził tego kierunkami pomimo, że przy otwieraniu i zamykaniu z pilota to robi)
7. Wyjmujemy klucz ze stacyjki i z zamka.
8. Ten z zamka jest już zakodowany.
9. Aby zakodować ten co był w stacyjce powtarzamy całą procedurę zamieniając kluczyki.

Wszystko przebiega zgodnie z opisem auto się otwiera z pilota, ale dalej brak reakcji, wiec pierwsza myśl uszkodzony pilot: w momencie wciśnięcia przycisku "unlock" pilot się rozprogramowywuje, czas sięgną po telefon i poszukaj jakiegoś na szrocie znalazłem taki sam jak mój ale 60 km od domu no cóż trzeba jechać. Po krótkiej rozmowie mogę zakodować pilot w swoim aucie w celu sprawdzenia czy za działa, cala procedura kodowanie przeprowadzona jeszcze raz i zonk !!! to samo co na moim pilocie.

Pozostaje podmiana pompki niestety na szrocie nie mieli. Powrót do domu, internet telefon i jest 40 km ale może warto, cena kusząca bo 150 zł. Po dojechaniu na miejsce facet daje mi pompkę 8L0.862.257 K - czyli powinna podejść ale pierwsze co to mówi że ta pompka to 250 zł, lekka kłótnia i pytanie czy mogę sprawdzić jej działanie na miejscu - jest zgoda wiec działamy... Podmiana pompki, dodanie pilota i znowu zonk ! auto otwiera sie tylko raz czyli to samo co u mnie :(

Trochę się opisałem.... nie wiem co może być jeszcze przyczyną, kostki wyczyszczone.

Jakieś pomysły co dalej z tym zamkiem ?


Nikt nic nie pomoze?


Problem rozwiązany. Rozwiązanie na przewodach od radia tj. czerwony +12v i czerwono niebieski +12v po stacyjce była zrobiona zworka poprzez zacisk przebijający izolację. U mnie te 2 przewody były połączone ze sobą dlatego tez nie dało się prawidłowo zakodować kluczyka. Po usunięciu zworki klucz bez problemu zakodowałem a przy okazji pozbyłem się problemu nie działającego brzęczka i nie wyłączającego się radia po wyjęciu kluczyka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...