Skocz do zawartości
IGNOROWANY

1.9 tdi po wymianie filtra paliwa ciezko pali jak postoi oraz powietrze w wężu do pompy paliwa


Daduś

Rekomendowane odpowiedzi

Tak jak w temacien po wymianie filtra paliwa ciezko pali jak postoi oraz powietrze w wężu do pompy paliwa, co moze byc przyczyną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam powinieneś zalać paliwem filtr do pełna dopiero zamontować chyba że jest nieszczelny to będzie powietrze zasysal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przed wymiana było dobrze to musi się gdzieś powietrze dostawać sprawdź czy gdzieś wężyk nie ma dziury

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dalem nowa uszczelkę , byl dwie w zestawie z filtrem ale druga nigdzie wiecej nie przychodzi ? ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te gumowe rurki lacza sie z plastikowymi moze podczas walki z filtrem cos sie rozczelnilo,mialem raz taki przypadek ze wlasnie tam jak sie przyginalo reka te rurki to slychac bylo nieszczelnosc.

wyciagnac wezyki i na nowo włożyć , czy moze nowe opaski dac na kluczyk skrecane

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dalem nowa uszczelkę , byl dwie w zestawie z filtrem ale druga nigdzie wiecej nie przychodzi ? ?

Na zaworek montuje się dwie uszczelki.

ws_serve_pic_php.jpg

Edytowane przez Gregorski3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to nie pomoze kup raz jeszcze filtr paliwa Dobrej firmy.Czasami wada jest ktorej nie widac a tkwi w samej budowie filtra.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy dokręcaniu filtra trzeba uważać, bo nie zawsze uszczelka dobrze się ułoży i układ będzie się zapowietrzał.

Jakiś tydzień temu był poruszany ten sam temat ale szukajka jak zawsze każdego parzy.

Wysłane z mojego GT-I9100 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie u mnie ten sam problem.

Zacznę od początku. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i tylko z paliwa był problem - nie mogłem go odkręcić, trzeba było go całkiem wymontować i we dwóch odkręcać przy pomocy klucza 17 i klucza łańcuchowego (do odkręcania np. filtra oleju). Po zamontowaniu, filtr (Knecht) zalałem do pełna ON przy pomocy otworu odpowietrzającego. Samochód odpalił bez problemu, przejechałem nim z 10-15km i wszystko OK. Rano wychodzę do pracy, a tutaj problem z odpaleniem - kręcił dłużej niż zwykle ale odpalił, niestety ale po pracy było jeszcze gorzej - kręcił bardzo długo zanim odpalił. Na forum wyczytałem, że winny może być oring na tym zaworze regulacyjnym - wymieniłem i żadnej poprawy. Nie ma znaczenia czy silnik zimny, czy dopiero co zgaszony po dłuższej jeździe.

Przewody paliwowe suche i raczej nie widać, żeby gdzieś paliwo się sączyło. Zalanie filtra paliwa ON przez otwór odpowietrzający nic nie daje. Samochód bardzo długo kręci rozrusznikiem zanim odpali. Podczas odpalania wskazówka obrotomierza wskazuje "0", dopiero po kilku sekundach zaczynają pojawiać się obroty. Po odpaleniu silnik na biegu jałowym pracuje nierówno, skacze między ~800-900, czasem sam zgaśnie.

Samochód odstawiłem do mechanika - mówi, że sprawdził filtr paliwa i jest OK. Twierdzi, że winowajcą może być nastawnik pompy. Ale widząc jego "entuzjazm" do pracy zastanawiam się czy nie dać auta do kogoś innego. Nie wiem czy w ogóle podpinał go pod komputer i sprawdzał błędy. Jeżeli faktycznie byłby to nastawnik to dlaczego zepsułby się przy wymianie filtra paliwa - czyżby zaszkodził mu jakiś pęcherzyk powietrza? Czytałem, że są fachowcy, którzy regenerują nastawniki - orientujecie się może jaki jest koszt takiej regeneracji?

Pytam tutaj, bo może ktoś z Was miał podobny problem i wie, gdzie szukać przyczyny?

PS - przewody, które zdejmowałem podczas wymiany są zaciśnięte opaskami na śrubę. Zawór regulacyjny wyjmowałem wraz z przewodami z podstawy filtra - czy przy wymianie filtra, ten zawór też trzeba wymienić?

IMG_6272[1].JPG

Edytowane przez HiperX
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie zbadaj wszystkie węże gumowe w okolicy filtra i pompy - są stare, mogą pęknąć/rozszczelnić od samego wygięcia. Najlepiej wymienić. Do sprawdzenia wszystkie cybanty i opaski stalowe, a najlepiej nowe. Sprawdzałeś czy po zdjęciu filtra nie zostały stare uszczelki na obudowie? Zaworek na dole filtra dokręcony? 

Nigdy nie zalewam filtra przy wymianie - składam na sucho, smarując uszczelki oleum, ściągam wężyk z filtra do pompy i zaciągam strzykawką - 2 minuty pracy i nigdy nie było problemów.  Pali od strzała za pierwszym i każdym następnym razem. 

Póki co proponuje taki test: po jeździe gasisz wóz i od razu maska w górę i słuchaj syczenia w rejonie filtra. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może trafiłeś na wadliwy filtr ? Jeżeli masz stary to spróbuj go założyć ponownie i zobacz co się będzie działo. Chociaż Knecht to firmówka.

Z drugiej strony może zbieg okoliczności i coś siadło przypadkowo. Jak masz możliwość podpięcia kompa to sprawdź sobie jaką dawkę masz ustawioną na nastawniku w pompie i co tam się dzieje jak jest nagrzany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...